Permalänk
Medlem

Köpråd Mek tangbord.

Då jag tänkte byta ut mitt gamla sidewinder x4. har inte haft mekaniskt innan så tänkte att de var dags nu.
det finns en uppsjö av tgb att välja på.
vad rekommenderar ni max 1500:- men köper gärna billigare.

* Helst fullsize
* så tyst som möjligt
* gärna nåt med bakgrundsbelysning (behöver inte vara nåt diskotek)

har kollat på några, men tar gärna emot tips!

Apex 5
Fnatic silent red
K70
Apex m750

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Medlem

Leopold, Vermilo, Vortex och Ducky är bra tillverkare.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Logitech G613

Trådlöst och eveghetsbatteri. Inte bytt batteri på .. jag vet inte vad.

Tyst och väldigt stilrent. Men tyvärr inget lyse.

Permalänk
Medlem

Varmilo 👌🏼

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som har testat någon av dem här? antingen Fullsize eller TKL.

Fnatic gear streak / red silent

Apex 7 / QX2 red

Visa signatur

CPU - Ryzen 3600 Kyl - CM Hyper 212 BE 2xCorsair SP120 Moder - MSI B450 GAMING PLUS MAX Ram - Corsair 16GB 3200MHz Vengeance HDD - TR200 256gb, Corsair 120GB, OCZ Agility 3 120GB, Grafik - KFA2 RTX 2070 Super
PSU - Corsair HX 750W Chassi - Corsair 650D Skärm Asus MG248Q

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av polika:

Någon som har testat någon av dem här? antingen Fullsize eller TKL.

Fnatic gear streak / red silent

Apex 7 / QX2 red

Du har ju redan fått ett otal tips på vad andra tycker är "bra", vill du ha billigare? Testa brädorna brädorna du nämner och se om du blir nöjd: i så fall köp!

Det viktiga här är ju att DU blir nöjd!

P.S. MIn åsikt: Alla "kända märken" vad gäller t-bord är skräp! Det du vill ha är tidigare nämnda ("okända") märken! D.S.
P.P.S "Skräpet" inklderar "apex, fnatic, logitech och (alla) andra "kända" märken" D.S.
P.P.P.S Ber om ursäkt för det tråkiga svaret: men t-bord är verkligen något som är personlig preferens; dvs Det finns ingen annan än du som vet vilka preferenser DU har! D.S.

Permalänk
Medlem

Ännu en video från LTT
Ska du köpa mekaniskt tangentbord MÅSTE du testa vad du vill ha, alla brytare har olika egenskaper.
Vill du ha tröga knappar? vill du ha taktil känsla? vill du ha "linear" vill du att det ska klicka eller ska det vara tyst? Ska det vara RGB?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Apex7 har utan tvekan det bästa handledsstödet jag upplevt.
Perfekt lutning och bra magneter som fäste och väldigt skön soft touch coating.

Personligen avskyr jag tangentbord utan handledsstöd som går att fästa fast. Att köpa ett fristående blir aldrig bra, och det är sjukt svårt att hitta något med skön lutning, massa höga raka saker.

Sen att elitister tycker "spelmärke" är skräp på tangentbord spelar ingen roll ärligt talat.
Så länge du är nöjd.

Jag är nöjd med "spelmärke". Och då har jag också ett Ducky som ligger.

Kör linjära brytare för jag gillar det mest, speciellt för spelande.