Permalänk

Rengöra nintendo wii u

Hej! Jag undrar om man kan rengöra nintendo wii u på annat sätt än att köpa den dyra orginal "städaren". Tacksam för svar. Vissa spel funkar, andra inte alls.

/ johanna

Permalänk
Medlem

@Joohannna: Om det är skivorna i sig som är smutsiga så är det ju bara att använda en lätt fuktad putsduk av samma typ som man har till t.ex. glasögon.

Om du tror att linsen i maskinen i sig behöver rengöras så kan du testa med en rengöringsskiva: Typ sådan här.

Jag har en sådan som jag använt till olika konsoller tidigare med gott resultat.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk

Tyckte jag läste att en sån skiva inte funkar på typ wii, men kan ha fel.
Det är nog bara en skiva som funkar, den ena som krångla rengjorde jag och verkar funka igen. Men den andra går inte i gång alls. Dock ser den inte så skadad ut att den inte skulle fungera alls men kan väl vara känsligt. Är ju barnen som hanterat dem... 😆
Tack för svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Joohannna: Sedan är det inte säkert att det är fel på skiva eller linsen, Wii U:n kan drabbas av lite olika fel, här är en video som visar ett spel som inte startar om man inte stoppar i skivan med en viss vinkel.

Lycka till.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Går discdriven sönder kan man alltid installera spelen på en usb-sticka,
Lite omständigt men med lite jobb kan barnen använda den igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SID 6.7:

@Joohannna: Sedan är det inte säkert att det är fel på skiva eller linsen, Wii U:n kan drabbas av lite olika fel, här är en video som visar ett spel som inte startar om man inte stoppar i skivan med en viss vinkel.

https://www.youtube.com/watch?v=56ekV_vTYFM

Lycka till.

Lite off topic, men med tanke på hur han tar i skivorna tycker jag det inte är så underligt att det inte funkar men det kan ju vara en idé att testa olika håll på skivorna

Permalänk

Bland annat var det mario maker som inte fungerade. Putsade den och den funka ett litet tag sen kom det upp igen att den va invalid, ut och in med skivan sen funka det igen. 🤔
Minecraft går inte alls oavsett vilket håll man satt in den. Måste ju vara fel på skivan då?

Skickades från m.sweclockers.com