Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Håller med dig 100%. Alien 1 och 2, the shining, the thing och nu Joker.
Såg Joker för 30 min sen...är helt lycklig över att ha sett denna rulle. Bästa på länge länge.

Såg den en tredje gång precis Vilken film!

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Var på bio igår och kollade på 1917. Filmad på ett nytt jävla coolt sätt. Gillade det skarpt. I övrigt en bra film men inte mer.

3 av 5 filidutter !

Permalänk
Medlem

Såg Uncut Gems nyss. Har aldrig gillat Adam Sandler men han var perfekt för den här rollen. Filmen är inte så förutsägbar och rätt spännande när den väl kommer igång. Den förklarar inte onödigt mycket utan kastar in situationer och karaktärer och låter tittaren själv knyta trådar eftersom. Misstänker att den nog skulle vara ganska annorlunda andra gången.

Ofta skickligt kaotiskt där folk pratar i munnen på varandra och tre saker händer samtidigt. Härligt, dunkelt foto på 35mm-film och ett Vangelis-inspirerat elektronisk-psykedeliskt soundtrack.

Permalänk
Medlem

Murder by death (1976)

Ganska imponerande rollista med bl.a. Peter Falk, Alec Guinness och Peter Sellers m.m. En lätt underhållande satir av mordmysterier. Märks väl att den är gjord 76' men om man stänger av hjärnan en stund och låter sig roas är den ett skönt tidsfördriv.

6/10

Permalänk
Medlem

Uncut gems - Jävlar vilket stressig film. Väldigt välgjord men Gud vad uppstressad jag blev av den. 7/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Sorry to Bother You på Netflix. Riktigt skruvad satirisk komedi helt i min smak, 4/5.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Black and Blue 2019 - Riktigt skön gangsta-Jagad rulle

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Hackers
Fick som vanligt ont i huvudet av allt face-palmande.
Brukar kolla på den ibland för att nolla mätaren.

Permalänk
Inaktiv

Till min förvåning gick fortfarande Le Mans 66 (Ford v Ferrari) på bio där jag bor så gick och såg den igår och måste säga att det kan vara bland de bästa bilfilmer jag någonsin sett.

Permalänk
Hedersmedlem

The Road Within (2014)

https://www.imdb.com/title/tt2962876/

"The Road Within is about Vincent, a young man suffering from Tourette Syndrome. His mother dies so his estranged father, Robert, is forced to step in. However, Robert's running for political office and doesn't want his son on the campaign trail - so Robert puts Vincent in a clinic that's run by the unconventional Dr. Mia Rose. Once there, Vincent falls in love with an anorexic woman named Marie. Together, they steal Dr. Rose's car, and end up having to kidnap his OCD roommate, Alex, when he threatens to tell on them. With Robert and Dr. Rose in hot pursuit, Vincent, Marie and Alex go on a life changing road trip to deliver the ashes of his mother to the ocean."

En riktig "feel good"-film med massor av skratt men även mycket tårar. Zoë Kravitz är en fenomenal skådespelerska och jag rekommenderar filmen varmt!

8 av 10 grova Tourettes-svordomar

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem

Har haft Bond-rullen Spectre liggandes ett par år så tog tag i och såg den innan nya filmen kommer nu i april.
Men, vilken fruktansvärt usel film det var. Utan tvekan den sämsta av Bond-filmerna och då är jag ett fan av dom. Det här kändes som ett genomstressat ihopklipp av slumpmässiga sekvenser som sattes ihop på en förmiddag. Typ så. Dålig och tråkig.
3/10.

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

1917 - Välgjord krigsfilm. Väldigt mäktigt att det ser ut som de gjort den i en enda tagning. Allt är även välgjord och skådespelarna gör sitt jobb bra. Storyn är dock lite meh men den är nog inte det viktigaste här. 8/10

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Avstängd

Catch Me If You Can (2002) - 8/10

Permalänk

The Two Popes med Anthony Hopkins och Jonathan Pryce i rollerna som påve Benedictus XVI
respektive Cardinal Jorge Bergoglio (sedermera påve Franciskus).

https://www.imdb.com/title/tt8404614/reference

På det stora hela en bra film med tyngdpunkten på relationen mellan de båda. Inget mästerverk men en
klart sevärd film (finns på Netflix), 7,5/10 är den i alla fall värd.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk

Fast Times at Ridgemont High (1982)
The Last American Virgin (1982)

Ibland vill man ha lite ungdoms-nostalgi haha. Helt okej rullar för vad dom är

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Myllerman:

Fast Times at Ridgemont High (1982)
The Last American Virgin (1982)

Ibland vill man ha lite ungdoms-nostalgi haha. Helt okej rullar för vad dom är

80-talet <3

Är det någon som minns vad den klassiska amerikanska ungdomsfilmen från 80-talet heter där ett gäng datornördar skapar en pangbrud genom sina överklockade 8086-PC's! Fick ett plötsligt nostalgiskt sug att se den.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

80-talet <3

Är det någon som minns vad den klassiska amerikanska ungdomsfilmen från 80-talet heter där ett gäng datornördar skapar en pangbrud genom sina överklockade 8086-PC's! Fick ett plötsligt nostalgiskt sug att se den.

Är det Weird Science du menar tro?
https://www.imdb.com/title/tt0090305/?ref_=fn_al_tt_1

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Skrivet av Überklass:

80-talet <3

Är det någon som minns vad den klassiska amerikanska ungdomsfilmen från 80-talet heter där ett gäng datornördar skapar en pangbrud genom sina överklockade 8086-PC's! Fick ett plötsligt nostalgiskt sug att se den.

Skrivet av fAkkFejz:

Ja juste, kanske får dra den imorn
Blev en till nyss. Den är mer en personlig favorit jämfört med dom förra.

The Legend of Billie Jean (1985)

Coolt med en ung Christan Slater. Lite lustigt att tjejen som spelar hans syster heter Helen Slater men dom är inte släkt!
Anyway, gillar känslan i den filmen. Fair is Fair!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fAkkFejz:

Jamen! Tack så mycket!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThunderboltDrgn:

The Two Popes med Anthony Hopkins och Jonathan Pryce i rollerna som påve Benedictus XVI
respektive Cardinal Jorge Bergoglio (sedermera påve Franciskus).

https://www.imdb.com/title/tt8404614/reference

På det stora hela en bra film med tyngdpunkten på relationen mellan de båda. Inget mästerverk men en
klart sevärd film (finns på Netflix), 7,5/10 är den i alla fall värd.

Jag tyckte den var väldigt intressant och ganska gripande. 8/10 från mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Jojo Rabbit (2019) - 7/10

Permalänk
Medlem

Uncut Gems

Det är knappt så jag törs skriva att Adam Sandler har huvudrollen, det brukar ju tyvärr betyda att filmen är, tja... av tveksam kvalitet. Men jävlar vilken prestation han gör, jag hade då inte kunnat tro att han hade det inom sig. Långt ifrån hans ”comfort zone” men han lyckas som sagt väldigt bra.

Filmen kretsar kring en väldigt osympatisk kille som köper och säljer smycken och ädelstenar. Problemet är att han är spelberoende vilket ställt till det en hel del för honom men som tur är har han ”the next big deal” på gång.

Jag kan inte minnas att jag sett en sådan stressig film tidigare. Under de dryga två timmar som filmen är har jag både hunnit få magsår och hjärtrubbningar. Nu sitter jag med en whiskey och lyssnar på Miles Davis men pulsen är fortfarande 180...

Jag gillade verkligen filmen men jag vette sjutton om jag kommer vilja se den igen

8/10 lugnande pillar får den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Uncut Gems

Det är knappt så jag törs skriva att Adam Sandler har huvudrollen, det brukar ju tyvärr betyda att filmen är, tja... av tveksam kvalitet. Men jävlar vilken prestation han gör, jag hade då inte kunnat tro att han hade det inom sig. Långt ifrån hans ”comfort zone” men han lyckas som sagt väldigt bra.

Filmen kretsar kring en väldigt osympatisk kille som köper och säljer smycken och ädelstenar. Problemet är att han är spelberoende vilket ställt till det en hel del för honom men som tur är har han ”the next big deal” på gång.

Jag kan inte minnas att jag sett en sådan stressig film tidigare. Under de dryga två timmar som filmen är har jag både hunnit få magsår och hjärtrubbningar. Nu sitter jag med en whiskey och lyssnar på Miles Davis men pulsen är fortfarande 180...

Jag gillade verkligen filmen men jag vette sjutton om jag kommer vilja se den igen

8/10 lugnande pillar får den.

Adam Sandler och hans karriär är något av en enigma, mitt ibland hans vanliga filmer som vid det här laget ser ut som cash grabs släpper han filmer som denna och andra intressanta filmer som punch-drunk love och reign over me, eller funny People som nästan blev något deprimerande självporträtt av han själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Parasite (2019) - 9/10

Permalänk
Lego Master

1917 på bio igår, riktigt fet. Tyvärr lite långdragen i vissa scener, men det följer lite med konceptet att filmen ska vara i "realtid" och single-shot. Tekniskt riktigt häftig, och bra skådespelarinsatser. Storyn är väl inte den mest banbrytande, men den finns mest där för att hålla filmen igång och karaktärerna i rörelse framåt.

8/10 landskepp!

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Ha, vadå över? Disney kommer mjölka Star Wars så mycket de bara kan.

Så Star Wars är enligt dig alltså en av de absolut sämsta filmerna genom hela historien, alla kategorier? Sämst handling, sämsta effekterna, sämsta skådespelarna m.m.?
Jodå, finns mycket som är bra. Problemet är att det mesta drunkar bland all skit. För att inte tala om hur många kassa filmer från tidigare decennier som glömts bort. Om du plockar tjugo slumpmässiga filmer från förra årtiondet och jämför med tjugo filmer från t.ex. 70-talet så tvivlar jag på att de från 70-talet är så mycket bättre.

Nya Star Wars - 10/10 ;). Nä, skämt åsido så får den nog 6/10 men då ska det tilläggas att jag är lite av en SW-nörd. Något som jag blev positivt överraskad över var lightsaber-fighterna. De kan i mina ögon mycket möjligt vara de bästa i alla filmer, om man ser till helheten. Den kändes lite råare och allvarligt än vad det gjort tidigare. Bortsett från kanske den ursprungliga trilogin men där finns det andra problem istället.

Harry Potter (alla filmerna) - Något sorts genomsnitt skulle väl kunna få bli 7/10. Men det är en generös sjua ska tilläggas. Jag har inte läst eller sett de senaste 2-3 böckerna så det var ju lite roligt. Bra också att de vågade göra de lite mörkare och farligare än de första filmerna. Jag hade däremot gärna sett mer ondska och lidande. Samma sak tänker jag angående SW för övrigt; tänk om man kunde få se en renodlad SW-thriller.

Men in Black International - Eh... Filmerna var inte direkt bra med Will Smith och co. så varför skulle den vara bra nu? Enda anledningen till att jag såg hela var för att jag var smått onykter. Det är även samma anledning till att den inte får något betyd av mig, men något högt betyg skulle den då inte få i alla fall.

Svårt att ta sådan inlägg om 2st filmer som de flesta tycker är helt ok, seriöst... The Irishman tex tyckte jag hade väldigt bra dialoger och en av Joe Pescis bästa roller.
Star wars var väldgit underhållande som flörtade med gamla fans.

The Irishman 4/5
Rise of Skywalker 3/5

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Busväder ute och egentid hemma. Slog igång denna film på hemmabion - Mile 22 med Mark Wahlberg.

En bra film med mycket spänning. 7 av 10 i poäng.

Visa signatur

6 X Apple MacBook Pro 16" M3 Max chip M3 Max / 16.2" / 3456 x 2234 / 1 TB / 16-kärnor / 48 GB / Apple M3 Max 40-core / Silver / Space black

Permalänk
Medlem
Skrivet av CyrusG:

Busväder ute och egentid hemma. Slog igång denna film på hemmabion - Mile 22 med Mark Wahlberg.

En bra film med mycket spänning. 7 av 10 i poäng.

https://i.imgur.com/HnHeY18.jpg

Hehe, vad är det i ordningen nu? 5:e Filmen där Peter Berg regisserar och "castar" Marky mark

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Zodiac.

Favoritfilm i den genren. Tar gärna tips på liknande (kanske fel tråd för det).

Tycker samma om Zodiac! Vet inte om du sett den eller om den ens kan anses vara liknande men Prisoners kan jag rekommendera. Spännande krimdrama. Finns på Netflix

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk

The Insider (1999)
Fantastiskt bra film, spännande från början till slut.
10/10

Visa signatur

2x Xeon E5 2697 v3 | 64GB | 6700 XT