Permalänk
Medlem

Acer Nitro XV240YP

Halloj!

Fortfarande på jakt efter en 144hz skärm, var inne på en AOC 24G2U men den är tyvärr nästan helt slutsåld över allt just nu och verkar inte komma in på Inet förrens i slutet på februari.

Var inne och surfade lite och hittade denna skärm Acer Nitro XV240YP. Tror ni den är bra? Verkar ju vara lovande. 165hz IPS-panel. Tror jag ska bestämma mig och beställa denna.

Mvh, Melvin

Edit: Kan lägga till att jag knappt kan hitta några recensioner alls. Kanske bara är jag som är dålig på att leta?

Permalänk
Bildexpert 📺

@Molvin: IPS-paneler med Full HD och höga frekvenser är ganska nytt och utbudet har bara funnits i ett par månader. Så tester lär dröja. Jag kommer att titta närmare på tekniken senare nu under vintern.

Permalänk
Medlem

Jag har med tittar på den.. är också på jakt efter AOC skärmen men kanske blir en Acer.. tycker dock att det saknas lite inställningar att ställa höjd 🙁 men ringde Inet och frågade och verkar vara en ny panel på den med bättre färger och snabbare än gamla 240yp

Permalänk
Medlem

Om ni inte har jättebråttom så tror jag på Asus vg249q kommer vara en riktigt bra budget ips panel. Samma panel om AOC 24G2U fast utan wide gammut och vanlig srgb. Här finns en amatör-review från en reddit användare https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/el6yfl/asus_vg249q...

Permalänk
Medlem

@Pigall: den finns ju i lager nu, verkar som du säger väldigt bra. Kanske ska gå på den.

Permalänk
Medlem

@Pigall: eller det kanske inte är samma som Asus vp249qgr, My bad är inte samma

Permalänk
Medlem

@Alrik: Nä, VP249QGR är en billigare variant. Verkar inte vara höj å sänkbar men förmodligen samma panel då den också är på 23.8".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Jag har med tittar på den.. är också på jakt efter AOC skärmen men kanske blir en Acer.. tycker dock att det saknas lite inställningar att ställa höjd 🙁 men ringde Inet och frågade och verkar vara en ny panel på den med bättre färger och snabbare än gamla 240yp

Så du satsar också på Acern? Jag tror jag har bestämt mig och det blir förmodligen Acern här med.. Tror nästan alla skärmar är bättre än den jag spelar på nu. Blir nog nöjd oavsett..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pigall:

Om ni inte har jättebråttom så tror jag på Asus vg249q kommer vara en riktigt bra budget ips panel. Samma panel om AOC 24G2U fast utan wide gammut och vanlig srgb. Här finns en amatör-review från en reddit användare https://www.reddit.com/r/Monitors/comments/el6yfl/asus_vg249q...

Jag tror den skärmen kommer ligga lite över min budget. Har en mellan 2000-3000kr.. Blir nog en Acer XL240YP.

Permalänk
Medlem

Jag är osäker faktiskt. Den är säkert bra.. men att inte kunna justera höjd.. hoppas den är lika bra i övrigt.

Permalänk
Medlem

Oj enligt inet så är ju Acer xv240yp justerbar i höjd också! Och 165hz överclock. Jag har ju alltid varit nöjd med Acer.. kanske ska slå till. 😁

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Molvin: jag hämtade upp en i butik idag! Ska bli intressant att testa 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

@Molvin: jag hämtade upp en i butik idag! Ska bli intressant att testa 😁

Skriv gärna hur det går! Har inte köpt någon skärm än men ska satsa på acern med

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Molvin: Testat den lite nu, fruktansvärt nöjd hitills. 0 döda pixlar, perfekt kalibrerad från fabrik.
Väldigt bra fotstöd, som är justerbart åt alla håll och höjd och allt man kan önska.

Är dock inte tillräckligt bra på skärmar för att avgöra om det är den bästa skärmen man kan få.
Kollade dock på Aoc G2 skärmen, denna är bättre enligt vad jag kunde se i inets butik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

@Molvin: Testat den lite nu, fruktansvärt nöjd hitills. 0 döda pixlar, perfekt kalibrerad från fabrik.
Väldigt bra fotstöd, som är justerbart åt alla håll och höjd och allt man kan önska.

Är dock inte tillräckligt bra på skärmar för att avgöra om det är den bästa skärmen man kan få.
Kollade dock på Aoc G2 skärmen, denna är bättre enligt vad jag kunde se i inets butik.

Så vilken av dom ska jag satsa på? Vänta cirka 1 månad till på Aocen eller satsa på Acern någon gång nu i veckan?

Permalänk
Medlem

@Molvin: köp Acer. Jag hade gjort det igen. Xv240yp var en markant uppdatering mot den gamla Acer

Permalänk
Medlem

@Alrik: Okej. Då blir det den någon gång nu i veckan. Tack för infon