Wolcen: Lords of Mayhem – Hack n' slash i Diablo-anda

Permalänk
Medlem

Har inte haft en enda bugg sen start vad jag vet iaf.
Riktigt roligt spel detta. Act1 bossen var halvsvår på normal.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem

Oavsett ros eller ris så är det jävligt imponerande att 12 personer byggt detta spel.
Jag tycker att det är jäkligt roligt (när det fungerar).

Finns såklart en jäkla massa buggar som måste adresseras men det är ju mer en regel än ett undantag vid spelsläpp

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

sådär klarat igenom "online" delen, inte svårt alls

Endgame blir spännande

99.99% Diablo 3

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt och välgjort, och perfekt flyt i grafik, slår både d3 och poe på den punkten.
Helt ok kampanj, värt de $20 eller vad jag nu betalat tidigare i early access.
Endgame (farma resurser att på ett simpelt sätt uppgradera sin stad) är so-so, men det existerar ju iaf.

Total obalans och död ekonomi med guld-dupes etc, buggigt och obalanserat. Eftersom det just nu mer eller mindre är singleplayer även online så spelar det kanske inte så stor roll.

Tycker att det har stor framtida potential för "seasons", etc. Osäker på om det någonsin kommer nå upp till d3/poe, men grunden är inom skotthåll iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Kan inte hålla med, det har varit fullt spelbart sen släppet. Att servrarna har problem är en annan historia.

Så med andra ord, det släpptes inte till fullpris?

EDIT: Det största problemet har varit bristen på stresstest av koden (framförallt databaskopplingen), något de knappast är ensamma om i branschen.

Ja tycker man att det är ok med alla krascher och buggar som exempelvis att helt plötsligt förlora all progress i Act 2 eller när man går in i multiplayer så visst, då är det "fullt spelbart". Tror vi definierar "fullt spelbart" lite annorlunda du och jag

Har jag någon gång påstått att spelet inte var rabatterat vid släpp? Suck...

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Fade:

Ja tycker man att det är ok med alla krascher och buggar som exempelvis att helt plötsligt förlora all progress i Act 2 eller när man går in i multiplayer så visst, då är det "fullt spelbart". Tror vi definierar "fullt spelbart" lite annorlunda du och jag

Har jag någon gång påstått att spelet inte var rabatterat vid släpp? Suck...

Jag har inte haft någon krasch, och väldigt få buggar. Vet inte vad du jämför mot, men den vanligaste jämförelsen hittills har varit Diablo 3, och där vinner ju Wolcen helt klart.

Inlägget jag citerade påstod att det var fullpris, men du kanske inte läste hela diskussionen?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Spelat det en stund nu. Riktigt roligt faktiskt
Inga buggar för mig än.

Det är inga nyheter direkt i detta spelet.
Känns lite som ett gammalt spel med ny grafik.
Det är både bra och dåligt. Bra för vi som gillar dom här spelen känner igen det och nostalgin gör att det blir kul.
Dåligt för att jag vill se sådana här spel erbjuda mer. Jag vill se något nytt. Vill ha mer av mer.
Vi har redan spelat detta. Hur kul det än är så är det mer av vad vi redan spelat.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Blir det helt plötsligt svårare när man kommer ner till sista våningen innan slutbossen i ACT 1? Har speccat bladestorm och tycker den vart svinbra innan men helt plötsligt så tycker jag knappt att den gör någon skada alls längre

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

@Jaxione: Jag dog på den där jä*la bossen... Kommer till tredje fasen sen är det kört

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag har inte haft någon krasch, och väldigt få buggar. Vet inte vad du jämför mot, men den vanligaste jämförelsen hittills har varit Diablo 3, och där vinner ju Wolcen helt klart.

Inlägget jag citerade påstod att det var fullpris, men du kanske inte läste hela diskussionen?

Jodå, men det var mig du svarade, då kanske du ska ta tagga personen som du faktiskt skrev till?

Har vänner som knappt kan spela det, allt från feta oförklariga fps drops, till krascher och själv så var helt plötsligt all min progress i endgame borta och stashen helt gone. Behöver inte direkt jämföra med något annat spel, utan kan dra slutsatsen helt på egen hand att spelet släpptes för tidigt. De hade behövt ett par månader till och jobba bort dessa buggar.

Edit, balanseringen är också något som behöver jobbas betydligt mer på. Men det kommer de nog lösa någorlunda inom snar framtid.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Fade:

Jodå, men det var mig du svarade, då kanske du ska ta tagga personen som du faktiskt skrev till?

Har vänner som knappt kan spela det, allt från feta oförklariga fps drops, till krascher och själv så var helt plötsligt all min progress i endgame borta och stashen helt gone. Behöver inte direkt jämföra med något annat spel, utan kan dra slutsatsen helt på egen hand att spelet släpptes för tidigt. De hade behövt ett par månader till och jobba bort dessa buggar.

Edit, balanseringen är också något som behöver jobbas betydligt mer på. Men det kommer de nog lösa någorlunda inom snar framtid.

Jag skrev till dig, i en redan pågående diskussion du hoppade in i

FPS drops har jag sett en streamer också ha problem med, antar att det är viss hårdvara det krånglar med?
Databasproblemen hade inte upptäckts utan stresstest, det hade ett par månader extra utveckling inte fixat.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Såg nyheten om patch 1.04 men inte när den släpps. Den behövs verkligen då det är lite tröttsamt med buggarna.

Lönnmördaren man möter på tavernan

Dold text

saknade helt animationer utan såg ut som en skyltdocka som hackigt flyttade sig fram och tillbaka i rummet. Sen är det segt med att någon fiende inte går att klicka på samt problemen med Stash (förlorat två items) och att man ibland måste klicka mer än en gång för att sälja ett item. Lirar bara online.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

Tyvärr ett riktigt dåligt spel.
spelar man poe eller tex grim dawn eller diablo så är detta en katastrof.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Tyvärr ett riktigt dåligt spel.
spelar man poe eller tex grim dawn eller diablo så är detta en katastrof.

Tycker du ja. Jag tycker det är bra mycket roligare än Diablo och då är det ändå en ganska stor spelstudio som gör det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Den där sista bossen i akt ett... Är det bara jag som har problem med den där jä*eln eller?

Klarar fas ett och två utan större problem, fas tre är en helt annan femma...

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Medlem

Fick refund.

Jag betalar inte fullpris för att beta-testa en soppa av buggar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av martak:

Den där sista bossen i akt ett... Är det bara jag som har problem med den där jä*eln eller?

Klarar fas ett och två utan större problem, fas tre är en helt annan femma...

Klarade den precis med min Ailment mage på typ 5e försöker efter att ha levlat upp till 22 innan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

Tyvärr ett riktigt dåligt spel.
spelar man poe eller tex grim dawn eller diablo så är detta en katastrof.

Är det verkligen rättvist att jämföra med spel som varit släppta i över 6 år?

Sen tycker jag personligen Wolcen är roligare men där kommer vi alla tycka olika och så är det bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Den där sista bossen i akt ett... Är det bara jag som har problem med den där jä*eln eller?

Klarar fas ett och två utan större problem, fas tre är en helt annan femma...

Nej den var jädrigt svårt men jag gick tillbaka och farmade någon lvl till och sedan lite bättre loot sedan gick det lite bättre. Nu har jag fastnat på bossen i kapitel 2 istället. Jag blir i stort sett oneshootad, så jag får väl gå tillbaka och farma lite igen. Det är lite segt. Men jag tror min build är rätt så offensiv och inte så mycket defense på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av martak:

Den där sista bossen i akt ett... Är det bara jag som har problem med den där jä*eln eller?

Klarar fas ett och två utan större problem, fas tre är en helt annan femma...

Dodge-rollar du genom hans ring-attack (gå ut mot kanten och rulla mot bossen)? Annars tror jag den alltid one-shottar dig. Om du kör med spells kan du använda "golem"-tanken(Livor Mortis) också.

Visa signatur

There can be only one...

Permalänk
Medlem

@wuaaa: Ah... Det där var ett riktigt bra tips ;D
Jag försökte hoppa över ringen med nån spell... Det gick inte

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon291473:

Ni som tycker grafiken är bra är ju blinda. Titan Quest från 2006 ser typ bättre ut än det här.

Antar att du trollar, men om inte så är det något väldigt fel på din dator

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

@Dunder:

Antar ni inte sitter med ultrawide skärmar då?
Ser inzoomat ut, animationerna är pinsamma och atmosfären är inte heller någon höjdare.

Storyn är det bara att klicka sig förbi utan att läsa då den är komiskt dålig.
Spells, Skilltree, stats, är snott rakt av från andra spel.
Miljöerna känns som man sett allihopa redan, antagligen för de ser ut som reskins av de andra stora ARPG spelen.

Måste trots allt detta ändå säga att det är bra mycket roligare än både Diablo och Path of Exile.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon291473:

@Dunder:

Antar ni inte sitter med ultrawide skärmar då?
Ser inzoomat ut, animationerna är pinsamma och atmosfären är inte heller någon höjdare.

Storyn är det bara att klicka sig förbi utan att läsa då den är komiskt dålig.
Spells, Skilltree, stats, är snott rakt av från andra spel.
Miljöerna känns som man sett allihopa redan, antagligen för de ser ut som reskins av de andra stora ARPG spelen.

Måste trots allt detta ändå säga att det är bra mycket roligare än både Diablo och Path of Exile.

Nej usch, ingen ultrawide, men jag antar att du inte kommer ihåg hur titan Quest faktiskt såg ut och bara valde valfritt gammalt spel?
Resten kan jag inte hålla med om heller. Ska dock säga att jag inte spelat mycket PoE, så talent trädet vet jag inte hur likt det är.

Röstskådespeleriet blev jag förvånad över hur bra det var för en så liten studio.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Finns det något i detta som liknar Grifts från Diablo 3?

Permalänk
Medlem

Desto färre som gillar Wolcen desto mer Wolcen till mig. Jag har skitskoj med det. Får se när patchen släpps, det är för mycket som inte riktigt är fixat just nu, men det kommer säkert snart. Betan var stabilare än 1.0-releasen men samtidigt så fanns det inte alls lika mycket content, så jag litar på att de löser det relativt snart.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Inaktiv

@Cloudstone:

Tror inte det fungerar riktigt så.
Ju färre som spelar Wolcen desto mindre content till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jag skrev till dig, i en redan pågående diskussion du hoppade in i

FPS drops har jag sett en streamer också ha problem med, antar att det är viss hårdvara det krånglar med?
Databasproblemen hade inte upptäckts utan stresstest, det hade ett par månader extra utveckling inte fixat.

Ifrågasatte aldrig vad det såldes för, ifrågasatte din benämning av "fullpris" vilket framgår rätt tydligt.

Stresstest är något man brukar göra i slutgiltig fas innan release. Dvs inte låta releasen vara ett stresstest.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon291473:

@Cloudstone:

Tror inte det fungerar riktigt så.
Ju färre som spelar Wolcen desto mindre content till dig.

Nej jag förstår det, jag pikade mest den dåliga launchen eftersom att deras databaskoppling inte klarade av så många spelare. Dvs, fler får gärna inte spela just nu, så jag kommer in

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Fade:

Ifrågasatte aldrig vad det såldes för, ifrågasatte din benämning av "fullpris" vilket framgår rätt tydligt.

Stresstest är något man brukar göra i slutgiltig fas innan release. Dvs inte låta releasen vara ett stresstest.

Jag ställde en fråga, så vad är det att ifrågasätta?

Visst, man borde göra stresstest, men om inte ens Blizzard gör det så kan man inte riktigt förvänta sig att Wolcen gör det heller.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.