Hjälp mej att komma på ett namn på min hundvalp!

Permalänk
Medlem

Flinga, som i snöflinga?

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Rido - Lavin på samiska, låter nästan som Fido
Fenrir - Annat namn på Fenrisulven
Yuki - Snö på japanska och hunden såg ut som en japansk spets

Rekommenderar dock att dubbelkolla betydelse och stavning om du fastnar för något

Permalänk
Medlem
Skrivet av backlulund:

Rido - Lavin på samiska, låter nästan som Fido
Fenrir - Annat namn på Fenrisulven
Yuki - Snö på japanska och hunden såg ut som en japansk spets

Rekommenderar dock att dubbelkolla betydelse och stavning om du fastnar för något

Är lite inne på samma spår, varför inte något av de 200 olika namn som samerna har för snö.
Tjarve tex för hård skarsnö

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem

Fjäll

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Sir Voffington

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Det spelar inte så stor roll vad du kallar din hund då den ändå lyssnar, men det är bra att ha ett namn som är kort och konsist när du med irritation i rösten kallar hem hunden, tro mig jag vet, har haft en enveten Ridgeback.

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spidey:

Då passar ju Kimba mycket bättre, efter "Kimba det vita lejonet", serien från 60-talet som Disneys lejonkungen baserades på.

Speciellt eftersom hunden också är vit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack för många bra svar! T.ex. "Flinga" och "Alba" hade ju varit toppen om det var en tik! Namn med A i slutet har ju en tendens att klinga lite femenina. "Flinge" kanske?

Sannolikt blir det Bore, men "Vide" och "Fenris" ligger bra till också

Permalänk
Medlem

Fluffy

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Russo

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Avstängd

Snowden

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem