Någon mer som gillar MAX-hamburgare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vituraz:

Spicy chicken tycker jag är ruskigt gott (dock fruktansvärt dyrt imo), men jag får nog prova på plant beef nästa gång efter lovorden här

Min favorit på Max, absolut. Fast generellt föredrar jag Texas Longhorn och liknande för hamburgare ute, Max generellt tycker jag numera känns som ett överprisat Mac Donalds.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av crew seven:

På tal om Hamburgare är det nån som kommer ihåg en kedja som hette Clock det va staten som försökte kränga burgare

Ja, de hade bra hamburgare vad jag kan minnas! Man tänkte väl inte så mycket på att det var sosse-burgare man klämde i sig!

Skrivet av eat:

Nu kan man ju få stånd efter döden...

Hur ofta har du fått det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Som en hade påstått innan i tråden innehåller Max hamburgare 80% svenskt kött (vilket de är stolta över och det är ju bra!) men.... resten är potatismjöl och ägg.
Bara och dela hamburgerköttet på mitten så ser man hur äckligt det ser ut på Max.
Många verkar uppskatta smaken ändå av en konstig anledning men jag klarar inte av det.

MCD och BK är såklart inget lyx, men det är extremt mycket mer hamburgare än på Max i varjefall.

Är av samma åsikt som dig.

Köttet på McDonalds eller BK är kanske inte någon smakupplevelse om man tar en bit separat utan krimskrams, men tillskillnad från Max smakar det åtminstone inte illa.

Nog för att Max pommes är bra och generellt sett håller en högre nivå, men Mcdonalds skulle jag säga är med å fightas med bra pommes med många gånger

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

I mitt tycke så är det inte mycket skillnad på McDonalds och Max, BK är bättre, men Sibylla kan vara bäst, beroande på var man köper den.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Ett tips. Tag med en bild från en reklambroschyr på den hamburgare du vill ha. Den visar du upp vid beställningen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Max alla dagar före donkens smaklösa gummisulor med bröd. En bra hamburgare är mör. Inte vara en klump gummi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Kör mest McDonalds då jag är på bilande oftast. MAX burgare är söliga, överdressade och om du köper Salad Wrap så är den full av vatten från salladen.

*edit*
Originalmålet funkar, det är specialburgarna som brukar vara söliga i mitt tycke.

ska inte såga MAX rätt av, par burgare funkar :)
Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Min favorit Supreme på Max har gått ur sortimentet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

Max alla dagar före donkens smaklösa gummisulor med bröd. En bra hamburgare är mör. Inte vara en klump gummi.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det smaklösa gummisulor så är deras grillar felinställda och de har missat att krydda kötten
Källa? Jag jobbar som servicetekniker med utrustningen på McD, MAX, BK, Sibylla, mfl.
När vi kalibrerar grillarna (vilket restaurangerna själva sedan ofta ändrar på eftersom det utförs kontroller av temperaturer på kött minst 3 ggr per dag) så är köttet på McD och BK överlägset mot MAX.

Edit: med det sagt så är jag ganska opartiskt, finns burgare från både McD och Max som jag kan betala för.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Är det smaklösa gummisulor så är deras grillar felinställda och de har missat att krydda kötten
Källa? Jag jobbar som servicetekniker med utrustningen på McD, MAX, BK, Sibylla, mfl.
När vi kalibrerar grillarna (vilket restaurangerna själva sedan ofta ändrar på eftersom det utförs kontroller av temperaturer på kött minst 3 ggr per dag) så är köttet på McD och BK överlägset mot MAX.

Edit: med det sagt så är jag ganska opartiskt, finns burgare från både McD och Max som jag kan betala för.

På vilket sätt är köttet från Donken och Kingen överlägset Max? Och på vilket sätt har det samband med kalibrering av grillar?

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

På vilket sätt är köttet från Donken och Kingen överlägset Max? Och på vilket sätt har det samband med kalibrering av grillar?

