Permalänk
Medlem

Halva hastigheten med Asus RT-AC86U

Hastighet: 1000/1000 Mbit
ISP: Telenor
Router Asus RT-AC86U

Märkt att jag plötslig i veckan endast får ut 500Mbit ner och 100 Mbit upp på min gigabit lina. Har inte ändrat något öht och det jag provar är uppdatera till nyaste firmware och startat om. CPU och RAM används inte fullt ut heller och kan säga att tar jag kabeln direkt till datorn så får jag 1000/1000 Mbit.

Söker och hittar inget svar på det här, önskar er alla en trevlig helg med
//Jimmy

Visa signatur

CPU: i7700k (Delided) @ 5Ghz | GPU: Gigabyte GTX 1080 TI Waterforce Xtreme Edition | Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance | Mobo: ASUS PRIME Z270-K | PSU: EVGA Supernova G2 850W | SSD: 2 * Samsung 850 EVO 500GB och HDD: 4TB | Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV | CPU-Kylning: DeepCool Captain 360 EX | Skärm: AOC 35" AGON AG352UCG G-Sync

Permalänk
Vila i frid

Gå in i routerns setup och säg åt den "Clone MAC address" så att den nyttjar samma MAC adress mot din ISP som din dators nätverkskort har. Blir det inte bättre då, byt alla kablar. Blir det inte bättre då, reklamera routern.

Permalänk
Medlem

Får du ut rätt hastighet utanför rautern? Det kan ju okså vara Telenor som inte längre ger rätt hastighet med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.