Wolcen: Lords of Mayhem – Hack n' slash i Diablo-anda

Permalänk
Medlem
Skrivet av kiario:

wolcen släppet är katastrofalt. Kommer aldrig att försvara spel som släpps till fullpris och är i Alfa/Beta stadie.
Och det är verkilgen detta.
Nej, den trenden är oaceptabel

Men snälla någon, om du har så ont utav att köpa ett spel med problem så vänta 1 år efter varje släpp då eller sluta köp spel tills dem är fixade och nästa spel ska släppas.
Tycker spelet är skit bra och om det är så katastrofalt och trasigt så hade min lillebror avinstallerat det för länge sedan men han satt på act 3 en eller 2 dagar efter att det kom och skulle inte förvåna mig om han är färdig med spelet nu.
Här har du ett riktigt Alfa/Beta spel

Permalänk
Medlem

Spelet har tyvärr lite mer att ordna till innan det kan kallas en success

* Antal timmar det har varit nere sedan det släpptes till allmänheten ( online delen större delen av helgen)
* Antal gånger man får smasha Play knappen efter x antal gånger på reconnect. ( 9 av 10 så får man can't create a game)

Antal timmar det varit nere är tyvärr för många för att kunna vara en success samt altid liak roligt att se folk försvara en developer grupp med näbbar och klor, man börjar ju undra om det är deras kompisar.

När man väl kommer in så är det ett helt ok spel och passar mig som handsken och förhoppningsvis får dom ordning på sina servrar och fixar kapaciteten så att det bara fungerar på en gång

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Förlorar man attackspeed för varje lvl? Jag har satsat massor på attackspeed men jag tycker att det står stilla när jag kollar på stats details.

Sedan vill jag även fråga ifall ni upplever kapitel 3 som den mest buggia delen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

2,8GB patch ute nu!
Precis lagom till att jag klarade kampanjen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Förlorar man attackspeed för varje lvl? Jag har satsat massor på attackspeed men jag tycker att det står stilla när jag kollar på stats details.

Sedan vill jag även fråga ifall ni upplever kapitel 3 som den mest buggia delen?

Skickades från m.sweclockers.com

Attackspeed är enligt mig väldigt förvirrande i detta spel.

Först så har du attackspeed på själva vapnet. Så en Mace har lägre attackspeed än en dagger. Men det står ingenstans vad jag kan hitta, så jag har inte en aning hur stor skillnaden är. Jag ökade min skada genom att byta ut till daggers istället för maces även fast damage var lägre på daggern.

Sedan får man väldigt mycket plus i procent. Så om man har låg attackspeed från början och sedan ökar man det med procent över procent över procent så blir det tillslut en väldigt liten ökning. Så man vill ha items som ger plus i attackspeed som inte är av procentvarianten.

Sen så tror jag att vissa delar runt attackspeeden inte fungerar som det ska, och att det passiva trädet är buggat vet vi ju redan om.

När jag bytte från att bygga runt attackspeed till att bygga runt crit (ferocity) så ökade jag min skada med 3 gånger så mycket, med samma utrustning.

Till sist håller jag nog med dig att akt 3 är den mest buggade akten. Det kändes så för mig i alla fall.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Elektron:

Förlorar man attackspeed för varje lvl? Jag har satsat massor på attackspeed men jag tycker att det står stilla när jag kollar på stats details.

Sedan vill jag även fråga ifall ni upplever kapitel 3 som den mest buggia delen?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väldigt oklart vad som funkar/inte funkar, och hur allt hänger ihop, kan jag tycka. Det underlättade för min melee-karaktär att enbart fokusera på material damage och critical hits.

Upplevde inga särskilda buggar i akt tre.

Skrivet av Elektron:

2,8GB patch ute nu!
Precis lagom till att jag klarade kampanjen.

Skickades från m.sweclockers.com

Och patch notes för den intresserade

https://wolcengame.com/forum/announcements/official-news/serv...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyze:

Attackspeed är enligt mig väldigt förvirrande i detta spel.

Först så har du attackspeed på själva vapnet. Så en Mace har lägre attackspeed än en dagger. Men det står ingenstans vad jag kan hitta, så jag har inte en aning hur stor skillnaden är. Jag ökade min skada genom att byta ut till daggers istället för maces även fast damage var lägre på daggern.

