Permalänk
Medlem

@lalasken: vart hittar man appar i chrome? och firefox youtube har inga problem haha bara chrome

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

@TheStudent: chrome://apps/ sen högerklicka och ta bort den!

Permalänk
Medlem

@lalasken: aha fantastiskt nu funkar youtube igen tack

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

Har vart trögt för mig också men det verkar ha löst sig när jag aktiverade Ipv6 på routern.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur youtube kan vara ett dotterbolag till google och samtidigt fungera så kasst. Jag har inte bojkottat youtube, men jag tycker att de kunde vara mer transparenta med hur de kodar om uppladdat innehåll, ge användarna mer att säga till om vad det gäller webdesign:en och noga tänka igenom saker innan de ger sig på att exempelvis integrera google+ in i youtube och ersätta kommentarsystem etc. (nu har de ju tydligen backat på det)

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

kostigt jag hade inge problem se på youtube. dock hade min kompis stora problem och vi sitter på samma lina. tror min nya dator är för bra
dock har youtube strypt hastigheten att 1080 videos kan dra mera bandbredd och laddas fortare än ex. 480 innehåll.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Tjena,
Har som lite andra problem med att få upp hastigheten på youtube när jag använder chrome. När jag spelar upp videos i chrome får jag en block på en hastighet kring 0.7Mbps när jag använder annan browser ligger den på 8.5Mbps.

Jag har:
- Tagit bort youtube appen
- Rensat cache från chrome
- avaktiverat adblocker när jag använder youtube
- avavktiverat Flash plugin i chrome
- prövat i inkognito

Några idéer?

Mvh,

Permalänk

Jag har 100/100 och har för stunden kört utan router. Youtubefilmerna får jag köra i 720P för att det ska funka utan lagg. Har kört pingtest mot youtube i två dagar och pingen skenar bra mellan 16:00-20:00.

Samtidigt pingar jag google och ping.sunet, sunet är förvisso instabil men google håller sig rätt bra. Ska jag utgå ifrån att det är youtube hela problemet ligger hos?

Permalänk
Medlem

Har ett problem med att Youtube laddar långsamt, ladda/buffra filmer fungerar bra det är själva sidan som är seg.

Går till startsidan och det tar oftast riktigt lång tid att få upp alla förslag på videos och menyn till vänster. Ibland tar det även extremt lång tid att få fram "handen" som pekare när man är över något som ska vara klickbart. Har testat i både Chrome och FF och det är samma problem i båda. Andra sidor fungerar bra. Tycker även gmail kan vara lite segt från och till.
Någon som har upplevt samma sak och vet vad som är fel?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk

Har haft problem i ett par veckor nu med att Youtube knappt laddar 720p, 1080p videos.

Har testat Chrome, Firefox, Edge och alla visar samma problem. Testat Netflix och det buffrar hur fint som helst, även 4K på TV:n som har sin egna lina funkar galant.

Kollat hastigheten och den visar ca 90/20 så farten är det inget problem med iallafall.

Drar igång en video på youtube och tvingar 1080p/60fps och ser i aktivitetshanteraren att youtube använder i genomsnitt 1Mbit/s.
Ska testa start om routern och se om det hjälper men annars har jag ingen aning om hur jag löser detta så är tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Sitter med NetatOnce här och jag har haft problem med buffringen nu i säkert över en vecka. Segt som fan för den att buffra upp videos, vissa går utmärkt och vissa är hur sega som helst. Har testat med och utan Google's DNS.
Olika webbläsare har jag med testat, samma resultat.

Sjukt irriterade när det är så.

EDIT:
Glömde säga att jag har fiber 200/200 Mbits.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Jag har ADSL och 1080p funkar som vanligt. Även 1440p funkar men det är på gränsen med mitt slöa bredband. 4K inte en chans, men ska snart få fiber 100/100 från Telia

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

För mig har det varit slött i någon vecka eller så. Både på Edge och Opera. Och 100/10 comhem, västerås.
Testade därför att installera Chrome på min Surface pro 4 (ligger i soffan och orkar inte starta stationära) och visst f*n fungerar 1080 60 fps utan några problem alls över wifi.

Avinstallerade chrome och nu ska jag sova.

Permalänk
Medlem

Har problem med att youtube-filmer i hög kvalite kan lagga till i några millisekunder när jag chromecastar, någon som vet om det finns en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av skitsur:

Har problem med att youtube-filmer i hög kvalite kan lagga till i några millisekunder när jag chromecastar, någon som vet om det finns en lösning?

Dyrare chromecast, annan media player, annan tv, bättre wifi eller en spelare som har sin stream via kabel. Det beror alldeles på vilket fel och vilken felorsak du har.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Avstängd

Hade inte sett denna tråden förut...
Men, jag är fast övertygad om att någonting är, eller har varit skumt med Youtube, fick det bekräftat förut när jag så att andra Youtubers också funderade över saken, tex,

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför denna video fått nästan 10 000 000 tittningar men kom ni ihåg hur det var att kolla YouTube på den tiden. Tog sin lilla tid att bara surfa runt lite random och dyrt blev det.

Fast har ni idag problem med YouTube finns en enkel fix:

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Nu har YouTube ändrat sin layout så att alla thumbnails blir gigantiska i webbläsaren på PC, men jag har åtminstone hittat ett botemedel - om än kanske bara tillfälligt genom att använda följande länk: https://www.youtube.com/?disable_polymer=1

Permalänk

Är det bara jag som upplever att Youtube på sistone när man ändra storlek på videon laggar det något oerhört? Det har varit så i en månad.