Köttet på McD och BK innehåller större andel rent kött, det spelar ingen roll hur det smakar, kvalitet mäts bara i kötthalt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Max har ju överlägset bäst fries och bara det är ju en anledning till varför man äter där. Ett väldans bök om man ska göra lika bra fries hemma. Jag gillar deras sås som de har på sina Umami-burgare, och sålde de den såsen i butiken hade jag köpt en påse nyfriterade fries på Max och sedan åkt hem och stekt min egen burgare.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

På vilket sätt är köttet från Donken och Kingen överlägset Max? Och på vilket sätt har det samband med kalibrering av grillar?

McD och BK har 100% kött medan MAX har tillsatser i köttet, felaktig kalibrering och även dålig rengöring av grillar kan göra att att vissa kött i en omgång blir klara men inte andra, då höjer restaurangerna tiden för hela omgången vilket resulterar i överstekta kött som snabbt torkar ut och blir gummisulor, ibland görs detta även pga att personen som tar temperaturen gör detta på ett felaktigt sätt.
Detta är framförallt sant på McD där de använder klämgrillar, du kan ju tänka dig själv hur en köttbit blir som normalt sett ska ta 37-40 sekunder att bli klar om den får ligga i närmare 50 sekunder (de små kötten, större ligger i ~2 minuter så här blir skillnaden mindre men fortfarande märkbar om det justeras för mycket).
På MAX brukar kötten svälla upp och bli som pannbiffar om grillen håller för hög temperatur eller om kötten ligger för länge och på BK blir de lätt brända på undersidan.

Finns flera moment av kalibrering, vissa som restaurangerna inte kan göra själva och andra som de ska göra veckovis men vi är glada om de gör det iaf en gång i månaden men även detta är det slarvigt med.

Kan tillägga att glassmaskinerna väldigt sällan faktiskt är trasiga, är i 95% av fallen SBS

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Man har ätit på Max sen barnsben så det är inget märkvärdigt.
Där Max kommer ifrån finns det andra lokala alternativ som med tiden varit bättre och sämre
Jag tänker på Frasses och Korvgubben.
Korvgubben är nog godaste Snabbmats "sörja" idag.
Men egentligen tycker jag inget är gott om man äter för ofta som det kan bli ibland periodvis.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Nej , ska jag äta hamburgare så blir det på Sibylla!

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Skrivet av Mangee75:

Nej , ska jag äta hamburgare så blir det på Sibylla!

Sibylla varierar väldigt mycket beroende på vilken restaurang man besöker. Här i Vänersborg har jag fått burgare med bröd som fortfarande var fryst två gånger av tre försök. Så här skulle jag i alla fall inte rekommendera dom men har fått "god" mat hos dom i andra städer.
På max och mcdonalds får man i alla fall samma oavsett var man beställer.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Gillar inte Max direkt.
Provade även deras plant beef och fattar inte hur folk kan tycka det smakar kött, fruktansvärt äckligt som det mesta veganska möget som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irre:

Så vitt jag vet säljer Max hamburgare gjorda med svenskt kött. Det är bra. Alla övriga använder djurplågat EU-kött. Det är dåligt!

Som att svenska bönder inte kan plåga djur. Sett den senaste arla bondskandalen?

Visa signatur

Ryzen 7 2700 @ 4.0Ghz, X470 Taichi, 16gb ram @ 3200 mhz, GTS V8 Cpu Cooler, Gigabyte 5700XT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Det enda jag kommer ihåg av Clock från barndomen är att de hade en "burgare" där de bytt ut burgaren mot en bit falukorv ...

Kanske parisare vanligt i Norrland men har även sett det på snabbmatshak i Östergötland

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Parisare_(korv)
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Där Max kommer ifrån finns det andra lokala alternativ som med tiden varit bättre och sämre
Jag tänker på Frasses och Korvgubben.

Frasses finns numera på några ställen söder om Dalälven.
Det i Stockholm ligger vid Odenplan på Odengatan. Det har inte blivit av att jag provat än, men menyn såg lovande ut.