Sedan får man väldigt mycket plus i procent. Så om man har låg attackspeed från början och sedan ökar man det med procent över procent över procent så blir det tillslut en väldigt liten ökning. Så man vill ha items som ger plus i attackspeed som inte är av procentvarianten.

Sen så tror jag att vissa delar runt attackspeeden inte fungerar som det ska, och att det passiva trädet är buggat vet vi ju redan om.

När jag bytte från att bygga runt attackspeed till att bygga runt crit (ferocity) så ökade jag min skada med 3 gånger så mycket, med samma utrustning.

Till sist håller jag nog med dig att akt 3 är den mest buggade akten. Det kändes så för mig i alla fall.

Jag fick denna förklaring av en snubbe i discord idag
"anything that says score is a percentage added to ur base attack speed through ur agility points
so take ur attack speed from agility then add the % score u got to that amount
so if u had 10% attack speed through agi and got a 50% attack speed score that would make ur total 15%"

Så ah det blir ju som du säger. Därför min attackspeed är sjukt kass när jag kör med tvåhandsvapen trots att jag har satsat mycket på det. Vilket är ju rätt b för det är ju kanske på de långsamma vapen som man vill lyckas öka attack hastigheten som mest. Men istället så skalar det så att snabba vapen ökar mer än långsamma. Jag ska prova och se hur spelet är senare nu i och med patchen. Plus att jag har kommit till lategame och kan börja farma på riktigt. Jag vill inte ge upp attackspeed ännu, kanske jag går över till två enhandsvapen som melee så att jag får nytta av attackspeeden. Dock hitills så har två enhandsvapen känns jädrigt klena i jämförelse med ett tvåhandvapen.

Permalänk
Medlem

Testade spelet för första gången igår kväll. Mycket imponerande.

Min första tanke var att Blizzard har halkat efter rejält.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ExcZist:

Men snälla någon, om du har så ont utav att köpa ett spel med problem så vänta 1 år efter varje släpp då eller sluta köp spel tills dem är fixade och nästa spel ska släppas.
Tycker spelet är skit bra och om det är så katastrofalt och trasigt så hade min lillebror avinstallerat det för länge sedan men han satt på act 3 en eller 2 dagar efter att det kom och skulle inte förvåna mig om han är färdig med spelet nu.
Här har du ett riktigt Alfa/Beta spel
https://youtu.be/LZM18ZK9mOY

Alla har vi olika syn på vad kvalitet är.
Kvalitet är enligt mig inte när det inte går att fortsätta spela eller att man förlorar grejer pga bugs.
Kvalitet är enligt mig inte när spelet är så buggigt att det förstör spelupplevelsen

Trenden att släppa trasiga spel som ex detta är oacceptabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kokkojambo:

Testade spelet för första gången igår kväll. Mycket imponerande.

Min första tanke var att Blizzard har halkat efter rejält.

Det enda som fick mina tankar att gå till Blizzard var hur mycket inspiration de tagit från D3 till spelet.
Ska bli intressant att se hur D4 blir!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu verkar det ha blivit en klar förbättring på anslutnings problemen i varje fall

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Folk föds helt utan tålamod eller acceptans nuförtiden. Minsta buggar eller downtime så är ragen igång. Tråkigt är det........100% ok att inte gilla spelet men gissar att mycket negativitet kommer ifrån folk med orimliga krav på ett indiespel

Fast det är jädrigt buggig och obalanserat. Kapitel 1 var bra 2an också men ju mer jag lirade desto mer buggar upptäckte jag och även hur obalanserat spelet är. Nu är jag runt lvl 45-ish och i lategame. Det är ett rätt trasigt spel om jag ska vara ärlig men dock spelbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/a/arv4uKt

fint svärd droppa, körde en roll på det och fick detta

EDIT: bild länk verkar ej funka :(.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av plexx:

https://imgur.com/a/arv4uKt
https://imgur.com/a/arv4uKt

fint svärd droppa, körde en roll på det och fick detta

EDIT: bild länk verkar ej funka :(.

Wow inte illa, vilket lvl är du?
100 är max i spelet eller?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag är bara 69, en vän som spelar bra mycket mer än mig är 78 och kör på lvl 160 "maps". Han körde igenom mig 3 lvlar på 124 så det låste upp den level för mig, jag klarar av 1-2 levlar där ibland beroende på mods. Så farmar där, ska försöka få han o dra mig igenom lvl160 snart

EDIT: tror max lvl är 90 och content lvl 190.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem

När jag testar olika items för att se vad som gör mest skada, så kan tex det under c details visa mer skada medan det under min skill visar mindre skada, jag antar att det är damage under ens main skill som är det som räknas när man skall väga två items mot varandra?

