Nvidia Shield TV v2 - Samlingstråd

Permalänk
Medlem

Tack för svaren. Har en XE9305 men funderar på en Q7:a. Gissar att HD-ljud försvinner oavsett märke och modell.

Väntade för övrigt med att köpa receiver till HDMI 2.0 kom. Skulle ha väntat ytterligare. Teknikintresse i ett nötskal.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Tack för svaren. Har en XE9305 men funderar på en Q7:a. Gissar att HD-ljud försvinner oavsett märke och modell.

Väntade för övrigt med att köpa receiver till HDMI 2.0 kom. Skulle ha väntat ytterligare. Teknikintresse i ett nötskal.

Skickades från m.sweclockers.com

För att få alla ljudformat via Shield --> TV --> receiver behöver du enheter som stödjer eARC.
Räcker inte med ARC.

Så enklast för dig blir att skaffa ny receiver och koppla Shield --> receiver --> TV.

Sitter själv med Sony XE9305 och Sony STR-DN1080.
AppleTV och Shield kopplad till receiver ger stöd för ljud och bild i alla format.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

För att få alla ljudformat via Shield --> TV --> receiver behöver du enheter som stödjer eARC.
Räcker inte med ARC.

Så enklast för dig blir att skaffa ny receiver och koppla Shield --> receiver --> TV.

Sitter själv med Sony XE9305 och Sony STR-DN1080.
AppleTV och Shield kopplad till receiver ger stöd för ljud och bild i alla format.

Kan inte annat än styrka ditt påstående. Min setup Shield 2019 -> STR-DN1080 -> LG OLED55C9 skickar Vision och Atmos åt alla håll utan problem.

Har bara haft ett problem en gång med en film (IT 2) som av nån anledning inte gick att spela upp via GPlay Movies direkt från Shield, men funkade med HDR+Atmos när jag castade den till Shielden från datorn.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem

8.0.2 ute nu

Visa signatur

1:MSI Z170A G M5| I7-6700K @ 4.7Ghz | CV 4x8GB LPX DDR4 3000 | NH-D15S | FD N R2 650W | FD R5 White | GTX780Ti
2:P8Z68-V PRO/GEN3 | I7-2700K @ 4.6Ghz | XMS3 DDR3 16GB 1600 | NH-D15S | GTX 770 | FD R3 White | Benq XL2720T
3:GA-Z77-D3H | i5-3570K @ X.XGhz | Corsair DDR3 16GB 1600 | GTX 660 Ti DCUII TOP | Benq G2420HD
4:Intel S5500BC | 2x Xeon X5650 | 32GB ECC | Samsung 850 EVO 500GB | 2x Hyper 212 EVO | TX750 V2 | CM Stacker 32TB
5:HTPC | Nvidia Shield TV 16GB (P2897) | ZOTAC ZBOX Nano AQ01 | 8GB DDR3 | A1200 72MB Blizzard 1230IV+SCSI-Kit

Permalänk
Medlem

Dum fråga, men skaffade mig en Nvidia Shield Pro 2019. Är detta tråden och snacket för den? Eller är detta någon annan version av shielden ni diskuterar här?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Dum fråga, men skaffade mig en Nvidia Shield Pro 2019. Är detta tråden och snacket för den? Eller är detta någon annan version av shielden ni diskuterar här?

Jag tror det är allmänt diskussion om alla shield som finns där ute :), så du har nog kommit rätt vill jag säga.

Mvh
Stanikz

Permalänk
Medlem

Problem med Hdr och ljud inställningar

Köppte mig en sheld pro igår och sitter nu och försöker få den att spela upp hdr i Youtube (fungerar på tvins app) och från kodi. Och mer än bara sterioljud från Kodi.
Vilka instälningar behöver ändras?

Tv. Lg oled c7
Reciver. Marantz sr 6013 i 5.1.2 högtalarkonfiguration.