Skrivet av lappen81:

Kanske parisare vanligt i Norrland men har även sett det på snabbmatshak i Östergötland

Den nya Clock i Härnösand har det på menyn.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Findecanor:

Frasses finns numera på några ställen söder om Dalälven.
Det i Stockholm ligger vid Odenplan på Odengatan. Det har inte blivit av att jag provat än, men menyn såg lovande ut.

Den nya Clock i Härnösand har det på menyn.

Se där det hade jag ingen aning om även fast Frasses idag inte är samma som förr som jag tänkte på först

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Inaktiv

Max är ok men numera finns de så mycket bättre hamburgare ställen att välja på med riktigt kött.
Äter numera oftast på Bastard Burgers, en helt annan nivå en max, riktiga hamburgare med riktigt lokalt norrländskt kött, är ljusår bättre en Max degiga och platta burgare, priset är några tior mer men de är de värt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zargoz:

Som att svenska bönder inte kan plåga djur. Sett den senaste arla bondskandalen?

Det är skillnad på enstaka fall och regelmässig hantering. Är kanske detta ovan ett fall av "what-aboutism" som jag brukar anklagas för helt opåkallat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Max är ok men numera finns de så mycket bättre hamburgare ställen att välja på med riktigt kött.
Äter numera oftast på Bastard Burgers, en helt annan nivå en max, riktiga hamburgare med riktigt lokalt norrländskt kött, är ljusår bättre en Max degiga och platta burgare, priset är några tior mer men de är de värt.

Jag har ätit på bastard 1 gång i Luleå.
Det var goda burgare men vill minnas att köpte man dricka och strips så drog det iväg i pris + att sötpotatis strips var jag inte så förtjust i

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Se där det hade jag ingen aning om även fast Frasses idag inte är samma som förr som jag tänkte på först

OK. Jag åt lunch på Frasses i Sthlm. Den vegetariska burgaren var ganska liten och inte intressant, med riven morot på . Men plus för sour cream-krydda till pommes friten som man kan hälla på själv.

De sitter ihop med e-"sport"-hålan Inferno Online, och man kan få burgaren levererad till datorn.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Max är ok men numera finns de så mycket bättre hamburgare ställen att välja på med riktigt kött.
Äter numera oftast på Bastard Burgers, en helt annan nivå en max, riktiga hamburgare med riktigt lokalt norrländskt kött, är ljusår bättre en Max degiga och platta burgare, priset är några tior mer men de är de värt.

Tycker personligen Bastard är sämst av alla "finare" ställen. Frankies, Prime, Phils.... samtliga mer eller mindre bättre än Bastard.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag har ätit på bastard 1 gång i Luleå.
Det var goda burgare men vill minnas att köpte man dricka och strips så drog det iväg i pris + att sötpotatis strips var jag inte så förtjust i

Skickades från m.sweclockers.com

Stripsen hos Bastard är absolut inte värt priset man betalar. Tycker inte heller att sötpotatis är speciellt gott och det är väl bra det, då det kostar extra jämfört med vanliga fries som är tusen gånger godare.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har hoppat över Max i flera år sen de bytte pommes, har än idag svårt för de nya, smakar beskt.

Sen har deras hamburgare verkligen börjat ta efter donken, en sörja av tomat, dressing och har man tur så får man ost på burgaren, ser riktigt trött ut när man öppnar pappret.

När ändå Bastard nämns, var där för 2 veckor sen och för priset så är det verkligen inte bra burgare, en burgare som simmar i någon senap/majonässås är ingen höjdare även om de med det sättet försöker få det att se "street" ut... Är säkert skillnad beroende på var man går på Bastards också, våran lokala är riktigt kass.

BK/Sibylla är nog bäst på fryspuckar, har varit exakt likadant i senaste 20 åren, men de hamnar långt ner i topplistan av burgare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Stripsen hos Bastard är absolut inte värt priset man betalar. Tycker inte heller att sötpotatis är speciellt gott och det är väl bra det, då det kostar extra jämfört med vanliga fries som är tusen gånger godare.

Tror då jag var fanns det bara sötpotatis.
Men men man får väll prova igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc