Blizzard buggfixar Warcraft III: Reforged

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

Blizzard buggfixar Warcraft III: Reforged

Den senaste uppdateringen av kritiserade Warcraft III: Reforged adderar äkta ultrabrett bildstöd och en rad olika justeringar.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Maj 2016

Ej hunnit testa men har inga stora förhoppningar

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan
Registrerad
Nov 2004

Blizzard, du är som ett ex som krossat mitt hjärta men ändå längtar jag efter dig.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Gäsp, lägg ner det och börja om

Den grunden dom har lagt kommer aldrig att kunna bli något bra i slutändan även med dessa uppdateringar, hoppas jag har fel så klart

Kommer inte köpa fler Blizzardspel efter det här fiaskot

▩ Monitor: ASUS 27" ROG Swift @ 1440p / 165Hz ▩ CPU: Intel i9-9900KS @ 5Ghz ▩ GPU: ASUS 2080 Ti STRIX OC @ 140Mhz+ core / 1000Mhz+ memory ▩ Memory: G.SKill Trident Z Neo 32GB @ 3600MHz ▩ Motherboard: ASUS ROG Maximus XI Hero ▩ SSD: Samsung 860 EVO ▩ PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum ▩ Chassi: Corsair Obsidian 750D ▩ 3Dmark Time Spy: 15 468

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
::1
Registrerad
Apr 2010

Har sedan uppdateringen upplevt mer disconnects och kraschar än tidigare. Kanske är en slumpad grej och bara är första gången jag verkligen reflekterar över det. Men även lagg har blivit vanligare i samma scenarion som tidigare.

Upplever inte att situationen var såhär illa innan uppdateringarna senaste veckan landade.

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
AzireVPN - Felkod40

Trädvy Permalänk
Skäggig legend
Plats
Täby 289/124Mbit
Registrerad
Jan 2006

Jag spelar Tower wars 1.7 som en galning. Love it!

Tråden om Skägg!

Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RX Vega 56 - MG279Q - BX500 480GB + 4TB WD
LG 65" OLED B6

 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 
Office: - MacPro 5,1 - 6-core - GTX 660 - 512GB SSD - 32GB DDR3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sörmland
Registrerad
Jul 2012

Kanske blir ett köp på rea när dom fortsätter att förbättra. Det är absolut inte värt fullpris för vad man får, men kostar det runt 150 kr kanske jag blir intresserad.

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis / Silverstone SX500-LG / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Maj 2008

dom har fortfarande inte fixat buggen där om du har för många custom maps och öppnar download mappen så buggar spelet ut helt och hållet.. inget ljud, inga knappar funkar, hittar inga games.. man är tvungen att alt + f4 ut :/..

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002
Skrivet av heffaklumpmamma:

Kanske blir ett köp på rea när dom fortsätter att förbättra. Det är absolut inte värt fullpris för vad man får, men kostar det runt 150 kr kanske jag blir intresserad.

Yeap! Dags att rea ut nu, men det skulle väl leda till än värre rage hos alla förbokade fullpriskunder, så vi lär få vänta en stund gissar jag..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2003

De har fortfarande inte fixat buggen som heter Activision...

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 2070 Super Ventus OC 8GB | 4 SSD + 4 HDD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sörmland
Registrerad
Jul 2012
Skrivet av BasseBaba:

Yeap! Dags att rea ut nu, men det skulle väl leda till än värre rage hos alla förbokade fullpriskunder, så vi lär få vänta en stund gissar jag..

Då kanske dom lär sig att man inte förbokar

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis / Silverstone SX500-LG / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av XHI:

Jag spelar Tower wars 1.7 som en galning. Love it!

Japp samma här och footmenfrenzy!

Lite lack på att spelet totalt hänger sig ibland, men det beror inte på reforged. Dessa buggar fanns innan reforged.

Citera så får du svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västernorrland
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av heffaklumpmamma:

Precis min tanke! Runt 150:- där går smärtgränsen för detta fjasko

Nytt hela tiden

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Numera Malmö (igen)
Registrerad
Jan 2009

Är det fortfarande lika segt ute i menyerna?

A short investigation led to the fact that the entire menu is a web application which is powered by Google Chrome. Moreover, it works worse than the game itself. Under the assumptions Kornabi, this is due to the load on one processor core.
Enthusiast also notes that during gameplay Reforged loads the processor at 25%, whereas the main menu… 150%.

https://nerd4.life/2020/02/01/the-main-menu-of-warcraft-iii-r...

Mac Pro (Mid 2010) | 3,33 GHz 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | 32 GB RAM | Radeon RX 5700 XT, 8 GB | MacOS 10.15: Samsung 970 EVO Plus, 1 TB | Windows 10: Samsung 850 EVO, 256 GB | Samsung 850 Pro, 512 GB | WD Black, 6 TB | Seagate Barracuda, 8 TB | LG DVD bränn/Blu-ray läs | 2x USB 3.1 (Gen 2) via Sonnet Technologies Allegro USB-C PCIe

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av star-affinity:

A short investigation led to the fact that the entire menu is a web application which is powered by Google Chrome. Moreover, it works worse than the game itself. Under the assumptions Kornabi, this is due to the load on one processor core.
Enthusiast also notes that during gameplay Reforged loads the processor at 25%, whereas the main menu… 150%.

Web applikation..... I don't even.... Vem tyckte det var en bra idé?

Om inte DRM-skydd är till för att brytas, vad är det då bra för?
www.fckdrm.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av star-affinity:

LOL och shakesfists.gif, som med allt annat som gäller Reforged känns det som.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2019

Frågan är om man ska kasta sig in i detta eller Fallout 76 för att plåga sig själv och förstöra minnen av en gång aktade spelserier.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2013
Skrivet av freddyfresh:

Har sedan uppdateringen upplevt mer disconnects och kraschar än tidigare.

https://www.ccn.com/blame-blizzards-screw-up-for-warcraft-3-p...

Inte bara du.... inte bara du nej

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Numera Malmö (igen)
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av ELF:

Web applikation..... I don't even.... Vem tyckte det var en bra idé?

Ja du... Ger inte ett gott första intryck att det är så segt.
Har dock bara testat spelet i MacOS än så länge, det kanske beter sig bättre i Windows gällande detta. Kan testa själv vid tillfälle.

Skrivet av Meathim:

LOL och shakesfists.gif, som med allt annat som gäller Reforged känns det som.

Mac Pro (Mid 2010) | 3,33 GHz 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | 32 GB RAM | Radeon RX 5700 XT, 8 GB | MacOS 10.15: Samsung 970 EVO Plus, 1 TB | Windows 10: Samsung 850 EVO, 256 GB | Samsung 850 Pro, 512 GB | WD Black, 6 TB | Seagate Barracuda, 8 TB | LG DVD bränn/Blu-ray läs | 2x USB 3.1 (Gen 2) via Sonnet Technologies Allegro USB-C PCIe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mora
Registrerad
Jan 2011

Har dem fixat så att skuggorna funkar med classic än?