Hur kopplar jag skärmen till datorn ? ( ja jag är seriös)

Permalänk
Medlem

Hur kopplar jag skärmen till datorn ? ( ja jag är seriös)

Hej,

Jag har LG 27gl850 och fick då 3 olika kablar medföljande . Har inte använt PC på länge så har ingen koll på vilken jag skall koppla till datorn.

Använder mobilen så vet inte om bilden lyckas komma fram här :

Bild (så ser baksidan ut) . Strömkabel har jag koll på , men vet inte bara vilken kabel jag drar till datorn .

Permalänk
Medlem

DP ska du nog använda, det är standard

Permalänk
Medlem

DisplayPort eller hdmi beroende på vilka utgångar din dator har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bild på baksidan på datorn eller modell skulle hjälpa mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelaxel:

DisplayPort eller hdmi beroende på vilka utgångar din dator har.

Skickades från m.sweclockers.com

Displayport är den kabeln som liknar hdmi? Den som går från grafikkortet till displayen?

För jag har en till kabel med blå ända, fyrkantig till usb A, vad är det för kabel ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Bild på baksidan på datorn eller modell skulle hjälpa mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Asus strix X570-E samt 2080 super . Kan tyvärr inte bifoga bild eftersom jag sitter på mobilen .

Bild på skärmen finns på första inlägget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Displayport är den kabeln som liknar hdmi? Den som går från grafikkortet till displayen?

För jag har en till kabel med blå ända, fyrkantig till usb A, vad är det för kabel ?

Ja DP liknar HDMI men är större och rak på ena kanten. Den fyrkantiga kabeln är för att koppla mellan skärm och datorn om du vill använda skärmens inbyggda USB-hubb. Den fyrkantiga ska in i skärmen.

Har du 2080 super så kör med displayport.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

För jag har en till kabel med blå ända, fyrkantig till usb A, vad är det för kabel ?

Förlänger USB från datorn till skärmen, så du kan ansluta USB-enheter på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Ja DP liknar HDMI men är större och rak på ena kanten. Den fyrkantiga kabeln är för att koppla mellan skärm och datorn om du vill använda skärmens inbyggda USB-hubb. Den fyrkantiga ska in i skärmen.

Har du 2080 super så kör med displayport.

Skrivet av dabman:

Förlänger USB från datorn till skärmen, så du kan ansluta USB-enheter på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket fina ni.

Blev lite rädd bara när jag läste manualen från LG skärmen, där de varnade för ifall man skulle använda fel kabel så kunde detta resultera i allvarligt fel hos skärmen, så tänkte att jag skulle fråga först

Det löste sig <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasson39:

Tack så mycket fina ni.

Blev lite rädd bara när jag läste manualen från LG skärmen, där de varnade för ifall man skulle använda fel kabel så kunde detta resultera i allvarligt fel hos skärmen, så tänkte att jag skulle fråga först

Det löste sig <3

Det är sant men betyder bara att bilden inte visas rätt, ingen risk att skada något. Vissa kablar är av sämre kvalitet och då kan det uppstå fel i bilden

Skickades från m.sweclockers.com