Permalänk
Medlem

är spelet värt priset i nuvarande skick? lite blandat på steam om man läser recensioner... frågan är om dom kommer lyckas fixa spelet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

är spelet värt priset i nuvarande skick? lite blandat på steam om man läser recensioner... frågan är om dom kommer lyckas fixa spelet..

Jag tycker att det är värt att köpa det om man gillar Diablo-spelen.
Det är rätt buggigt och det saknas lite content i end game. Men jag har hitills plöjt ner 36 timmar och det är rätt mycket för mig på ett spel på så kort tid. Så det finns ju något där som drar in en och det är lite extra kul när mycket är nytt.
Dock är det ju inte perfekt som sagt och det är buggigt och obalanserat.

Men jag tänker som så att jag inte ångrar att jag köpte det för jag spelar nu tills jag tröttnar sedan kan man avvakta ett år och spela igen när det fixat allt och kanske lite mer content. Jag tror att det är ett spel som kommer leverera relativt mycket speltimmar sett till prislappen.

Så det är ju upp till dig hur pass mycket du gillar de Diablo liknande spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag tycker att det är värt att köpa det om man gillar Diablo-spelen.
Det är rätt buggigt och det saknas lite content i end game. Men jag har hitills plöjt ner 36 timmar och det är rätt mycket för mig på ett spel på så kort tid. Så det finns ju något där som drar in en och det är lite extra kul när mycket är nytt.
Dock är det ju inte perfekt som sagt och det är buggigt och obalanserat.

Men jag tänker som så att jag inte ångrar att jag köpte det för jag spelar nu tills jag tröttnar sedan kan man avvakta ett år och spela igen när det fixat allt och kanske lite mer content. Jag tror att det är ett spel som kommer leverera relativt mycket speltimmar sett till prislappen.

Så det är ju upp till dig hur pass mycket du gillar de Diablo liknande spelen.

Håller helt med. Lätt värt det tycker jag. Jag har faktiskt haft turen att knappt stöta på några buggar ännu. Men det kommer säkert har nog bara kört 10 timmar ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sista bossen buggade ur för mig igår hehe,bara att starta om skiten fast det gjorde inte så mycket.
Tycker det är hyfsat kul och beroendeframkallande,lätt värt 300kr.

Permalänk
Medlem

I campaignen så støtte jag på 4 buggar som gjorde att jag inte kom vidare.
Den førsta kom jag førbi genom att starta om från børjan.
Den andra blev fixad i en patch.
Tredje och fjærde kom jag førbi med lite trix jag hittade på forum.

End gejmet har fungerat bra æn så længe om man bortser ifrån att vissa skills och passives ær otroligt OP eller inte fungerar øver huvud taget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Jag tycker att det är värt att köpa det om man gillar Diablo-spelen.
Det är rätt buggigt och det saknas lite content i end game. Men jag har hitills plöjt ner 36 timmar och det är rätt mycket för mig på ett spel på så kort tid. Så det finns ju något där som drar in en och det är lite extra kul när mycket är nytt.
Dock är det ju inte perfekt som sagt och det är buggigt och obalanserat.

Men jag tänker som så att jag inte ångrar att jag köpte det för jag spelar nu tills jag tröttnar sedan kan man avvakta ett år och spela igen när det fixat allt och kanske lite mer content. Jag tror att det är ett spel som kommer leverera relativt mycket speltimmar sett till prislappen.

Så det är ju upp till dig hur pass mycket du gillar de Diablo liknande spelen.

okej.. diablo3 gillar jag , jag tröttnade på path of exile.. samma flyt som finns i d3 verkar ej finnas, detta verkar lite mot d3 hållet vilket verkar lovande. så spelet har typ skilltree från path of exile men gameplay lutar mer åt d3 hållet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

okej.. diablo3 gillar jag , jag tröttnade på path of exile.. samma flyt som finns i d3 verkar ej finnas, detta verkar lite mot d3 hållet vilket verkar lovande. så spelet har typ skilltree från path of exile men gameplay lutar mer åt d3 hållet..

