Permalänk
Medlem

Logitech Harmony Elite

Tja

Jag köpte mig en till Harmony Elite då jag trodde man kunde köra 2st samtidigt på en Hub men det krävs en Hub för varje fjärrkontroll, och då blev det inte så kul, så säljer detta så kör jag vidare på en, fungerar fint, det är alltså ett komplett kit som bilderna visar.

https://www.prisjakt.nu/product.php?p=3305378

Läs hela annonsen här

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om det skiljer på harmony elite mot andra harmony.
Men jag har en Harmony One och en Harmony Companion kopplade till samma hub

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hennning:

Nu vet jag inte om det skiljer på harmony elite mot andra harmony.
Men jag har en Harmony One och en Harmony Companion kopplade till samma hub

Skickades från m.sweclockers.com

precis läste det också men du kör en med touchscreen och en utan och då fungerar det av en märklig anledning.

https://amp.reddit.com/r/logitechharmony/comments/cthyyd/can_...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Gjorde samma misstag, så jävla korkad lösning av Logitech som annars lyckats med en suverän produkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Gilgamesh jag är lite småintresserad då min gamla Harmony verkligen sjunger på sista versen. Men jag hittade följande betyg på prisjakt, kan du förklara vad det syftar på? Är det något som stört dig i din användning?

"Logitech har i sin senaste uppdatering av Firmware till denna stängda lokala åtkomst via API till den här enheten. Det betyder att Logitech beslutar att stänga sin Cloud-tjänst för den här produkten, och det kommer sluta fungera på din plats. Något som de nyligen gjorde med sin produkt i samma kategori: Logitech Link. Detta görs inte av företaget av misstag, men enligt officiella uttalanden görs det som ett affärsval.

Så, med andra ord, köper du inte den här produkten, du hyr den av Logitech så länge som de tycker att din Cloud-tjänst är öppen. Rekommendera att du ser alternativa produkter från andra företag än Logitech. Till exempel NEEO"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClubT:

@Gilgamesh jag är lite småintresserad då min gamla Harmony verkligen sjunger på sista versen. Men jag hittade följande betyg på prisjakt, kan du förklara vad det syftar på? Är det något som stört dig i din användning?

"Logitech har i sin senaste uppdatering av Firmware till denna stängda lokala åtkomst via API till den här enheten. Det betyder att Logitech beslutar att stänga sin Cloud-tjänst för den här produkten, och det kommer sluta fungera på din plats. Något som de nyligen gjorde med sin produkt i samma kategori: Logitech Link. Detta görs inte av företaget av misstag, men enligt officiella uttalanden görs det som ett affärsval.

Så, med andra ord, köper du inte den här produkten, du hyr den av Logitech så länge som de tycker att din Cloud-tjänst är öppen. Rekommendera att du ser alternativa produkter från andra företag än Logitech. Till exempel NEEO"

inget jag använder och som påverkar hur jag använder den, styr mina enheter utan problem, verkar dock som det ovan inte stämmer längre.

https://www.home-assistant.io/blog/2018/12/17/logitech-harmon...

Visa signatur

GAMING
XV252QF 390Hz|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

inget jag använder och som påverkar hur jag använder den, styr mina enheter utan problem, verkar dock som det ovan inte stämmer längre.

https://www.home-assistant.io/blog/2018/12/17/logitech-harmon...

Nej dom öppnade upp för lokal api igen då det tog hus i helvetet.

Skickades från m.sweclockers.com