"Ryzentosh" Streacom DA2-ITX-bygge med vattenkylt VEGA 64.

Permalänk

"Ryzentosh" Streacom DA2-ITX-bygge med vattenkylt VEGA 64.

Slängde ihop denna av lite överblivna delar som jag hade liggande hemma. Körde två Sapphire Vega 64 watercooled i min arbetsstation tidigare, men så havererade det enda så jag stod med ett kort över. Var lite nyfiken på huruvida det skulle gå att pula in detta i ett ultrakompakt Streacom DA2-chassi.
Och med lite fiffig kabeldragning så gick det minsann. Kör denna som Hackintosh på jobbet, och då som videoredigeringsdator. Hela bygget gick på under 10000 kronor totalt med moderkort, processor, ssd och minnen. Den dyraste delen var nog tamejtusan chassit (som är ett alldeles underbart case, både snyggt, relativt lättjobbat och dessutom håller det komponenterna hyggligt kalla.

Specar:
Streacom DA2 ITX-chassi
Ryzen 5 2600X
Gigabyte B450 I AORUS PRO WIFI
16GB LPX 3600 Mhz Corsair
500GB M2-SSD Samsung EVO
1TB 2,5" Samsung 860 EVO
AMD-kylare Wraith från en 3700x

Tycker att bygget blev riktigt smutt, enda grejen är väl möjligen att 120mm-radiatorn och fläkten som skjuter ut varmluft på sidan blir EXTREMT varma, men faktum är att komponenterna håller sig relativt kalla inuti caset trots detta. Bättre att få ut luften än att piska runt den inne i chassit tänker jag.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Ja, det är ett fint bygge men jag hade gärna sett fler bilder.

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Skrivet av Sewerin:

Ja, det är ett fint bygge men jag hade gärna sett fler bilder.

Sålde den i veckan så tyvärr kan jag inte fota mer bilder. 😢

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nice!

Har du upplevt några problem med Ryzen i macOS? Saknar du 32-bit stöd?

Permalänk
Medlem

Ser riktigt nice ut!

Visa signatur

i7-7700K | Gigabyte RTX 2080 Super | STRIX H270I GAMING ITX | 32GB DDR4 2400MHz

Permalänk
Medlem

Passande chassi för en Hackintosh! Dels påminner formen och gallret om en aluminium-Mac Pro, och sen är det en svart-Mac också.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Permalänk
Medlem

@Soir: MacOS Katalina har väl helt slopat stöd för 32-bitars?