Permalänk
Medlem
Skrivet av lindahlj:

Mycket hittepå här.

Källa på deh?

Långt över 100 lästa publikationer på pubmed, jssm, ACSM, scientificdaily, SSP, etc under 12 års tid, mixad med gymträning under dessa 12 års tid ganska konstant ihop med relevanta universitetsstudier. Är det inte tillräckligt uppmanar jag starkt samtliga att läsa på om ämnet och varför man t.ex inte bör äta en donken-diet samtidigt som man försöker deffa

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Avstängd

https://www.svensktkosttillskott.se/core-arginine
https://www.svensktkosttillskott.se/diet-shake?da=14-405

Skulle man kunna köra med Diet Shake i 6 dagar och den andra dagen äter man mat?
Om jag bara få i mig ca 100 kcal per dag hur många kilo kan man räkna med att gå ner?

Tänkte även köra med Arginine och ta 12G per dag.

Jag är 185cm lång samt väger runt 103KG, vill gärna få magrutor.

Hur funkar det med att ta reda på hur mycket fett % man har, vilken våg behöver man ha?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

@superegg: Snälla du. Läs på lite. Du ska inte ner i några 100 kcal/dag. Det är förkastligt och helt värdelöst om du har tänkt dig att gå ner i vikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Nej, det är verkligen inte okej. Anledningen till det är flera. Det starkaste argumentet är om man äter en Donken-diet, kommer man inte äta mer än ungefär en och en halv måltid om dagen, då det lätt kommer upp till 2000 kcal. Att äta en gång om dagen leder väldigt snabbt till minskad basförbränning då kroppen går in i "starvation mode". Det leder dessutom till ökad trötthet, minskad koncentrationsförmåga, etc. etc. etc vilket i längden kommer att stoppa dig från att träna, sova och göra allt annat rätt som du behöver göra för att gå ner i vikt. Allt detta finns det mer än tillräcklig forskning på, hur olika typer av makron kommer att påverka förbränning, prestation, välmående. Det finns otroligt mycket forskning som bevisar hur dålig diet på ett underskott försämrar, och till slut hindrar, viktnedgång. Alltså är det inte okej, och det är inte så enkelt. punkt slut.

Ja, att man tappar vikt på kaloriunderskott är sant. Det är återigen den första meningen i citatet som du hämtar ifrån, för en anledning. Men svaret till långsiktig nedgång i vikt är mycket mer komplicerat än så, och kan inte ges med ett enkelt svar. Hur mycket du än vill att svaret ska vara enkelt, så är det inte det.

Du snackar skit. Det spelar ingen större roll när du äter under dagen, om du äter precis lika stort energiintag. Kroppen går inte in i ett "starvation mode" under 24h. lol.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ToddTheOdd:

@superegg: Snälla du. Läs på lite. Du ska inte ner i några 100 kcal/dag. Det är förkastligt och helt värdelöst om du har tänkt dig att gå ner i vikt.

Jag har kollat på "My 600-Lb. Life" och där sa läkare att personen inte får ta in mer än 1300 kj/dag och 0 kcal/dag så jag tänkte om jag bara ta in ca 100 kj/dag då kanske jag går fortare ner i vikt.

Eller har jag gjort bort mig?

Några bra sidor som jag kan läsa på lite?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag har kollat på "My 600-Lb. Life" och där sa läkare att personen inte får ta in mer än 1300 kj/dag och 0 kcal/dag så jag tänkte om jag bara ta in ca 100 kj/dag då kanske jag går fortare ner i vikt.

Eller har jag gjort bort mig?

Några bra sidor som jag kan läsa på lite?

1300 kj = 310 kcal

Så du kan inte göra 1300 kj/dag och 0 kcal/dag

100 kj är ungefär en liten potatis (33 gram), du behöver mer mat än så per dag.

Jag skulle gissa att hans diet var 1300 kcal/dag eftersom det är nära den rekommenderade minimigränsen per dag. Mindre än så bör man inte göra utan att en läkare har koll på dina värden. Finns risk för näringsbrist med mindre mat.

