Google Stadia får stöd för fler telefoner

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

Google Stadia får stöd för fler telefoner

Från att ha varit begränsad till Googles Pixel-telefoner breddas speltjänsten Stadia till att stöda totalt 20 Android-telefoner.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013

Då återstår det bara och vänta på Stadia Base.

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2013

Happ, inget stöd för Oneplus ännu då. Inte direkt som att jag var sugen på stadia innan men..
Geforce now fungerar iaf utmärkt på min telefon

9900k (4.9Ghz) | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM (3600Mhz CL16) | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G (1895Mhz/16700Ghz) | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 10 Professional

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2016

Undrar hur mycket pengar Samsung pumpat in för att vara det i princip enda alternativet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Ska testa gratis varianten i alla fall. Har Razer phone 2.

Skrivet av Dumbullen:

Undrar hur mycket pengar Samsung pumpat in för att vara det i princip enda alternativet

Om nu Samsung skulle betala så borde de ju inte låta Razer och Asus får det samtidigt? Jag tror Samsung får det tidigt eftersom de telefonerna har många användare. Razer och Asus för att de är "speltelefoner".

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Dumbullen:

Förmodligen inte en krona. Kolla på försäljningssiffrorna för smartphones i väst. Det finns Apple, Samsung, Huawei och så inte så mycket annat. Så helt logiskt att fokusera på de modeller som utgör en stor del av high-end-marknaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2009

Vad gör att de inte kan lansera det till "android" ? eller har de verkligen gjort specialoptimeringar för alla de där telefoner?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Viochee:

Vad gör att de inte kan lansera det till "android" ? eller har de verkligen gjort specialoptimeringar för alla de där telefoner?

Håller med, kommer aldrig stödja en så inlåst produkt. Microsoft har bara som krav android enhet android 6.0 eller senare med bluetooth 4.0 för deras streaming, dvs allt från ca 2014 och framåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Häxmästare ✨
Jonas Thörnqvist
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2002

Jag hade gärna sett stöd för IOS, men lär säkert få vänta ganska länge innan Stadia kommer till äppeltelefonerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

Det blir att testa efter jobbet idag, har handkontrollen i väskan nuförtiden.

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* i5 8600K | 32GB | GTX 1080

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2011

Självklart så har man ju en Galaxy s7. Så missade precis Får ju hoppas att dem öppnar upp det för äldre android telefoner framöver så att man kan testa gratis varianten i mobilen