Kör Sheld - recivern - tv

Kan man inte få 4k hdr i 60 hz? Är värkligen max 23,976 hz för hdmi 2.0b ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av Mega-Dark:

Kan man inte få 4k hdr i 60 hz? Är värkligen max 23,976 hz för hdmi 2.0b ?

Vanlig fråga så snabbt svar:

18 Gbps-bandbredden hos HDMI räcker till för 4K/60 med 8 bitars RGB eller 8-bitars YCbCr 4:4:4.

Vill du behålla frekvensen på 60 Hz och köra HDR med 10-bitar måste du alltså sänka bandbredden på något sätt och vanligaste sättet är att reducera färgupplösningen till YCbCr 4:2:2 eller 4:2:0 vilket inte är något större problem för kvaliteten med sådant som filmtittande och mediaspelare.

Du kan också sänka frekvensen till de 24 Hz som används i film och köra 10 bitar RGB/4:4:4 och med god marginal. Men det finns mer sällan något att vinna på det. Materialet du tittar på är redan recucerat i färg. All film i konsumentled är redan 4:2:0-subsamplat.

Dessutom: receivern måste hantera bandbredden också

Permalänk

Vet att det är många nya Shield Pro ägare här. Sitter fortfarande på gamla modellen v2.

Har tröttnat på att varje gång Dolby Digital är som ljudkälla på en serie/film i Kodi så får jag ändra audio offset till ahead by 0,225 .

Någon som vet om det är samma problem på Shield Pro?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Vanlig fråga så snabbt svar:

18 Gbps-bandbredden hos HDMI räcker till för 4K/60 med 8 bitars RGB eller 8-bitars YCbCr 4:4:4.

Vill du behålla frekvensen på 60 Hz och köra HDR med 10-bitar måste du alltså sänka bandbredden på något sätt och vanligaste sättet är att reducera färgupplösningen till YCbCr 4:2:2 eller 4:2:0 vilket inte är något större problem för kvaliteten med sådant som filmtittande och mediaspelare.

Du kan också sänka frekvensen till de 24 Hz som används i film och köra 10 bitar RGB/4:4:4 och med god marginal. Men det finns mer sällan något att vinna på det. Materialet du tittar på är redan recucerat i färg. All film i konsumentled är redan 4:2:0-subsamplat.

Dessutom: receivern måste hantera bandbredden också

Blev inte mycket klokare på/av det . Men det visade sig att hdr fungerade ( i kodi men fortfarande inte i Youtube tyvärr ) i 4k 59,940hz och 60hz med. Bara att det inte står att det stödjer hdr10/d-vision som det gör under den du svarade på.

Nu är det bara ljudet som bråkar! Får BARA sterio från allt jag testar
Har tvingat Shilden att bitstrima alla format (tror jag) och kodi är med inställd på bitstrim.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Blev inte mycket klokare på/av det . Men det visade sig att hdr fungerade ( i kodi men fortfarande inte i Youtube tyvärr ) i 4k 59,940hz och 60hz med. Bara att det inte står att det stödjer hdr10/d-vision som det gör under den du svarade på.

Nu är det bara ljudet som bråkar! Får BARA sterio från allt jag testar
Har tvingat Shilden att bitstrima alla format (tror jag) och kodi är med inställd på bitstrim.

Skickades från m.sweclockers.com

Har den ens stöd för youtube hdr då? Vet att shielden inte haft det tidigare..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Blev inte mycket klokare på/av det . Men det visade sig att hdr fungerade ( i kodi men fortfarande inte i Youtube tyvärr ) i 4k 59,940hz och 60hz med. Bara att det inte står att det stödjer hdr10/d-vision som det gör under den du svarade på.

Nu är det bara ljudet som bråkar! Får BARA sterio från allt jag testar
Har tvingat Shilden att bitstrima alla format (tror jag) och kodi är med inställd på bitstrim.

Skickades från m.sweclockers.com

Youtube spelar aldrig annat än stereo.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Har den ens stöd för youtube hdr då? Vet att shielden inte haft det tidigare..

Det vet jag inte. jag har ju precis köpt den och tog för givet att den hade det då den stödjer ju hdr i andra appar, känns lite märkligt att de missat en sådan grej i så fall. samt tvin har det så det finns ju uppenbarligen en variant av appen som fixar hdr.

Skrivet av Zoxx0:

Youtube spelar aldrig annat än stereo.

Det är inte bara youtube.

Recivern visar alltid vilka olika ljudformat den får och vilka högtalare som använder det formatet. Från youtube tv är det ofta dolby digital något med 5.1 ljud .Film från blu rae Atmos eller DTS X med mera beroende vad filmen har. ps4- samma som de tidigare. tvbox samma där.
sheild: stereo står det på receivern och det är bara 2.1 som visas som aktiva högtalare. har testat med lite olika ljudformat men det står alltid bara stereo.
Så skulle säga att bitstömsfunktionen värkar inte vara på men vad jag vet/kan se så borde den vara det i inställningarna både i kodi och i boxen i sig.
har kollat i inställningarna för receivern men kan inte hitta något fel där. Kör alltid med auto-detect så den får välja rätt högtalare utifrån formatet som kommer in säger.

Så skulle någon vänlig person säga hu de har satt sina inställningar så kan man se om samma fungerar för mig? annars få an väl lämna tillbaka den till butiken igen :/

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Det vet jag inte. jag har ju precis köpt den och tog för givet att den hade det då den stödjer ju hdr i andra appar, känns lite märkligt att de missat en sådan grej i så fall. samt tvin har det så det finns ju uppenbarligen en variant av appen som fixar hdr.

Det är inte bara youtube.

Recivern visar alltid vilka olika ljudformat den får och vilka högtalare som använder det formatet. Från youtube tv är det ofta dolby digital något med 5.1 ljud .Film från blu rae Atmos eller DTS X med mera beroende vad filmen har. ps4- samma som de tidigare. tvbox samma där.
sheild: stereo står det på receivern och det är bara 2.1 som visas som aktiva högtalare. har testat med lite olika ljudformat men det står alltid bara stereo.
Så skulle säga att bitstömsfunktionen värkar inte vara på men vad jag vet/kan se så borde den vara det i inställningarna både i kodi och i boxen i sig.
har kollat i inställningarna för receivern men kan inte hitta något fel där. Kör alltid med auto-detect så den får välja rätt högtalare utifrån formatet som kommer in säger.

Så skulle någon vänlig person säga hu de har satt sina inställningar så kan man se om samma fungerar för mig? annars få an väl lämna tillbaka den till butiken igen :/

Vart har du ställt in bitstream i kodi eller settings i android?

Sen tror jag fortfarande inte youtube har stöd för hdr när det gäller Youtube än frågats om detta sen shield gen1..

Permalänk

I Kodi måste du in i expert(?)-inställningarna och tala om att din reciever kan hantera bitstreamat ljud. Om du inte gjort det får du färre alternativ när du skall välja ljudformat.

Permalänk
Medlem

Hej,

En fråga angående Geforce Stream. Jag strömmar från datorn till min 4K-TV. Bilden blir lite stor, så jag ser inte all text i spelet, texten går ut över kanterna på TVn. Vet ngn hur man kan ändra inställningar för detta?

Sen undrar jag, jag har en PS4-kontroll kopplad till Shielden. Den dör lite då och då (tappar anslutning). Någon annan som har det problemet? Sen var det riktigt dåligt att spela med den kontrollen till ex Skyrim. Fast Skyrim är nog inte så optimerat. En sak jag undrar är om jag måste koppla in mus och tangentbord i shielden för att spela? Det går inte att använda datorns mus/tangentbord?

Någon som kan tipsa om ett bra android-spel till Shielden?

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Vart har du ställt in bitstream i kodi eller settings i android?

Sen tror jag fortfarande inte youtube har stöd för hdr när det gäller Youtube än frågats om detta sen shield gen1..