LCD (Low calorie diet) dieter ligger på 800 till 1200 kcal/dag och då är de utformade så att du får alla näringsvärden du behöver. Detta kan vara ett bra sätt att gå ner i vikt men du ska inte köra dessa under en längre tid. 3-4 veckor är ok.
Obs, du bör inte köra en LCD diet om du samtidigt tränar, då behöver du mycket mer mat. LCD är för oss som är soffpotatisar

updaterade info om LCD
Permalänk
Avstängd
Skrivet av mwi:

1300 kj = 310 kcal

Så du kan inte göra 1300 kj/dag och 0 kcal/dag

100 kj är ungefär en liten potatis (33 gram), du behöver mer mat än så per dag.

Jag skulle gissa att hans diet var 1300 kcal/dag eftersom det är nära den rekommenderade minimigränsen per dag. Mindre än så bör man inte göra utan att en läkare har koll på dina värden. Finns risk för näringsbrist med mindre mat.

LCD (Low calorie diet) dieter ligger på 800 till 1200 kcal/dag och då är de utformade så att du får alla näringsvärden du behöver. Detta kan vara ett bra sätt att gå ner i vikt men du ska inte köra dessa under en längre tid. 3-4 veckor är ok.
Obs, du bör köra en LCD diet om du samtidigt tränar, då behöver du mycket mer mat. LCD är för oss som är soffpotatisar

ah, så om jag håller mig runt 1300 kcal/dag så är det bra?

Kan man köra med LCD i flera månader om man äter mat en gång per vecka?

Jag beställde denna https://www.svensktkosttillskott.se/diet-shake?da=14-405.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

ah, så om jag håller mig runt 1300 kcal/dag så är det bra?

Kan man köra med LCD i flera månader om man äter mat en gång per vecka?

Jag beställde denna https://www.svensktkosttillskott.se/diet-shake?da=14-405.

Jag skulle säga att runt 1300 -1500 kcal/dag är bra om du ska köra det flera månader. Du vill inte ha en alltför snabb viktminskning.
Man brukar säga 1kg/vecka i nedgång är ett bra mål. Anledning är att man vill undvika en jojo effekt, går man ner snabbt så är det lätt att även gå upp snabbt igen, man kan säga att man vill att kroppen ska vänja sig och det är lättare vid en långsammare och stabil nedgång.

Jag skulle rekommendera att du kombinera shaken men ett vanligt mål mat per dag (varierad kost). Så välj en måltid, tex lunch eller middag, där du käkar vanlig mat sen tar du shaken istället för dom andra måltiderna. Då bör du inte ha några problem att köra dieten under flera månader med en stabil nedgång.

Om du tränar mycket så kan detta vara för lite mat, då bör du äta mer för att kunna bygga muskler.

Naturligtvis ska du även skippa chips, godis, läsk och öl. Om du inte kan/vill så välj en timme varje vecka som du får äta godis på. Tex lördag 19-20. Jag tycker det är lättare att begränsa sitt onyttiga intag på detta sättet, men absolut bäst är att helt skippa det

Mening om chips, godis, läsk och öl.
Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

ah, så om jag håller mig runt 1300 kcal/dag så är det bra?

Kan man köra med LCD i flera månader om man äter mat en gång per vecka?

Jag beställde denna https://www.svensktkosttillskott.se/diet-shake?da=14-405.

Det borde att köra LCD 6 dagar och vanlig mat en dag i veckan under lång tid. Men inget jag har någon erfarenhet av så inget jag kan personligen rekommendera. Om jag själv skulle testa nåt liknande hade jag nog kört vanlig mat 2 dagar i veckan (tex onsdag och lördag).

Permalänk
Avstängd

@mwi:

Jag börja redan på onsdag och har redan gått ner 3 kg, i onsdag fick jag i mig ca 200-300 kcal och i torsdag fick in mig ca 5-10 kcal.

Tycker det är svårt att räkna hur mycket kcal det är i allt man äter.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@mwi:

Jag börja redan på onsdag och har redan gått ner 3 kg, i onsdag fick jag i mig ca 200-300 kcal och i torsdag fick in mig ca 5-10 kcal.

Tycker det är svårt att räkna hur mycket kcal det är i allt man äter.

Ja, det är ganska jobbigt att räkna kalorier.
5-10 kcal är i stort sätt ingen mat alls, är du säker på att du räknade rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

@mwi:

Jag börja redan på onsdag och har redan gått ner 3 kg, i onsdag fick jag i mig ca 200-300 kcal och i torsdag fick in mig ca 5-10 kcal.

