Permalänk
Medlem

Använda distanser?

Hej.
Har tidigare fått lära mig att man alltid ska använda distanser när man monterar i moderkortet.
Nu ska jag bygga en budgetdator åt farsan.
Har ett bitfenix Comrade chassi och ett MSI B-450 A PRO MAX moderkort.
Om jag sätter i distanser så kommer kortet för högt upp för att passa.
Det är ju som upphöjningar där skruvhålen till mobot är.
Räcket dessa? Det är ju bara vid skruvhålen som mobot for kontakt med chassit.
Jag gissar att det bara är att köra på , men blev lite nojig eftersom ,,, man ska använda distanserna.....

Permalänk
Medlem

Distanserna är väl till för att det inte ska bli kortslutning osv. Så dom ska du ha. Vad är det som inte passar?

Permalänk
Medlem

Du lär använda distanserna om du vill att datorn ska fungera

Permalänk
Medlem

@Rospigg:
Vissa chassi har redan som du har upptäck upphöjningar där man skruvar fast moderkortet och då behövs inga distanser eftersom dessa upphöjningar fungera som sådan.

Har haft ett fleratal chassi som har haft detta och har aldrig använt några distanser på dessa, och har inte haft några som helst problem.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Belzader har rätt :). jag var för trög för att fatta vad jag läste

Permalänk
Inaktiv

Om chassits skruvhål redan är upphöjda så fungerar de väl som distanser? Eller har jag fattat fel alla år? Det är ju lite i ordet, tänkte jag

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att du ej behöver distanser på de upphöjda hålet, men behöver du hål på andra ställen ska du använda distanser.
du har ingen manual för chassit?

Citat:

Motherboard standoffs have already been built directly onto the motherboard tray,

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Tack för svar.
Först blev jag fundersam och började kolla hur jag skulle få till det , men efter att @Belzader och @anon193054 svarat så kör jag på utan distanserna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

https://inetimg.se/img/1600x900/6911722_5.jpg

Jag skulle säga att du ej behöver distanser på de upphöjda hålet, men behöver du hål på andra ställen ska du använda distanser.
du har ingen manual för chassit?

Tackar.
Nej jag hittade inget om det,
Manual... Den lämnade en del att önska tycker jag.
Vafan en riktig man ska väl klara sig utan en sådan, jag har ju er.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

enligt bilden på inet så hade chassit redan inbyggda "distanser" för typ ett atx mobo.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar. Nu är datorn igång utan problem & utan distanser!