Blizzard buggfixar Warcraft III: Reforged

Permalänk
Melding Plague

Blizzard buggfixar Warcraft III: Reforged

Den senaste uppdateringen av kritiserade Warcraft III: Reforged adderar äkta ultrabrett bildstöd och en rad olika justeringar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ej hunnit testa men har inga stora förhoppningar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blizzard, du är som ett ex som krossat mitt hjärta men ändå längtar jag efter dig.

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Musikälskare

Gäsp, lägg ner det och börja om

Den grunden dom har lagt kommer aldrig att kunna bli något bra i slutändan även med dessa uppdateringar, hoppas jag har fel så klart

Kommer inte köpa fler Blizzardspel efter det här fiaskot

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har sedan uppdateringen upplevt mer disconnects och kraschar än tidigare. Kanske är en slumpad grej och bara är första gången jag verkligen reflekterar över det. Men även lagg har blivit vanligare i samma scenarion som tidigare.

Upplever inte att situationen var såhär illa innan uppdateringarna senaste veckan landade.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skäggig legend

Jag spelar Tower wars 1.7 som en galning. Love it!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk

Kanske blir ett köp på rea när dom fortsätter att förbättra. Det är absolut inte värt fullpris för vad man får, men kostar det runt 150 kr kanske jag blir intresserad.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

dom har fortfarande inte fixat buggen där om du har för många custom maps och öppnar download mappen så buggar spelet ut helt och hållet.. inget ljud, inga knappar funkar, hittar inga games.. man är tvungen att alt + f4 ut :/..

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Kanske blir ett köp på rea när dom fortsätter att förbättra. Det är absolut inte värt fullpris för vad man får, men kostar det runt 150 kr kanske jag blir intresserad.

Yeap! Dags att rea ut nu, men det skulle väl leda till än värre rage hos alla förbokade fullpriskunder, så vi lär få vänta en stund gissar jag..

Permalänk
Medlem

De har fortfarande inte fixat buggen som heter Activision...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Skrivet av BasseBaba:

Yeap! Dags att rea ut nu, men det skulle väl leda till än värre rage hos alla förbokade fullpriskunder, så vi lär få vänta en stund gissar jag..

Då kanske dom lär sig att man inte förbokar

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag spelar Tower wars 1.7 som en galning. Love it!

Japp samma här och footmenfrenzy!

Lite lack på att spelet totalt hänger sig ibland, men det beror inte på reforged. Dessa buggar fanns innan reforged.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Kanske blir ett köp på rea när dom fortsätter att förbättra. Det är absolut inte värt fullpris för vad man får, men kostar det runt 150 kr kanske jag blir intresserad.

Precis min tanke! Runt 150:- där går smärtgränsen för detta fjasko

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk

Är det fortfarande lika segt ute i menyerna?

A short investigation led to the fact that the entire menu is a web application which is powered by Google Chrome. Moreover, it works worse than the game itself. Under the assumptions Kornabi, this is due to the load on one processor core.
Enthusiast also notes that during gameplay Reforged loads the processor at 25%, whereas the main menu… 150%.

https://nerd4.life/2020/02/01/the-main-menu-of-warcraft-iii-r...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Är det fortfarande lika segt ute i menyerna?

A short investigation led to the fact that the entire menu is a web application which is powered by Google Chrome. Moreover, it works worse than the game itself. Under the assumptions Kornabi, this is due to the load on one processor core.
Enthusiast also notes that during gameplay Reforged loads the processor at 25%, whereas the main menu… 150%.

https://nerd4.life/2020/02/01/the-main-menu-of-warcraft-iii-r...

Web applikation..... I don't even.... Vem tyckte det var en bra idé?

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Är det fortfarande lika segt ute i menyerna?

A short investigation led to the fact that the entire menu is a web application which is powered by Google Chrome. Moreover, it works worse than the game itself. Under the assumptions Kornabi, this is due to the load on one processor core.
Enthusiast also notes that during gameplay Reforged loads the processor at 25%, whereas the main menu… 150%.

https://nerd4.life/2020/02/01/the-main-menu-of-warcraft-iii-r...

LOL och shakesfists.gif, som med allt annat som gäller Reforged känns det som.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Frågan är om man ska kasta sig in i detta eller Fallout 76 för att plåga sig själv och förstöra minnen av en gång aktade spelserier.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Har sedan uppdateringen upplevt mer disconnects och kraschar än tidigare.

https://www.ccn.com/blame-blizzards-screw-up-for-warcraft-3-p...

Inte bara du.... inte bara du nej

Permalänk
Skrivet av ELF:

Web applikation..... I don't even.... Vem tyckte det var en bra idé?

Ja du... Ger inte ett gott första intryck att det är så segt.
Har dock bara testat spelet i MacOS än så länge, det kanske beter sig bättre i Windows gällande detta. Kan testa själv vid tillfälle.

Skrivet av Meathim:

LOL och shakesfists.gif, som med allt annat som gäller Reforged känns det som.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Har dem fixat så att skuggorna funkar med classic än?

Skickades från m.sweclockers.com