Xiaomi knoppar av Poco till eget företag

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

Xiaomi knoppar av Poco till eget företag

Varumärket tillhörande populära Pocophone F1 blir ett självständigt företag, med i nuläget en ensam produkt i sortimentet.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

Har aldrig förstått logiken med att knoppa av på det där viset. "Vi har ett redan omtyckt och etablerat märke, let's krångla till det och rebranda en del med något annat". Känslan är ju att man säljer bättre med allt under samma tak? Särskilt som Xiaomi redan är kända för mycket prestanda till ett hyggligt pris. Märkligt att köra det x2...

Skickades från m.sweclockers.com

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008

Fördelen är väl att om dom sedan börjar tumma lite för mycket på kvalitet så svärtas inte Xiaomis rykte ner...

I5 8600K, 16GB DDR4 @ 3000mHz, GTX 1080TI, 2TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Hugashaka:

Fördelen är väl att om dom sedan börjar tumma lite för mycket på kvalitet så svärtas inte Xiaomis rykte ner...

Börjar? Provade den ifjol och kvaliteten var under all kritik. Mjukvaran var full av buggar och funktioner fattades, och den kraschade med jämna mellanrum. Kvantitet över kvalitet är vad dessa är. Hela budgeten går till fina specifikationer på papperet för att sedan tumma på allt annat.

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 3700X | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix 3000/15 @ 3733/16
| EVGA 2070 Black | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Shrudder:

Börjar? Provade den ifjol och kvaliteten var under all kritik. Mjukvaran var full av buggar och funktioner fattades, och den kraschade med jämna mellanrum. Kvantitet över kvalitet är vad dessa är. Hela budgeten går till fina specifikationer på papperet för att sedan tumma på allt annat.

Hela idéen med pocophone sågott jag förstår det är att de skiter i mjukvaran för att dra ner priset så mycket som möjligt och det nästan halvt förväntas att man flashar den själv

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2019

Har den telefon är väldigt nöjd med den, senaste uppdatering gjorde dem stabil men den skall få android 10 har sett finns en stabil beta ute redan. ta bra bilder,snabb via fingerprint osv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2008
Skrivet av Shrudder:

Då har du väl anledningen till avknoppningen där...

I5 8600K, 16GB DDR4 @ 3000mHz, GTX 1080TI, 2TB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Nov 2008

Hur är mjukvaran på xiaomis telefoner?
Säga vad man vill OnePlus, men inte ens Google var i närheten av OnePlus när det kom till flyt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2018
Skrivet av ramlösa:

Säga vad man vill OnePlus, men inte ens Google var i närheten av OnePlus när det kom till flyt.

Klart godkänt, rappa uppdateringar och minimalt med strul för mig. Rullar Miui 11 och vän med OnePlus var imponerad över just flytet. Ganska iOS inspirerat på gott och ont.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013

Jag är väldigt nöjd med min Poco, det är förfarande en supersnabb telefon som tar bra bilder med gcam. Så kanske blir en F2 i framtiden om den är bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av ramlösa:

Jag kör en Xiaomi Mi Mix 3 och var tvungen att lägga in en custom ROM, då jag inte kunde leva med den alldeles för strikta batterisparningen och de dåliga notifieringarna på låsskärmen. Även om jag markerade appar att deras notifieringar skulle dyka upp på låsskärmen och att de aldrig skulle stängas av för spara batteriet så hade jag stora problem med detta.

Hände extremt ofta att mitt alarm inte ringde på morgonen för att min tredjepartsapp för alarmet hade stängts av.

Hade problem med att vissa notifieringar aldrig dök upp på låsskärmen. Och om jag väckte mobilen för att se på låsskärmen, så döljer den de notifieringarna som syntes då om jag väljer att stänga av skärmen igen. Så nästa gång jag väcker skärmen ser jag inte att jag har några notifieringar. Kanske ett bra arbetssätt för vissa, men det är inte så jag jobbar eller vill jobba.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003
Skrivet av Hugashaka:

Det låter iofs vettigt

Skrivet av ramlösa:

Jag tycker att det fungerar bra, aldrig haft några problem vare sig min Mi6 eller min Mi9.
Ska dock sägas att jag bytt ut launchern mot Microsoft Launcher, så jag kör inte deras mjukvara till 100%.

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av HappySatan:

Har aldrig förstått logiken med att knoppa av på det där viset. "Vi har ett redan omtyckt och etablerat märke, let's krångla till det och rebranda en del med något annat". Känslan är ju att man säljer bättre med allt under samma tak? Särskilt som Xiaomi redan är kända för mycket prestanda till ett hyggligt pris. Märkligt att köra det x2...

Säkert en chef som måste ta ett beslut för att hävda sig själv och sin position, brukar bli så då

▩ Monitor: ASUS 27" ROG Swift @ 1440p / 165Hz ▩ CPU: Intel i9-9900KS @ 5Ghz ▩ GPU: ASUS 2080 Ti STRIX OC @ 140Mhz+ core / 1000Mhz+ memory ▩ Memory: G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz ▩ Motherboard: ASUS ROG Maximus XI Hero ▩SSD: Samsung 860 EVO ▩ PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum ▩ Chassi: Corsair Obsidian 750D ▩ 3Dmark Time Spy: 15 468

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alnarp
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av ramlösa:

Har en xiaomi mi a2 lite med AndroidOne. Lite bloat och uppdateringar varje månad. Väldigt trevligt.
Då är ju deras mjukvara trevlig för att det inte är deras mjukvara. Ingen förlust.

Kört samsung och htc förut. Fullt med bloat man inte kan ta bort och de slutar uppdateras direkt. Kanske är bättre nu för tiden men det låter inte så på folk.

She goes to finos | | R5 3600, G. Skill ripjaws 3200, Asrock b350 itx, Jonsbo umx1 plus, Corsair SF450, MSI RX 570.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Kör Poco Launcher 2 på min Xiaomi Mi 9T Pro och det fungerar fint under Android 10, som ett avskalat alternativ.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2018
Skrivet av ramlösa:

Kör miui 11 på min mi mix 2s. Har inget att klaga på, planen vid inköp var att flasha custom rom. Men inte orkat eftersom jag är nöjd.
En bonus är tryggheten min kinesiska övervakare ger.