Tycker det är svårt att räkna hur mycket kcal det är i allt man äter.

Så i onsdags åt du tre bananer eller tre ägg och igår drack du en msk saft.

Det är svårt i början att räkna men efter ett tag (om man äter nått sånär samma saker) så får man en känsla för hur mycket det är.

Din viktnedgång är troligen mest vätska, fortsätter du på samma sätt är du död om ett par veckor.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag har kollat på "My 600-Lb. Life" och där sa läkare att personen inte får ta in mer än 1300 kj/dag och 0 kcal/dag så jag tänkte om jag bara ta in ca 100 kj/dag då kanske jag går fortare ner i vikt.

Eller har jag gjort bort mig?

Några bra sidor som jag kan läsa på lite?

En mycket bra serie i fem-delar om viktnedgång, alla borde läsa.

https://traningslara.se/viktnedgang-del-i-introduktion/
https://traningslara.se/viktnedgang-del-ii-branna-kalorier/
https://traningslara.se/viktnedgang-del-iii-bibehalla-muskelm...
https://traningslara.se/viktnedgang-del-iv-battre-somn-ger-ba...
https://traningslara.se/viktnedgang-del-v-en-mangd-myter/

Permalänk
Medlem

Kommer ni ihåg tjockisen i My Name is Earl?
Av en slump kom jag över en video om honom och vilken vändning han har gjort, kanske kan inspirera någon?

https://www.youtube.com/watch?v=-45J81SzSjQ&t=391s

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dahle86:

Så i onsdags åt du tre bananer eller tre ägg och igår drack du en msk saft.

Det är svårt i början att räkna men efter ett tag (om man äter nått sånär samma saker) så får man en känsla för hur mycket det är.

Din viktnedgång är troligen mest vätska, fortsätter du på samma sätt är du död om ett par veckor.

Jag tog en Diet Shake med mjölk, dricker läsk utan socker i onsdag, på torsdag så drack jag bara läsk utan socker ingen mat.

Tack, ska kolla på det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag tog en Diet Shake med mjölk, dricker läsk utan socker i onsdag, på torsdag så drack jag bara läsk utan socker ingen mat.

Tack, ska kolla på det.

Alltså varför vill du gå i vikt på det viset ens? Hela meningen med viktnedgång är att man ska må bättre, se bättre ut. På det viset att du inte äter någonting så kommer du bara sluta som sjuk eller kommer ge upp helt efter en vecka.

Det jag skulle rekommendera för dig är att äta 2000 kcal om dagen, samt cykla 30 min 4/dagar i veckan eller gå minst 1h om dagen.

Ät nyttigare mat, tex 100g kycklingfile har 150 kcal, medan 100g chips har 500 kcal. Dvs du kan äta 400gr chips för att nå 2000 kcal eller 1.3 kg kycklingfile. Så klart ska du inte äta 1.3 kg kyckling om dagen.

Köp en matvåg o börja mäta maten, ät nyttigare mat samt rör på dig så mycket du kan. Med 2000 kcal mat om dagen håller du dig mätt samt tappar vikt utan att förstöra din hälsa...

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för carnivore- och lejon-dieterna. https://meatrx.com/category/success-stories/

Har gjort otroligt mycket research när det kommer till Näringslära och dieter. Vi snackar tusentals timmar.
Jag har kommit fram till flera saker. Bland annat följande.

. Näringslära är mer komplicerat än järnkirrurgi och raketforskning tillsammans.
. Alla som tror att dom vet vad som är bäst har fel.
. Gener spelar STOR roll. Bara för att något fungerar för mig så behöver det inte fungera för någon annan.
. Vegandiet är för de flesta väldigt svårt att följa och 80%+ ger upp.
. Den så kallade lejondieten (Kött, salt, vatten) tycks vara den lättaste, hälsosammaste (så länge du inte är köttallergiker), miljövänligaste och djurvänligaste dieten.
Man får i sig allt man behöver, nästan inga djur behøver dö, sparar otroligt mycket tid på matlagning.
Man kan äta sig mätt och ändå gå ner i vikt och man blir mättare längre.

Men som sagt. Punkt #2 säger att jag förmodligen har fel, men det gör inget för det har du/ni/alla andra oxå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag tog en Diet Shake med mjölk, dricker läsk utan socker i onsdag, på torsdag så drack jag bara läsk utan socker ingen mat.
...

Du ska definitivt äta mycket mer än så. Det du tappar nu är mest vatten och din viktnedgång kommer snabbt att avstanna samtidigt som du riskerar din hälsa.
Fasta (att man inte äter någonting alls) kan man göra i några dagar men ingenting man ska göra någon längre tid än så om man inte har väldigt bra koll på vad det innebär. Jag rekommenderar att du dom närmsta dagarna dricker 4 liter vatten per dag för att motverka uttorkning. Och att du börjar äta minst 1300 kcal per dag.

Om du fortsätter att inte äta någonting eller extremt lite så kommer du ganska snabbt att få problem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av babgjyshi:

Alltså varför vill du gå i vikt på det viset ens? Hela meningen med viktnedgång är att man ska må bättre, se bättre ut. På det viset att du inte äter någonting så kommer du bara sluta som sjuk eller kommer ge upp helt efter en vecka.

Det jag skulle rekommendera för dig är att äta 2000 kcal om dagen, samt cykla 30 min 4/dagar i veckan eller gå minst 1h om dagen.

Ät nyttigare mat, tex 100g kycklingfile har 150 kcal, medan 100g chips har 500 kcal. Dvs du kan äta 400gr chips för att nå 2000 kcal eller 1.3 kg kycklingfile. Så klart ska du inte äta 1.3 kg kyckling om dagen.

Köp en matvåg o börja mäta maten, ät nyttigare mat samt rör på dig så mycket du kan. Med 2000 kcal mat om dagen håller du dig mätt samt tappar vikt utan att förstöra din hälsa...

Jag vet inte vad jag ska äta för att gå ner i vikt, så tänkte köra med Diet Shake i 6 dagar och sista dagen äter mat, och kanske ta några ägg om jag inte känner mig mätt.

Jag är trött på kyckling, jag åt bara godis i söndags och försöka undvika så mycket godis som det går.

Skrivet av mwi:

Du ska definitivt äta mycket mer än så. Det du tappar nu är mest vatten och din viktnedgång kommer snabbt att avstanna samtidigt som du riskerar din hälsa.
Fasta (att man inte äter någonting alls) kan man göra i några dagar men ingenting man ska göra någon längre tid än så om man inte har väldigt bra koll på vad det innebär. Jag rekommenderar att du dom närmsta dagarna dricker 4 liter vatten per dag för att motverka uttorkning. Och att du börjar äta minst 1300 kcal per dag.

Om du fortsätter att inte äta någonting eller extremt lite så kommer du ganska snabbt att få problem.

Det var bara en dag som jag inte åt något dom andra dagarna har jag använt Diet Shake och om jag inte känner mig mätt senare så tar jag några ägg.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Finns den en liknande tråd, fast för alla som vill gå upp i vikt istället?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag vet inte vad jag ska äta för att gå ner i vikt, så tänkte köra med Diet Shake i 6 dagar och sista dagen äter mat, och kanske ta några ägg om jag inte känner mig mätt.

Jag är trött på kyckling, jag åt bara godis i söndags och försöka undvika så mycket godis som det går.

Alltså du kan äta vad som helst bara inte över 2000kcal/dagen. Du är ju tydligen van av att inte mycket så det klarar du utan problem ett matintag på 2000.

Alltså du kan tom äta bara pizza, pasta alt möjligt
Ex 100gr nötfärs är 260 kcal, 100 gr ris 350 kcal. Kok riset, stek färset i stekpanna o sedan blanda dom ihop. Där har du 610 kcal, gröt. Etc....

Som du håller på med kommer du aldrig orka o kommer bli sjuk så sluta..

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Finns den en liknande tråd, fast för alla som vill gå upp i vikt istället?

Jag vill behålla min. Inte tappa mer. Anledningen till tappet är att jag nu springer minst en mil om dagen för ryggens skull så man kan sitta vid datorn och mysa långa stunder. Försöker stoppa i mig så mycket det går (dock ej godis, kakor och glass). Jo, mina knän protesterar lite men håller än så länge...

