Headset med brusreducering(ANC)

Permalänk
Medlem

Headset med brusreducering(ANC)

Tjena!

Tänkte höra om någon här har förslag på ett par bra headset med brusreducering som gör sig bra i kontorsmiljö. Plus om det är overear och inte alltför dyra.

Permalänk
Lego Master

Bose QC 35 II; https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4486607
Flera på jobbet har dem, alla är skitnöjda. Jag fegade och skaffade ett par JBL som är "okej", men inte i klass med Bose.

För referens skaffade jag dessa: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4474923

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Tjena!

Tänkte höra om någon här har förslag på ett par bra headset med brusreducering som gör sig bra i kontorsmiljö. Plus om det är overear och inte alltför dyra.

När du skriver headset, betyder det att du kommer ringa mycket samtal med dem? Jag har ett par Bose QC35 och ett par Bose 700. Det sistnämnda är så sjukt mycket bättre på att stänga ut ljudet för den som du pratar med, kan dammsuga eller diska och personen i andra ändan hör max ett svagt brus. Med mina QC35 så blir folk vansinniga av vad som helst, typ knyckla ihop en kasse eller diska. Tydligen låter det 1000X mer på andra sidan luren. Vad jag vet så är väl Bose 700 en av få (om inte den enda) som verkligen är bra på att just fokusera på den röst.

När det kommer till ljudisoleringen för dig själv är de ganska likvärdiga och inte bäst i kategorin.

Permalänk

@Bankai: Det sägs att Sony WH-1000XM3 har den bästa brusreduceringen på marknaden. Jag använder själv den äldre versionen XM2 och brusreduceringen är rätt så bra men det är klart att dem inte isolerar allt ljud. Dessutom så kan det bli lite varmt om öronen efter ett tag.

Permalänk
Medlem

Jag har själv Sony WH-1000XM3 där hemma och älskar dessa men jag letar efter ett gäng headset till företaget som kommer uteslutande att använda dessa till att ta kundsamtal. Så jag är egentligen inte ute efter värstningar som Sony eller Bose

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Tjena!

Tänkte höra om någon här har förslag på ett par bra headset med brusreducering som gör sig bra i kontorsmiljö. Plus om det är overear och inte alltför dyra.

Kan varmt rekommendera dessa

Sennheiser HD 4.50 BTNC

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@miizoo: Är mikrofonen bra i dem? Det är nämligen vår kundsupport som behöver hörlurar med ANC + en bra mic.

Permalänk

Jag tycker XM3 är de bästa hörlurar jag haft. Har tidigare haft Bose QC15, XM2 och nu har jag efter att XM2 blev stulna. Jag tror mikrofonen är bra nog men inte super liksom. Jag kan snacka i telefon med de hörlurarna. Inomhus är det aldrig några problem för mig men det funkar halvbra om det blåser mycket, blir massa brus för de som lyssnar på mig. Det är ju dock inget problem om de endast används in kontorsmiljö.

Däremot tror jag att om man har de länge blir det lätt varmt och svettigt kring öronen. Det är iaf min upplevelse. Det är ett problem jag har haft med alla slutna over ear-lurar.. Förutom det så har jag inte haft några problem med komforten på XM3 iaf.

Visa signatur

Primär rigg: Nano S|Strix 550i | Ryzen 5 5600x | Strix 3070 OC White| 16GB RAM | SF750 |
Plexserver: Silverstone DS380 | Z690i Aorus Ultra| i3-12100 | 32 GB RAM| SF450 |

Permalänk
Medlem

Det börjar röra på sig när det kommer till Sony WH-1000XM4 så om du inte måste ha nu-nu-nu så kanske det kan vara vettigt att avvakta ett tag för att höra hur de kommer "prestera".
Märk väl att IFA (mässan då de med största sannolikhet presenteras) hålls i September så lite tålamod kan behövas.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Bose och Sony i all ära, har själv XM3orna.
Men på jobbet kör vi Jabra evolve 80, betydligt sämre på musik men mycket bättre på samtal. Titta på Jabra eller Plantronics, dom har produkter för ändamålet. Supporten ska ju prata med folk, inte lyssna på musik. Är dom dessutom stationära så skulle jag inte heller titta på trådlösa om ekonomin är en faktor.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift