Poco X2 lanseras med 120 Hz-skärm och rejäl snabbladdning

Permalänk
Melding Plague

Poco X2 lanseras med 120 Hz-skärm och rejäl snabbladdning

Purfärska Poco X2 får en snabb 120 Hz-skärm och ett väl tilltaget batteri med rejäl kapacitet för snabbladdning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice pris för det man får.

Permalänk
Snusfri

Hoppas att den lanseras i Sverige och/eller Europa då jag tror att väldigt många skulle vilja ha just en telefon i denna prisklass utan att behöva tumma för mycket på specifikationer.

Mina föräldrar skulle verkligen älska denna telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Vad är det för något med telefoner man behöver ha en väska för att kunna ta med sig? Mobilt är inte så mobilt längre. Vill jag ha en större skärm så tar jag med min ipad. Under nio tum funkar ju inte om man vill göra något vettigt så jag förstår inte varför mobiler skall vara som ett miniformat av en surfplatta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk
Medlem

Lite synd att det inte är bättre soc. Det borde väl gå att hitta 855 ganska billigt nu när nästa generation kommer. Hade inte skadat att höja priset med en femhundring för att få en mycket bättre processor.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Varför behöver man 8GB minne i en mobil?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Lite synd att det inte är bättre soc. Det borde väl gå att hitta 855 ganska billigt nu när nästa generation kommer. Hade inte skadat att höja priset med en femhundring för att få en mycket bättre processor.

Skickades från m.sweclockers.com

Men är nog inte bara att byta soc ska du se, är mer som design, kylning osv som gör att mobilen nog skulle bli bra mycket dyrare än 500kr extra tyvärr.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

@IKEA Billy Bokhylla: Varför behöver Warcraft 3 Reforged helt plötsligt 30GB lagring, upp från tidigare 1,3?
Lata programmerare, finns minnet så behöver det inte optimeras lika mycket

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Baxtex:

Lite synd att det inte är bättre soc. Det borde väl gå att hitta 855 ganska billigt nu när nästa generation kommer. Hade inte skadat att höja priset med en femhundring för att få en mycket bättre processor.

Skickades från m.sweclockers.com

Skulle säga är fördel den ej har tophårdvara går få ner priset avsevärt och för många är det nog A eller O att köpa den.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Bara de fått in NFC i den denna gång så låter den vettig, iaf på pappret

Visa signatur

i9-10980XE ~4.6GHz | 128GB DDR4-3600 | ASUS WS X299 PRO | RTX 4070 Super, Founders Edition
i7-7820X 4.8GHz | 64GB DDR4-3200 | ASUS WS X299 PRO | RTX 3080, Founders Edition

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baxtex:

Lite synd att det inte är bättre soc. Det borde väl gå att hitta 855 ganska billigt nu när nästa generation kommer. Hade inte skadat att höja priset med en femhundring för att få en mycket bättre processor.

Skickades från m.sweclockers.com

Hela poco varumärket är byggd på att den ska va prispressad...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakan78:

Vad är det för något med telefoner man behöver ha en väska för att kunna ta med sig? Mobilt är inte så mobilt längre. Vill jag ha en större skärm så tar jag med min ipad. Under nio tum funkar ju inte om man vill göra något vettigt så jag förstår inte varför mobiler skall vara som ett miniformat av en surfplatta.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, köp mindre då om det inte är den modellen som passar dig!
Jag har 6,1" nu och kommer absolut inte gå under 6,5" på nästa mobil.
idag använder man ju mobilen till allt, surfa, betala räkningar, spela, rita, musik, videos ect ect. Allt detta blir bara bättre och enklare ju större skärmen är. Och det är dessutom enklare att träffa rätt bokstav när man skriver (som jag gör just nu!)

Det är en bra trend

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Bara de fått in NFC i den denna gång så låter den vettig, iaf på pappret

Det borde den ha då K30 har det och det är i princip samma telefon.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Skaffade en Note 8 Pro, bästa köpet jag kunde gjort på sträv budget, märks inte att den är så billig ALLS. Xiaomi och Poco gör riktigt bra saker nu.

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är ballt med techshit det gör jag men jag ser verkligen inte vad anvädningsområdet för en 120hz skärm på en mobil skulle vara, men men

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Men är nog inte bara att byta soc ska du se, är mer som design, kylning osv som gör att mobilen nog skulle bli bra mycket dyrare än 500kr extra tyvärr.