Skrivet av Ingetledigtnamn:

I Kodi måste du in i expert(?)-inställningarna och tala om att din reciever kan hantera bitstreamat ljud. Om du inte gjort det får du färre alternativ när du skall välja ljudformat.

Receivern säger att den får PCM stereo bara. Och den borde ju inte få PCM alls.

På Shelden:
instälningar, bild och ljud, avancerade ljud inställningar.
Under "välj format" så står den på automatiskt men har även testat manuellt med alla format i bockade. samt bara atmos, dts-hd och true-hd. Ingen skilnad.
USB audio mode: high quality Stereo.
Play confort noise on hdmi: på ( men vet inte vad den gör.
Är dolby audio procesing något som ska vara på eller av? har den av.
Stereo upmix: upmix stereo to 5.1 pcm. AV

Kodi:
Instelningar (kugljulet), System, audio.
audio dekoder:
audio output device: android, audiotrack. Grå så går inte att ändra.
Numbers of channels: 2.0 (ändrar jag detta till 5.1 (max 7.1) så får jag 5.1 pcm kanaler enligt recivern. men den här settinen ska inte gälla om passthrough är på enligt informationen kodi visar)
volyme control steps: 90
gui sounds:
tror jag inte spelar någon roll.
Audio Passthrogh:
Allow passthrough: på ("draget" är vitt och åt höger.)

enligt kodi är Demo ljuden jag testar med är i 7.1 True-Hd och även DTS HD med mera.

Har tästat SVT play med men inget värkar få recivern att säga att den får något annat format än PCM stereo
Har även startat om shelden några gånger för att se om det kunde hjälpa med att få inställningarna att fungera.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Shield stödjer Youtube HDR. Iaf både 2017 och 2019-modellen

EDIT: JAG HAR FEL

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Shield stödjer Youtube HDR. Iaf både 2017 och 2019-modellen

Skickades från m.sweclockers.com

Okej
Hur får man det att fungera då?
Har dolby vision på och under avancerade bild instälningar så har jag "match content color space på" och "Current display mode" är: 3840x2160 59,940hz
YUV 422 12-bit Rec. 2020
Dolby Vision and HDR10 Ready

HDR10 fungerar i KODI i alla fall för det säger tvin (LG oled C7)

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Okej
Hur får man det att fungera då?
Har dolby vision på och under avancerade bild instälningar så har jag "match content color space på" och "Current display mode" är: 3840x2160 59,940hz
YUV 422 12-bit Rec. 2020
Dolby Vision and HDR10 Ready

HDR10 fungerar i KODI i alla fall för det säger tvin (LG oled C7)

Förlåt mig. Jag är ute och cyklar. 4K stöds men inte HDR i Youtube.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Receivern säger att den får PCM stereo bara. Och den borde ju inte få PCM alls.

På Shelden:
instälningar, bild och ljud, avancerade ljud inställningar.
Under "välj format" så står den på automatiskt men har även testat manuellt med alla format i bockade. samt bara atmos, dts-hd och true-hd. Ingen skilnad.
USB audio mode: high quality Stereo.
Play confort noise on hdmi: på ( men vet inte vad den gör.
Är dolby audio procesing något som ska vara på eller av? har den av.
Stereo upmix: upmix stereo to 5.1 pcm. AV

Kodi:
Instelningar (kugljulet), System, audio.
audio dekoder:
audio output device: android, audiotrack. Grå så går inte att ändra.
Numbers of channels: 2.0 (ändrar jag detta till 5.1 (max 7.1) så får jag 5.1 pcm kanaler enligt recivern. men den här settinen ska inte gälla om passthrough är på enligt informationen kodi visar)
volyme control steps: 90
gui sounds:
tror jag inte spelar någon roll.
Audio Passthrogh:
Allow passthrough: på ("draget" är vitt och åt höger.)

enligt kodi är Demo ljuden jag testar med är i 7.1 True-Hd och även DTS HD med mera.

Har tästat SVT play med men inget värkar få recivern att säga att den får något annat format än PCM stereo
Har även startat om shelden några gånger för att se om det kunde hjälpa med att få inställningarna att fungera.

