Beyerdynamic dt 990 pro 250 ohm för gaming

Permalänk

Beyerdynamic dt 990 pro 250 ohm för gaming

Hej, jag har köpt en creative sound blasterx g6 för att driva mina kommande Beyerdynamic dt 990 pro 250 ohm då den kan ge upp till 600 ohm och dolby 7.1. Men jag har retursrätt så innan de kommer vill jag bara veta om detta är det bästa för gaming eller om jag ska kolla på något annat. Budget 3000 kr
Har inget ljudkort i datorn men kör på en alienware aurora r5.

Permalänk

@Fabian Thoren: Vet inte om det är det bästa för gaming, speciellt som det är halvöppna lurar. Inget man sitter med på LAN-partyn och sånt alltså.

Jag har ett par själv som jag bara har hemma och tycker de är fantastiska, både till spel oh musik.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par Beyerdynamic DT770 PRO 250 Ohm och de är jag skitnöjd med både till spel och musik.
Kör med de hemma.
Det jag gillar med dem är att de är slutna så man kan dra på ordentligt utan att störa omgivningen.
Och även slippa höra omgivningen..

Visa signatur

🖥 i9-13900K | RTX 4090 | Asus ROG Strix Z790-F GAMING | G.Skill 32GB | Seasonic 850W | Acer Predator X34S

Permalänk
Skrivet av d3rrty:

Jag har ett par Beyerdynamic DT770 PRO 250 Ohm och de är jag skitnöjd med både till spel och musik.
Kör med de hemma.
Det jag gillar med dem är att de är slutna så man kan dra på ordentligt utan att störa omgivningen.
Och även slippa höra omgivningen..

Jag gillar att de är halvöppna av just den anledningen att jag hör fru och barn fast jag spelar/lyssnar på musik.

Permalänk
Skrivet av Doomfarer:

@Fabian Thoren: Vet inte om det är det bästa för gaming, speciellt som det är halvöppna lurar. Inget man sitter med på LAN-partyn och sånt alltså.

Jag har ett par själv som jag bara har hemma och tycker de är fantastiska, både till spel oh musik.

Tack för svaret men jag planerar inte att gå till ett LAN. Om man bortser från att de är öppna skulle du säga att det är rätt val?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Fabian Thoren:

Tack för svaret men jag planerar inte att gå till ett LAN. Om man bortser från att de är öppna skulle du säga att det är rätt val?

Skickades från m.sweclockers.com

Älskar mina, men svårt för mig att avgöra om de är rätt val för dig.

Permalänk
Medlem

Virtual Surround är kass för competitive och GSX 1000 virtual 7.1 är en bättre implementation.
Köp en DAC+AMP om du bara ska bästa möjliga ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sinery:

Virtual Surround är kass för competitive och GSX 1000 virtual 7.1 är en bättre implementation.
Köp en DAC+AMP om du bara ska bästa möjliga ljud.

Tips på dac/amp ?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Dt990 PRO använder jag flitigt till fps spel. Väldigt bred ljudbild med bra detaljrikedom och djup bas.
Använder dock Odac kombo till mina.

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

AKG K712 Pro är en lite bättre lur för förstapersonspangare än DT990 i mina öron. AKG´s lösning med huvudbygeln är inget jätteimponerande. Hörluren har en tendens att glida ner om man rör på huvudet och surrar i discord mycket tex. Nu vet jag inte om alla exemplar är så, men det är fler som vittnat om det problemet på det där internet (givetvis går det att modda).
Om det inte gäller förstapersonspangare är det högst individuellt vad man eftersträvar för ljudupplevelse.
DT990 är en mer v-formad lur mot K712 Pro som är lite mer platt i sin signatur även om den är lite färgad. Sen är ljudkvalitén i DT990 600 ohm vassare än varianten på 250 ohm. Men i gengäld kräver den luren mer juice.
Det bästa är givetvis att testa olika hörlurar och se vad som passar en själv.

Permalänk
Medlem

Lite sen i svar, men sitter och kollar runt på forumet för att få idéer om vad jag själv ska köpa.
Så tack för ett bra inlägg

Till fps kan jag rekommendera:
Sennheiser HD599
Beyerdynamic DT770/DT880/DT990 250ohm behöver en amp
Eftersom du vill ha öppna så är nog DT990 bäst.

Amp's att rekommendera:
Schiit Magni 3 / Schiit Heresy
JDS Labs Atom
Topping A50
THX AAA

https://www.youtube.com/channel/UC3XdYJjWliOdKuZMNaTiP8Q
Är en väldigt intressant youtube sida med många bra recensioner med hörlurar och amps.
På engelska då.

Skulle vara kul och veta om du blev nöjd med ditt köp av DT990, och hur funkade förstärkare du köpte till dom?