Xiaomi knoppar av Poco till eget företag

Permalänk
Melding Plague

Xiaomi knoppar av Poco till eget företag

Varumärket tillhörande populära Pocophone F1 blir ett självständigt företag, med i nuläget en ensam produkt i sortimentet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått logiken med att knoppa av på det där viset. "Vi har ett redan omtyckt och etablerat märke, let's krångla till det och rebranda en del med något annat". Känslan är ju att man säljer bättre med allt under samma tak? Särskilt som Xiaomi redan är kända för mycket prestanda till ett hyggligt pris. Märkligt att köra det x2...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Fördelen är väl att om dom sedan börjar tumma lite för mycket på kvalitet så svärtas inte Xiaomis rykte ner...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Fördelen är väl att om dom sedan börjar tumma lite för mycket på kvalitet så svärtas inte Xiaomis rykte ner...

Skickades från m.sweclockers.com

Börjar? Provade den ifjol och kvaliteten var under all kritik. Mjukvaran var full av buggar och funktioner fattades, och den kraschade med jämna mellanrum. Kvantitet över kvalitet är vad dessa är. Hela budgeten går till fina specifikationer på papperet för att sedan tumma på allt annat.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Shrudder:

Börjar? Provade den ifjol och kvaliteten var under all kritik. Mjukvaran var full av buggar och funktioner fattades, och den kraschade med jämna mellanrum. Kvantitet över kvalitet är vad dessa är. Hela budgeten går till fina specifikationer på papperet för att sedan tumma på allt annat.

Hela idéen med pocophone sågott jag förstår det är att de skiter i mjukvaran för att dra ner priset så mycket som möjligt och det nästan halvt förväntas att man flashar den själv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har den telefon är väldigt nöjd med den, senaste uppdatering gjorde dem stabil men den skall få android 10 har sett finns en stabil beta ute redan. ta bra bilder,snabb via fingerprint osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Börjar? Provade den ifjol och kvaliteten var under all kritik. Mjukvaran var full av buggar och funktioner fattades, och den kraschade med jämna mellanrum. Kvantitet över kvalitet är vad dessa är. Hela budgeten går till fina specifikationer på papperet för att sedan tumma på allt annat.

Då har du väl anledningen till avknoppningen där...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Medlem

Hur är mjukvaran på xiaomis telefoner?
Säga vad man vill OnePlus, men inte ens Google var i närheten av OnePlus när det kom till flyt.

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

Hur är mjukvaran på xiaomis telefoner?
Säga vad man vill OnePlus, men inte ens Google var i närheten av OnePlus när det kom till flyt.

Klart godkänt, rappa uppdateringar och minimalt med strul för mig. Rullar Miui 11 och vän med OnePlus var imponerad över just flytet. Ganska iOS inspirerat på gott och ont.

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min Poco, det är förfarande en supersnabb telefon som tar bra bilder med gcam. Så kanske blir en F2 i framtiden om den är bra.

Permalänk
Skrivet av ramlösa:

Hur är mjukvaran på xiaomis telefoner?

Jag kör en Xiaomi Mi Mix 3 och var tvungen att lägga in en custom ROM, då jag inte kunde leva med den alldeles för strikta batterisparningen och de dåliga notifieringarna på låsskärmen. Även om jag markerade appar att deras notifieringar skulle dyka upp på låsskärmen och att de aldrig skulle stängas av för spara batteriet så hade jag stora problem med detta.

Hände extremt ofta att mitt alarm inte ringde på morgonen för att min tredjepartsapp för alarmet hade stängts av.

Hade problem med att vissa notifieringar aldrig dök upp på låsskärmen. Och om jag väckte mobilen för att se på låsskärmen, så döljer den de notifieringarna som syntes då om jag väljer att stänga av skärmen igen. Så nästa gång jag väcker skärmen ser jag inte att jag har några notifieringar. Kanske ett bra arbetssätt för vissa, men det är inte så jag jobbar eller vill jobba.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hugashaka:

Fördelen är väl att om dom sedan börjar tumma lite för mycket på kvalitet så svärtas inte Xiaomis rykte ner...

Skickades från m.sweclockers.com

Det låter iofs vettigt

Skrivet av ramlösa:

Hur är mjukvaran på xiaomis telefoner?
Säga vad man vill OnePlus, men inte ens Google var i närheten av OnePlus när det kom till flyt.

Jag tycker att det fungerar bra, aldrig haft några problem vare sig min Mi6 eller min Mi9.
Ska dock sägas att jag bytt ut launchern mot Microsoft Launcher, så jag kör inte deras mjukvara till 100%.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av HappySatan:

Har aldrig förstått logiken med att knoppa av på det där viset. "Vi har ett redan omtyckt och etablerat märke, let's krångla till det och rebranda en del med något annat". Känslan är ju att man säljer bättre med allt under samma tak? Särskilt som Xiaomi redan är kända för mycket prestanda till ett hyggligt pris. Märkligt att köra det x2...

Skickades från m.sweclockers.com

Säkert en chef som måste ta ett beslut för att hävda sig själv och sin position, brukar bli så då

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Hur är mjukvaran på xiaomis telefoner?

Har en xiaomi mi a2 lite med AndroidOne. Lite bloat och uppdateringar varje månad. Väldigt trevligt.
Då är ju deras mjukvara trevlig för att det inte är deras mjukvara. Ingen förlust.

Kört samsung och htc förut. Fullt med bloat man inte kan ta bort och de slutar uppdateras direkt. Kanske är bättre nu för tiden men det låter inte så på folk.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Medlem

Kör Poco Launcher 2 på min Xiaomi Mi 9T Pro och det fungerar fint under Android 10, som ett avskalat alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ramlösa:

Hur är mjukvaran på xiaomis telefoner?

Kör miui 11 på min mi mix 2s. Har inget att klaga på, planen vid inköp var att flasha custom rom. Men inte orkat eftersom jag är nöjd.
En bonus är tryggheten min kinesiska övervakare ger.

Skickades från m.sweclockers.com