Permalänk
Medlem

Jag tycker YouTube nu är snabbare än någonsin. Fralotrastiki vad folk börjat zooma in och zooma ut för att dölja när de klipper bort hum/pauser/felsägningar när en person pratar rakt in i kameran. Zoom i raketfart och man tappar helt konsekrationen på vad de pratar om

Vet inte hur många intressanta kanaler jag fått börja dissa för att behålla mitt förstånd.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Är det bara jag som upplever att Youtube på sistone när man ändra storlek på videon laggar det något oerhört? Det har varit så i en månad.

Jag antar att du menar upplösning? Eller menar du fullskärm/stort fönster? Laggar det så skulle jag gissa att den går på iGPU och att du har en äldre cpu och/eller fått något cryptominer-virus.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Någon som har råkat ut att youtube-rutan är svart och buffer ikonen går å går å går oavsett om det är firefox, ie or what ever?

Funkar att se youtube live sändnignar när det är ex länkat genom discord.
Problemen började typ i sön-måndags. Någon som har råkat ut för det?

I chatten så var det flera än jag som har drabbats utav detta.
Dvs ingen bild eller ljud, bara en buffer-ikon och en fungerande chatt.

Hmm har någonting med youtube kontot att göra, märkligt.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd

Delar av YT verkar vara nere i skrivande stund. Kanske inte spelar någon roll om 10-12 timmar när man kliver upp igen! Men tärt, jag som ville titta på lite YT klipp innan sängdags!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

Bra, då var det inte bara jag som hade strul

Permalänk

Youtube är mycket långsam. Jag har installerat filter för att ta bort reklam och sådant, men jag har upptäckt att någonting har smygit sig in på sidan som _definitivt_ har med "fake news"/"Sensationsjournalistik" att göra. Det kan finnas skadlig kod som kan smyga i sånt här och naiva användare som inte förstår bättre klickar förstås på länken och får hela datorn full av skadlig kod. Kanske Bitcoin-miner-kod... Det skulle förklara varför Firefox tuggade så mycket igår. Jag funderar på att formatera om allting och installera Windows from Scratch. Jag använder Firefox. Tack vare filtrena försvinner detta men det tar en stund. Har fler sett det så rekomenderar jag att gå till botten med det hela. Youtube feed ska innehålla länkar till videos och vara snabbt och smidigt, inte nedlusat med skumma länkar. Screenshot https://postimg.cc/ykhqm72b

Permalänk
Medlem

YouTube har tydligen uppdaterat sin intensitet när det gäller reklam som skjuts in i strömmarna också, det kanske är en bidragande orsak till att det är långsamt?

Permalänk

@ehsnils: Nej detta är skräp i en "feed" varje gång det kommer upp i feeden så laddas den sidan långsammare. Feeden är mina prenumerationer. Skräpet ser inte ut som en video alls utan mer som en länk och en blå knapp. Jag förstår att klickar jag på den får jag kanske installera om Windows. Jag vill bara veta hur man får bort detta. Reklam i videos stör jag mifg inte på, detta ser mer ut som propaganda eller liknande men är definitift "inhackat". Youtube/Google skulle aldrig göra så här. Någon som haft problem på grund av tillägget "Better Youtube Subscription"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DesktopUser:

@ehsnils: Nej detta är skräp i en "feed" varje gång det kommer upp i feeden så laddas den sidan långsammare. Feeden är mina prenumerationer. Skräpet ser inte ut som en video alls utan mer som en länk och en blå knapp. Jag förstår att klickar jag på den får jag kanske installera om Windows. Jag vill bara veta hur man får bort detta. Reklam i videos stör jag mifg inte på, detta ser mer ut som propaganda eller liknande men är definitift "inhackat". Youtube/Google skulle aldrig göra så här. Någon som haft problem på grund av tillägget "Better Youtube Subscription"?

Aldrig sett nåt liknande det du beskriver. Sannolikt inget problem med YT utan nåt problem på din dator.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Medlem
Skrivet av DesktopUser:

@ehsnils: Nej detta är skräp i en "feed" varje gång det kommer upp i feeden så laddas den sidan långsammare. Feeden är mina prenumerationer. Skräpet ser inte ut som en video alls utan mer som en länk och en blå knapp. Jag förstår att klickar jag på den får jag kanske installera om Windows. Jag vill bara veta hur man får bort detta. Reklam i videos stör jag mifg inte på, detta ser mer ut som propaganda eller liknande men är definitift "inhackat". Youtube/Google skulle aldrig göra så här. Någon som haft problem på grund av tillägget "Better Youtube Subscription"?

Om du tar en skärmdump och markerar i en bild i ett inlägg så blir det enklare att förstå. Den bild du länkade in går inte att se något vettigt på.

Skrivet av cyklonen:

Aldrig sett nåt liknande det du beskriver. Sannolikt inget problem med YT utan nåt problem på din dator.

Kan vara problem på datorn eller på routern som petar in något i HTML-strömmen. Men är tillägget "Better Youtube Subscription" något du har installerat redan eller är det något som erbjuds i länken?

Existerar problemet med alla webbläsare? I så fall är det kanske dags att installera om datorn ändå.

Men det kan också vara så att Google har detekterat att du har någon plugin de inte tycker du skall ha och lägger upp detta.

Permalänk
Medlem

Nån annan som upplever att Youtube har blivit dåliga på att minnas vad man redan har sett?
Varje gång jag ser en film så rekommenderar alltid Youtube samma film några minuter senare.
Det problemet har jag aldrig haft förut.