Beställning av internet via fiber: Hur hittar jag mitt uttagsnummer?

Permalänk

Beställning av internet via fiber: Hur hittar jag mitt uttagsnummer?

har stadsnät och har googlat på namnet men jag hittar ingen info om hur jag gör för att hitta mitt uttagsnummer.
nån som vet hur man gör?

Permalänk
Medlem

Brukar sitta en dymoremsa på uttaget. Finns det inte så brukar det räcka att uppge var man bor och eventuellt koppla i en dator. Eller en lapp med macadress på, om det är en medieomvandlare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

har stadsnät och har googlat på namnet men jag hittar ingen info om hur jag gör för att hitta mitt uttagsnummer.
nån som vet hur man gör?

Det uppenbara är ju om uttaget är uppmärkt, men så är ej fallet...?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Uttagsnummer kan även betyda lägenhetsnummer. Kolla med leverantören vad de menar med uttagsnummer. Troligen vill dem veta lägenhetsnumret.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD

Permalänk
Skrivet av Vituraz:

Brukar sitta en dymoremsa på uttaget. Finns det inte så brukar det räcka att uppge var man bor och eventuellt koppla i en dator. Eller en lapp med macadress på, om det är en medieomvandlare.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av evil penguin:

Det uppenbara är ju om uttaget är uppmärkt, men så är ej fallet...?

Skrivet av Lorault:

Uttagsnummer kan även betyda lägenhetsnummer. Kolla med leverantören vad de menar med uttagsnummer. Troligen vill dem veta lägenhetsnumret.

ser där ja..det satt en lapp med ett nummer på uttagsdosan i väggen 😮 det gjorde det inte i min förra bostad.
tog för givet att det var något man själv fick ta reda på. men det var ju enkelt, tack ska ni ha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glossy White:

ser där ja..det satt en lapp med ett nummer på uttagsdosan i väggen 😮 det gjorde det inte i min förra bostad.
tog för givet att det var något man själv fick ta reda på. men det var ju enkelt, tack ska ni ha!

Ibland är det enkelt! Bra att det löste sig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Vituraz:

Ibland är det enkelt! Bra att det löste sig

Skickades från m.sweclockers.com

mm hoppas det är det dom vill ha bara. dom ville både ha lägenhetsnummer och uttagsnummer så då är det ju 2 olika

Permalänk
Medlem

Testa att koppla in datorn direkt i uttaget och försök gå ut på Internet. Då kan du kanske bli dirigerad till en sida där du får välja vilkenleverantör och hastighet du vill ha.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Skrivet av arowe17:

Testa att koppla in datorn direkt i uttaget och försök gå ut på Internet. Då kan du kanske bli dirigerad till en sida där du får välja vilkenleverantör och hastighet du vill ha.

jag har nät nu men ska byta ISP