SVT Play sänder bara i stereo.

https://kontakt.svt.se/guide/horbarhet-och-bakgrundsljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Receivern säger att den får PCM stereo bara. Och den borde ju inte få PCM alls.

På Shelden:
instälningar, bild och ljud, avancerade ljud inställningar.
Under "välj format" så står den på automatiskt men har även testat manuellt med alla format i bockade. samt bara atmos, dts-hd och true-hd. Ingen skilnad.
USB audio mode: high quality Stereo.
Play confort noise on hdmi: på ( men vet inte vad den gör.
Är dolby audio procesing något som ska vara på eller av? har den av.
Stereo upmix: upmix stereo to 5.1 pcm. AV

Kodi:
Instelningar (kugljulet), System, audio.
audio dekoder:
audio output device: android, audiotrack. Grå så går inte att ändra.
Numbers of channels: 2.0 (ändrar jag detta till 5.1 (max 7.1) så får jag 5.1 pcm kanaler enligt recivern. men den här settinen ska inte gälla om passthrough är på enligt informationen kodi visar)
volyme control steps: 90
gui sounds:
tror jag inte spelar någon roll.
Audio Passthrogh:
Allow passthrough: på ("draget" är vitt och åt höger.)

enligt kodi är Demo ljuden jag testar med är i 7.1 True-Hd och även DTS HD med mera.

Har tästat SVT play med men inget värkar få recivern att säga att den får något annat format än PCM stereo
Har även startat om shelden några gånger för att se om det kunde hjälpa med att få inställningarna att fungera.

Du måste även klicka i vad din förstärkare klarar i kodi under allow passthrough.

Permalänk
Medlem

Köpte en 2019 Pro härom veckan och tycker absolut det är en trevlig apparat, men en sak stör mig. Jag upplever att jag måste stänga och starta upp Netflix-appen typ varje uppstart av shielden för att innehållet inte ska lagga. Fler som upplever liknande?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Du måste även klicka i vad din förstärkare klarar i kodi under allow passthrough.

Hittade det just av en ren slump
Det låg under ljud expertinstälningar som jag inte kunde se eller komma åt först. Utan att aktivera de som man gorde i längst ner i första instälnings menyn.
Och som du skrev, de var inte i bokade Men nu fungerar det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoxx0:

Youtube spelar aldrig annat än stereo.

Lite både ja och nej. Uppenbarligen bara vissa enheter/variation av appen som kan spela 5.1 typ.
Så typ samma som när det kommer till HDR i Youtube med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Hittade det just av en ren slump
Det låg under ljud expertinstälningar som jag inte kunde se eller komma åt först. Utan att aktivera de som man gorde i längst ner i första instälnings menyn.
Och som du skrev, de var inte i bokade Men nu fungerar det

Skickades från m.sweclockers.com

Kanon roligt att det funkade...

Permalänk
Medlem

Fick upp ögonen för en shield pro nu, och hittade ett youtubeklipp för att få lite mer information.
Men fick mig att fundera på om nya är någon skillnad mot gamla? Om man tittar på vad han säger i videon (länkad) så verkar det på honom som att det är en rebrand bara?

https://youtu.be/RhvHp8uK3Dk?list=WL&t=937

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

@Holic: Egentligen är det bara en krympning av SOC så rent prestandamässigt är de likvärdiga.

Men små saker skiljer mellan 2017 och 2019-modellen som AI, Dolby Vision osv.

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk

Någon som sett om den nya fjärrkontrollen börjat säljas löst i butik än?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

@Holic: Egentligen är det bara en krympning av SOC så rent prestandamässigt är de rent likvärdiga.

Men små saker skiljer mellan 2017 och 2019-modellen som AI, Dolby Vision osv.

https://www.flatpanelshd.com/news.php?subaction=showfull&id=1...

Aha, så pass.
Bra att du förtydligar där, är nog youtubern då som inte är fullt insatt i det hela.
Tack

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James