Kanske, men förra telefonen hade 845 till samma pris som denna 🤔

Hade det inte varit bättre att sätta en 845 i denna istället för 700 serien?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Det är en bra trend

Allting som saknar alternativ är en dålig trend. Jag tyckte att 4.7” var en utmärkt skärmstorlek. Var är det alternativet idag? Eller, säg, en 5.5” med modern design på ramar. Jag har första generationens Pocophone, och den är för stor. 6.18”, och tjockare kanter, visst.
Det är fint att det är bra för dig. Jag gläds med dig. Jag har annorlunda behov, då jag använder mobiltelefonen för att lyssna på musik, prata i telefon (headset, eftersom att telefonen är för stor för att göra det bekvämt i), och att hålla kontakt med människor när jag är ute. När jag är hemma så rör jag aldrig telefonen. Jag konsumerar aldrig media.
Isåfall hade jag ändå plockat fram Ipad, för en mobiltelefon kan vara 8.5” men hade ändå varit mindre och mer osmidig att göra sånt med än en Ipad.
Då kan jag lika gärna ha en som får plats i alla fickor.
Utvecklingen går mot större telefoner och det är bra för de som lever i den, eller bara vill ha en enhet. Allt jag efterfrågar är rimliga alternativ.
Jag kan ha en ultrabudget-telefon, men då tummar den på allting annat också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Kanske, men förra telefonen hade 845 till samma pris som denna 🤔

Hade det inte varit bättre att sätta en 845 i denna istället för 700 serien?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tycker att det är rimligt. Den bättre SoC gör vad, egentligen? Skrytfaktor? 700-serien har mer än rimlig prestanda men med fokus på energieffektivisering. Det är ett rimligt val till den här telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag tycker att det är rimligt. Den bättre SoC gör vad, egentligen? Skrytfaktor? 700-serien har mer än rimlig prestanda men med fokus på energieffektivisering. Det är ett rimligt val till den här telefonen.

Satsar man på 120Hz panel vill man ju ha något som kan ge den FPS:en också.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Jag tycker att det är rimligt. Den bättre SoC gör vad, egentligen? Skrytfaktor? 700-serien har mer än rimlig prestanda men med fokus på energieffektivisering. Det är ett rimligt val till den här telefonen.

Som nämnt i annan tråd

Poco F1: Top SoC (kasst minne dock)
Bra kamera (kameraappen nerfeades med flit, fungerar bra ifall du kör gcam på den)
Billig skärm
Bra pris

Poco X2 - Medelklass SoC (SÄMRE ÄN F1)
???? Kamera
Dyrare skärm än Poco F1
Kostar mer än Poco F1
Är faktiskt en Redmi K30

Original Poco är känd för att ha flaggskepp SoC till lägre än flaggskepp prisnivå. Om de lanserar nästa på samma prisnivå som första men utan flaggskepp SoC så försvinner meningen med det hela.

Om du vill ha budget eller medelklass SoC för "energieffektivisering" (som flagskepp SoC redan erbjuder lika bra av pga small cores som finns på de) så finns massa Redmi telefoner redan att välja mellan. Förresten är Poco X2 en re-brandad redmi k30 vilket gör det ännu mer meningslöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Allting som saknar alternativ är en dålig trend. Jag tyckte att 4.7” var en utmärkt skärmstorlek. Var är det alternativet idag? Eller, säg, en 5.5” med modern design på ramar. Jag har första generationens Pocophone, och den är för stor. 6.18”, och tjockare kanter, visst.
Det är fint att det är bra för dig. Jag gläds med dig. Jag har annorlunda behov, då jag använder mobiltelefonen för att lyssna på musik, prata i telefon (headset, eftersom att telefonen är för stor för att göra det bekvämt i), och att hålla kontakt med människor när jag är ute. När jag är hemma så rör jag aldrig telefonen. Jag konsumerar aldrig media.
Isåfall hade jag ändå plockat fram Ipad, för en mobiltelefon kan vara 8.5” men hade ändå varit mindre och mer osmidig att göra sånt med än en Ipad.
Då kan jag lika gärna ha en som får plats i alla fickor.
Utvecklingen går mot större telefoner och det är bra för de som lever i den, eller bara vill ha en enhet. Allt jag efterfrågar är rimliga alternativ.
Jag kan ha en ultrabudget-telefon, men då tummar den på allting annat också.

Det finns en anledning till att mobilers skärmar blir större och större och det är att en STOR majoritet VILL ha det. Samma med TVs, när jag köpte min TV år 2009 (ja, jag har fortfarande den haha) så var 46" ganska normalt eller tom ansågs stort. Den modellen fanns även i 53" men då kostade den ytterligare 10k.
Idag är 46" otroligt litet jämfört med vad de flesta köper och vilka storlekar som tillverkarna fokuserar på för sina high end modeller.

Detta är ingen konstig trend, det är naturligt. Speciellt när upplösningen ökar så man kan öka storleken och ändå få bättre pixeltäthet. Samma typ av trender kan man hitta över hela teknikvärlden. Vissa saker blir mindre och effektivare, andra större och mer kraftfulla/användarvänliga.

Du söker en nich produkt, en som de flesta andra inte vill ha. Precis som en person som älskar vinylskivor och inte kan förstå hur musik inte släpps på vinyl längre (Min bror är sådan fast med cd/dvd/bluray).

