Acceptabla blödningar och linjer på Asus VG258QR?

Permalänk

Acceptabla blödningar och linjer på Asus VG258QR?

https://imgur.com/a/UoW10Kj
Är detta normalt? Tänker främst på dom böjda vertikala linjerna på sidorna, och BLB (?) Kameran överdriver givetvis effekten lite, men främst den högra linjen är väldigt tydlig mot mörk/svart bakgrund.

Är det någon som har den här skärmen som kan dela med sig av sina erfarenheter?

Förtydligade rubriken från "Är detta acceptabelt för 165hz/TN (Asus VG258QR)"/Thomas Y
Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Bildexpert 📺

@mbilander: Det där är ganska störande, särskilt med "paranteserna". Har visat liknande exempel med just TN-paneler i forumet och där har det blivit returer.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

@mbilander: Det där är ganska störande, särskilt med "paranteserna" Har varit liknande exempel med just TN-paneler och där har det blivit returer.

Jo just mönstret gör det rätt irriterande.. Blir retur till NoN imorgon då, utan att ange direkt orsak för så blir dom väl kinkiga. Plockar ut en ny och hoppas att den inte har samma "parenteser".

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk

Hej, jag har en VG278QR, provade att ta en bild med mobilen (ASUS 5z) och det blev riktigt dåligt.

Bytte till en solid svart bakgrund och den är svart, (enligt mina ögon) kör med brightness 0 , contrast 80 , Racing mode.

Höjer jag brightnessen så blöder min med, men inte som din bild.

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk

Okej. Har ju läst att man ska köra brightness på 0 i nedsläckt rum. Kör väl på tok för högt egentligen där (ca 50-55 i rum med "allmänbelysning" tänd).
Ska det verkligen vara så dåligt vid den ljusstyrkan? Men är väl mönstret som stör mest som sagt.. Så lämnar tillbaks den och hoppas att nästa på deras hylla är bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5

Permalänk
Skrivet av mbilander:

Så lämnar tillbaks den och hoppas att nästa på deras hylla är bättre.

Skickades från m.sweclockers.com

Hade 144hz innan denna, den fick WSOD "white screen of death" RMA, så jag fick denna 165:an istället efter lite tjafs med NoN, slutade med att vi gick halva vägen var och jag la halva mellanskillnaden.
Lycka till med bytet, håller tummarna i panellotteriet!

Visa signatur

Semipassive build 0dB up to 55-60°

Permalänk

@PerfectGamingWeather
Jag gör nog en simpel retur/återköp mot att dom sätter tillbaks pengar på kortet, så slipper man tjafs. Sen går jag helt enkelt igenom butiken och plockar en ny från hyllan NoN likaså Elgiganten är ju ganska bra på det sättet att dom har öppet köp.

Visa signatur

Desktop: Fractal Design Define R6 | i7 8086K | Asus Z-370E | Corsair Vengeance 16GB DDR4 2666mhz | KFA2 GTX 1070 Ti 8GB | Samsung 970 Evo 500GB | EVGA Supernova 650W | Creative Sound Blaster X AE-5