Asrock först med Thunderbolt 3-certifiering av AMD-moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genx031:

Kan faktiskt hålla med dig där. AsRock gör sjukt bra kort, och därför jag tycker det är lite synd att de inte har funnits så mycket av deras varor här. Gött att se att de iaf kommit in några Ryzen-brädor! ett steg i rätt riktning

Kanske bara sålt dåligt eller haft dåliga relationer med grossister? Kan vara många anledningar...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Och det blir ju en ond cirkel av det när det kombineras med att folk gärna rekommenderar det som de själva köpt och har i sina burkar.

Asrock har väl inte haft så många high-end eller ’halo’ produkter heller vilket gett dom en liten budgetstämpel tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Men är det verkligen så konstigt? Man har ju erfarenhet av det man köpt liksom.

Skrivet av medbor:

Den sidan verkar vara på modet i alla köptrådar bara... ingen aning varför folk inte kollar på asrock, jag har alltid haft deras kort som alternativ när man kollar igenom prisjakt

Skickades från m.sweclockers.com

För jag har nästan alltid hittat moderkort som passar mina behov bättre.. oftast när de är rabatterade. Däremot när det kommer till billiga men ändå stabila moderkort med grundläggande features så är ASRock något jag tittar på.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Men är det verkligen så konstigt? Man har ju erfarenhet av det man köpt liksom.

För jag har nästan alltid hittat moderkort som passar mina behov bättre.. oftast när de är rabatterade. Däremot när det kommer till billiga men ändå stabila moderkort med grundläggande features så är ASRock något jag tittar på.

Billiga moderkort med hyfsade features är väl min måttstock ungefär. Brukar oftast välja chipset, sortera på pris och kolla på några av de 10 billigaste typ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara varför alla tillverkare envisas med att ha utgångar för bild på alla kort? Visst budgetkorten där man kör en apu kan jag förstå men på övriga kort är de bara i vägen. Vore bättre med fler usb etc.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Asrock lyckas med att göra intressanta moderkort gång på gång.

Minns med förtjusning mitt moderkort från Asrock som hade AGP och PCI-E samt två olika processorsocklar.
Det var fan magi på hög nivå

https://www.youtube.com/watch?v=g3-4J_HiUO8

Ha!!!! Minnen!

Jag hade ett liknande, fast mitt var för LGA775!

Jag ville inte köpa nytt grafikkort, men efter att ha haft datorn typ en månad gick jag och fixade ett ändå. Så det var ett dumsnålt köp egentligen, fastän moderkortet var billigt.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Kan någon förklara varför alla tillverkare envisas med att ha utgångar för bild på alla kort? Visst budgetkorten där man kör en apu kan jag förstå men på övriga kort är de bara i vägen. Vore bättre med fler usb etc.

Kanske står i något avtal, och svårt att förklara för slutkund annars att apu inte fungerar i kortet. Det sagt så hade en ensam hdmi dugit för mig på de flesta korten

Skickades från m.sweclockers.com