Slutligen, mobilskärmar kommer INTE bli mindre. Så är det *happy*

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Trevligt med 120hz i en budgettelefon. För mig är det skitsamma i spel, spelar ändå inte på telefonen men jäkligt skönt i övrigt. Hoppas mjukvaran blir bra och smidig den också. Intressant telefon för mig helt klart!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Don_Tool:

Jag tycker det är ballt med techshit det gör jag men jag ser verkligen inte vad anvädningsområdet för en 120hz skärm på en mobil skulle vara, men men

Just touchskärmar låter hög uppdateringsfrekvens skina som mest, särskilt om vi tänker vardaglig användning snarare än spel. Otroligt mjukt och naturligt att scrolla i 120 Hz jämfört med 60 Hz på en touchskärm.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av IKEA Billy Bokhylla:

Varför behöver man 8GB minne i en mobil?

För hur Android hanterar ram är uselt. Jämför med Apple som inte behöver lika mycket men ändå är bättre på den biten.

Nu var det ett tag sen jag kollade på den här videon men den visar lite hur det funkar.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk

Några utmärkta beslut! Och i och med detta vet vi vad vi betalar i mellanskillnad för ett namn, för de kända märkena, som inte ger oss det vi vill ha. Hoppas detta prispressar 120Hz-skärmar ytterligare.

Vågar man i framtiden hoppas på skyddande bezel istället för glasinkapsling, 1mm tjockare telefoner så vi slipper kameraknöl, och batterilucka också så att miljoner 2 år gamla mobiler inte blir miljöfarlig landfill?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Det finns en anledning till att mobilers skärmar blir större och större och det är att en STOR majoritet VILL ha det. Samma med TVs, när jag köpte min TV år 2009 (ja, jag har fortfarande den haha) så var 46" ganska normalt eller tom ansågs stort. Den modellen fanns även i 53" men då kostade den ytterligare 10k.
Idag är 46" otroligt litet jämfört med vad de flesta köper och vilka storlekar som tillverkarna fokuserar på för sina high end modeller.

Detta är ingen konstig trend, det är naturligt. Speciellt när upplösningen ökar så man kan öka storleken och ändå få bättre pixeltäthet. Samma typ av trender kan man hitta över hela teknikvärlden. Vissa saker blir mindre och effektivare, andra större och mer kraftfulla/användarvänliga.

Du söker en nich produkt, en som de flesta andra inte vill ha. Precis som en person som älskar vinylskivor och inte kan förstå hur musik inte släpps på vinyl längre (Min bror är sådan fast med cd/dvd/bluray).

Slutligen, mobilskärmar kommer INTE bli mindre. Så är det *happy*

Hur ökar upplösningar på telefoner tycker du? Det var en trend, innan de insåg att det var idioti och skalade tillbaka upplösningar då belastning på grafikprestanda var för hög. Att du behöver trycka otroligt mycket mer ljus genom pixelpanelen gjorde inte heller det till en vettig lösning ur en energieffektiv synpunkt. Telefoner snarare har blivit mindre pixeltäta de senaste åren.

Din uppenbara skadeglädje är noterad. Du verkar vara en trevlig typ. Din bror verkar vettig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Hur ökar upplösningar på telefoner tycker du? Det var en trend, innan de insåg att det var idioti och skalade tillbaka upplösningar då belastning på grafikprestanda var för hög. Att du behöver trycka otroligt mycket mer ljus genom pixelpanelen gjorde inte heller det till en vettig lösning ur en energieffektiv synpunkt. Telefoner snarare har blivit mindre pixeltäta de senaste åren.

Din uppenbara skadeglädje är noterad. Du verkar vara en trevlig typ. Din bror verkar vettig.

Ja jag är glad att utvecklingen går framåt och att gamla tekniker försvinner så fort som möjligt.
Min mobil har 2240x1080 upplösning så det är absolut ett steg upp från 1920. Och högre finns på andra mobiler. Sen att 4k kanske är lite överdrivet kan man ju tycka men 1440p är nog riktigt nice på mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Ja jag är glad att utvecklingen går framåt och att gamla tekniker försvinner så fort som möjligt.
Min mobil har 2240x1080 upplösning så det är absolut ett steg upp från 1920. Och högre finns på andra mobiler. Sen att 4k kanske är lite överdrivet kan man ju tycka men 1440p är nog riktigt nice på mobilen

Skickades från m.sweclockers.com

Dock ingen skillnad då det är samma PPI skärmen är bara längre 2:1 är rent otyg och fattar inte varför företag envisas med det.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpeedRebirth:

Haha, köp mindre då om det inte är den modellen som passar dig!
Jag har 6,1" nu och kommer absolut inte gå under 6,5" på nästa mobil.
idag använder man ju mobilen till allt, surfa, betala räkningar, spela, rita, musik, videos ect ect. Allt detta blir bara bättre och enklare ju större skärmen är. Och det är dessutom enklare att träffa rätt bokstav när man skriver (som jag gör just nu!)

Det är en bra trend

Det är ju det som är problemet. Få modeller är mindre än 6 tum

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.