Lite information från Telias support gällande deras Sagecom-router.

Permalänk
Medlem

Lite information från Telias support gällande deras Sagecom-router.

Jag har fått en fw som är rätt så buggig, när man startar om routern så återställer 5GHz-wifi sitt namn till default (aka Telia*****). Jag har fått svar från Telia om att de är medvetna om det och jobbar med Sagecom på en ny fw.

Citat:

Samt så återställs nätverksnamnet på 5Ghz vid en strömomstart, en ny mjukvara som är ute snart ska lösa detta. 🙂

//Daniel

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Bra info , tack !

Permalänk
Medlem

Jag testade wifi nyss och det är uppe i 550mbit igen på min mobil så det verkar som att de kanske har pushat ut en ny fw eller justerat den som fanns. Jag har konsekvent fått 550-650mbit på wifi på min Galaxy S9 Plus. Abonnemanget är 500/500 från Telia och de ger generöst med bandbredd. Wifi har matchat min stationära som är kopplad med kabel. Det är en riktigt kompetent router men fw lämnar fortfarande en del att önska.

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Den har också kvalitets problem.
På min dog dns server med jämna mellanrum.
Efter lite tjat så skickade Telia en ny och sen dess har den varit stabil.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W