Det är nog mer åt Diablo hållet men tyvärr inte riktigt diablo flytet. Hoppas att de kan fixa till det. Tex kan du inte ta potion samtidigt som du använder en annan skill typ WW, man kan inte heller avbryta en attack för att använda en annan attack så har man tex tryckt på 1 för en viss skill så får man snällt vänta tills den är klar innan man kan använda en annan. Men förhoppningsvis så kan de fixa till det. Det är lite som att köra ett spel som nästan är färdigt, typ en beta-upplevelse om jag ska vara ärlig.

Passive trädet är inte så komplicerat som de först ser ut. När man har läst på lite vad de olika passiva gör så blir det lite lättare, och kul att man kan variera. Dock så ibland känns det som att det man uppgradera har väldigt liten påverkan. Tex attack speed score är inte samma sak som attack speed % i diablo utan betydligt sämre. Så tex 16 attack speed score kan motsvara +1 procentenheter i attackspeed.

Men nu har vi iaf något roligt att spela i väntan på Diablo 4. För även om D3 kanske är lite fördummat så är det ett väldigt bra flyt och attackerna känns väldigt bra i Diablo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Personligen tycker jag att singleplayer delen ensamt är värt de 30euro spelet kostade. Spelet är ju svinbra. Har man inte tålamod så visst kan man ju göra en refund eller om man vill hämnas på företaget men man straffar nog sig själv mer än man straffar dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Det handlar inte om att straffa någon. Jag var inte nöjd med mitt inköp och nyttjade Steam's utmärkta refund, där du kan lämna tillbaka ett spel om du spelat mindre än två timmar.

Om du köper en produkt som du inte är nöjd med, och åker tillbaka till butiken för att lämna tillbaka den. Hur kan det vara att straffa företaget? Menar du att ångerrätt och öppetköp är dåligt och borde tas bort? Förstår inte resonemanget alls. Jag uppskattar Steam enormt, som ger mig som konsument möjligheten att testa produkten en kort period efter inköp. Jag kan inte tolka ditt inlägg som annat än att duc tycker den funktioner är dålig? Kanske för dig, om u är spelutvecklare. Jag ser det från mig som konsumentens synvinkel

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

Det handlar inte om att straffa någon. Jag var inte nöjd med mitt inköp och nyttjade Steam's utmärkta refund, där du kan lämna tillbaka ett spel om du spelat mindre än två timmar.

Om du köper en produkt som du inte är nöjd med, och åker tillbaka till butiken för att lämna tillbaka den. Hur kan det vara att straffa företaget? Menar du att ångerrätt och öppetköp är dåligt och borde tas bort? Förstår inte resonemanget alls. Jag uppskattar Steam enormt, som ger mig som konsument möjligheten att testa produkten en kort period efter inköp. Jag kan inte tolka ditt inlägg som annat än att duc tycker den funktioner är dålig? Kanske för dig, om u är spelutvecklare. Jag ser det från mig som konsumentens synvinkel

Nej jag tycker varken att öppet köp eller ångerrätt är något dåligt. Du har missuppfattat mitt inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan tvinga 16:9 aspect ratio? Har en 21:9 skärm, har precis gjort RMA på mitt grafikkort och kör tillfälligt ett GTX760 som inte har en chans att driva spelet i 3440x1440. Kör jag 1920x1080 blir det jäkligt streched och zoomat.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Någon som vet om man kan tvinga 16:9 aspect ratio? Har en 21:9 skärm, har precis gjort RMA på mitt grafikkort och kör tillfälligt ett GTX760 som inte har en chans att driva spelet i 3440x1440. Kör jag 1920x1080 blir det jäkligt streched och zoomat.

Tror du får kolla på skärmens inställningar för det, inte spelets.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrwite:

Tror du får kolla på skärmens inställningar för det, inte spelets.

Skulle nog säga tvärtom. Finns iaf ingen inställning i själva skärmens OSD som nämner aspect ratio som jag känner till.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Lite kul så jag spelar det fortfarande men det känns tvivelaktigt att det ens varit i faktisk beta med mängden småbuggar som finns överallt i spelet.

Personligen har jag inte råkat ut för mer än småbuggar men verkar ju vara gott om builds som knappt fungerar då mechanics inte fungerar. Att de hade problem med servers har jag överseende med utifrån utvecklarnas storlek men personligen hade jag gärna sett att de väntade tills de var klara med spelet innan de släppte, får anta att de hade slut på pengar...

Visa signatur

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 | Asus GTX 970 | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB