Permalänk
Medlem

Du får ursäkta, men det ter sig en smula orimligt. Först säger du att det är politiskt och att de vill att du lämnar landet, sen vet du inte varför de är ute efter just dig, sen är det hatbrott. Du säger att du har varit hos polisen där de säger att "det är intressant", exakt vad är intressant?

De verkar ju uppenbarligen kontakta dig på diverse olika sätt, så om det verkligen föreligger som du säger borde ju polisen kunna hjälpa dig med spårning? Förstår heller inte riktigt varför du inte kan berätta, vad hade det spelat för roll? De verkar ju liksom inte ha några problem att veta vem du är eller var du är.

Skulle tippa på att du har ett Google-konto med dina lösenord på vift, du har väl använt samma konto när du skaffat ny telefon och sedan har de använt någon tjänst/programvara för att roota din telefon remote.

Kolla om din mail finns med här https://haveibeenpwned.com/ eller alterantiva mailadresser.
Jag tror inte direkt på att vi ligger på nivån James Bond här utan du har klickat på något du inte borde i ett mail, runt tiden då det började (om det nu stämmer) och sen har de haft tillgång till ditt/dina konton sedan dess.

Skaffa ny/nya mailkonton, använd ett lösenord som inte liknar något du haft tidigare och kör med 2fa och lösenordshanterare, formatera datorn innan dess och köp en iphone.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spelaspel:
Skrivet av mrqaffe:

Men startar den igen om jag tar ut batteriet? Måste jag inte installera något? TMP?

Skrivet av pixlchaser:

När det gäller dina tekniska färdigheter så har du ju väldigt bred koll på teknik generellt i mjukvaruform.

De är väldigt hängivna ja. Som jag förstår det är det någon som sprider rykten som inte är trevliga. Vad dessa rykten går ut på har jag inte lyckats ta reda på.
När det gäller mina tekniska skills. Jag har frågat på andra forum och kan en del, men relaterat till de som hackar mig kan jag ingenting.

Skrivet av eatme@live:

@Hatto: LÄngre upp skrev du att "personerna bara vill jävlas med dig" och nu skrev du att det är hatbrott..

Någon här verkade tro att ett beväpnat motorcykelgäng försökte bryta upp min dörr. Det är trakasserier de håller på med, inte mordförsök. Därför skrev jag att de bara vill jävlas. Hot och mindgames.
Min sexuella läggning är ett återkommande tema vilket gör det till ett hatbrott.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Hatto:

Men startar den igen om jag tar ut batteriet? Måste jag inte installera något? TMP?
De är väldigt hängivna ja. Som jag förstår det är det någon som sprider rykten som inte är trevliga. Vad dessa rykten går ut på har jag inte lyckats ta reda på.
När det gäller mina tekniska skills. Jag har frågat på andra forum och kan en del, men relaterat till de som hackar mig kan jag ingenting.

Du ser rakt igenom mig. Det är jag som är Kim dot com.
Någon här verkade tro att ett beväpnat motorcykelgäng försökte bryta upp min dörr. Det är trakasserier de håller på med, inte mordförsök. Därför skrev jag att de bara vill jävlas. Hot och mindgames.
Min sexuella läggning är ett återkommande tema vilket gör det till ett hatbrott.

Om man gör en biosreset kan man behöva göra nån inställning i bios typ välja bootenhet men jag tvivlar på att det är nått mer avancerat än det som krävs, bios har ett eget batteri eller kondensator som driver minnet så det kan finnas nån knapp eller bygel som ska påverkas före att göra en reset och om det inte finns en sån behöver man öppna datorn och ta bort "cmos batteriet" en stund.
Det brukar stå i servicemanualen hur man gör om man inte hittar det på nått enkelt sätt typ en märkt bygel på moderkortet.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Byt även wifi-lösenord. Har någon stulit det (hantverkare, eller annan besökare) så kan man råka väldigt illa ut eftersom IP-adressen knyts till dig. Jag har sett många som inte ändrat det som står tryckt på routern.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickeh2k:

Du får ursäkta, men det ter sig en smula orimligt. Först säger du att det är politiskt och att de vill att du lämnar landet, sen vet du inte varför de är ute efter just dig, sen är det hatbrott. Du säger att du har varit hos polisen där de säger att "det är intressant", exakt vad är intressant?

De verkar ju uppenbarligen kontakta dig på diverse olika sätt, så om det verkligen föreligger som du säger borde ju polisen kunna hjälpa dig med spårning? Förstår heller inte riktigt varför du inte kan berätta, vad hade det spelat för roll? De verkar ju liksom inte ha några problem att veta vem du är eller var du är.

Skulle tippa på att du har ett Google-konto med dina lösenord på vift, du har väl använt samma konto när du skaffat ny telefon och sedan har de använt någon tjänst/programvara för att roota din telefon remote.

Kolla om din mail finns med här https://haveibeenpwned.com/ eller alterantiva mailadresser.
Jag tror inte direkt på att vi ligger på nivån James Bond här utan du har klickat på något du inte borde i ett mail, runt tiden då det började (om det nu stämmer) och sen har de haft tillgång till ditt/dina konton sedan dess.

Skaffa ny/nya mailkonton, använd ett lösenord som inte liknar något du haft tidigare och kör med 2fa och lösenordshanterare, formatera datorn innan dess och köp en iphone.

Som jag sagt tidigare vill jag inte skriva några detaljer på internet. Jag har redan skrivit för mycket.
Polisen har börjat en utredning som förhoppningsvis leder till något.
De vill att jag lämnar landet på grund av politiska skäl.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §1.1, §1.2 och §1.5*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...