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Nu har jag nått mitt mål, och det var att få bort halva min vikt! Svårt att beskriva hur det känns, men bra känns det 👌 Varit både roligt och sjukt jobbigt att nå det här målet, men kan säga er, att det har varit värt varenda jävla minut av det!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

För mig funkar 750-1000kcal under TDEE vilket är 0.7kg-1kg/vecka. Äter mycket kvarg, potatis, kött, kyckling, morot, broccoli. äter 2.2g protein/kg kroppsvikt och använder nsuns TDEE kalkylator för att se mitt TDEE hyfsat bra.
https://www.reddit.com/r/nSuns/comments/6lv33j/faq_about_tdee...

Permalänk
Medlem

Går sakta nedåt (väldigt mycket saktare än planerat) men ligger på 93,7kg nu.
Med min reviderade plan var tanken 90kg till påsk men det kommer inte gå.
Men är iaf snart nere 20kg från start.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Bah, den här karantänen är inte bra för min kost. Har ätit så jäkla dåligt den senaste tiden, småätit konstant. Måtte det vara över snart!

Permalänk
Inaktiv

Gick ner från 117 till 77kg från Mars 2019 till December 2019.
Gått upp till 80kg nu eller rättare sagt pendlar mellan 77-80kg.

Matten är enkel ät inte mer än vad du gör av med. Jag körde med Lose it! Appen för att räkna kcal.

Ligger på ca 1800kcal per dag för att gå ner 3/4 kg per vecka.
Om jag vill ha stabil vikt så ska jag äta kring 2000-2500kcal per dag beroende på hur jag rör mig.

Nu under påsk har jag ätit godis och skit som fan! Så lär ju få köra en diet period igen för att gå ner allt. Sen rör man sig mindre med i och med karantänen.
Gått upp från 77-80 som sagt nu från den 12:de mars

Edit:
Mitt mål är 75kg iaf är 186cm lång.

Permalänk
Medlem

Har lite oroheter angående att gå upp i vikt av vätska. Jag är medveten om att det förekommer och jag har själv gått ned nu ca 40 kg men det börjar bli kämpigt nu på slutspåret. Jag har börjat dricka mer alkohol än tidigare och den sabbar min viktnedgång, inte att jag nu kanske drar på mig vikt men att hålla mig till mitt "normala" liv.

Iaf så i helgen drack jag alkohol och imed det tog jag en lång promenad på ca 20k steg och åt bara lunch och middag 500 + 500 kcal och drack stor mängd öl. Dagen efter ställde jag mig på vågen och jag vägde då 118,7 och tänkte shit har ju faktiskt fortsatt gå ner fast jag inte trodde det så det slutade med en pizza och lite godis (inga överdrivna mängder) men däremot kopiösa mängder vatten. Min vikt jag såg 118,7Kg var det min kropp som var utorkad? Blev så paff!

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whaea:

Har lite oroheter angående att gå upp i vikt av vätska. Jag är medveten om att det förekommer och jag har själv gått ned nu ca 40 kg men det börjar bli kämpigt nu på slutspåret. Jag har börjat dricka mer alkohol än tidigare och den sabbar min viktnedgång, inte att jag nu kanske drar på mig vikt men att hålla mig till mitt "normala" liv.

Iaf så i helgen drack jag alkohol och imed det tog jag en lång promenad på ca 20k steg och åt bara lunch och middag 500 + 500 kcal och drack stor mängd öl. Dagen efter ställde jag mig på vågen och jag vägde då 118,7 och tänkte shit har ju faktiskt fortsatt gå ner fast jag inte trodde det så det slutade med en pizza och lite godis (inga överdrivna mängder) men däremot kopiösa mängder vatten. Min vikt jag såg 118,7Kg var det min kropp som var utorkad? Blev så paff!

Uttorkad eller inte kan jag ej svar på. Dock tycker jag du använder vågen på fel sätt. Från dag till dag är det allt förstora variabler på ens vikt. Vågen ska främst användas för att få generella trender över längre tid, som man kan använda för att få feedback på ifall ens dieten fungerar.

Visa signatur

Race-sim T300 Ferrari 599XX & playseat challenge
Skärm LG OLED 55C9 Bärbar Dell xps 13 9360 Lur iPhone 7
DAC/AMP Aune x1s Lurar Fidelio x2 & Air Pods