Permalänk
Medlem

Vilken lube till stabilizers?

Bra lube till stabilizers?
Vet att dielectric grease är bra men vet inte vad det är inom sverige.
Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrk4Pwn:

Vet att dielectric grease är bra men vet inte vad det är inom sverige.
Tack!

Dielectric Grease betyder väl bara fett som inte är ledande?

Silikonfett ex.? Finns på Jula och Biltema. Eller polfett/vaselin. Om/vad som är bra för ditt användningsområde vet jag ej.

Visa signatur

I think I'll have myself a beer...

Permalänk
Medlem

Vad är stabilizers, och vilka material ska fettet användas vid? Om det är något som ska komma i kontakt med gummi eller plast mot plast är silikonfett bra. Ska det fattas in där det kan komma i kontakt med någon elektrisk koppling så ska du välja något fett som inte är ledande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vituraz:

Vad är stabilizers, och vilka material ska fettet användas vid?

https://deskthority.net/wiki/Stabiliser

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Tack okej, får väl åka dit o kolla på olika.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Krytox GPL205 G0 är otroligt bra för stabs/linear switches. Går dock ej att få tag på i Sverige vad jag vet men går att beställa på nätet.

Visa signatur

GAME-PC: CPU i9-12900KS OC 5.5GHz GPUs Asus 4090 TUF OC 3060MHz COOLING Custom EK Dual Water Loops on GPU/CPU MOBO Asus ROG z690 Hero RAM Dominator P RGB 64GB DDR5 6200MHz SSD 2x Seagate FireCuda 530 2TB CHASSI Lian-Li PC-V3000 PSU Corsair AX1600i DAC/AMP Topping DX7s/THX AAA 887 HEADPHONES Sennheiser HD 800S/660S MIC Shure MV7X MOUSE FM Starlight-12 KEYBOARD KBD Bella w/lubed Tealios V2/Zeal stabs MONITORS 2x Samsung G7 32" | Citera mig för svar.

Permalänk
Rekordmedlem

Litiumfett eller vaselin borde funka där också, används på väldigt många andra ställen inom elektronik
https://www.biltema.se/fritid/cyklar/cykelservice/rengoring-o...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hade sprutat på lite teflonspray typ Kvick-Loss på det där, om det inte redan är infettat sen tidigare. Har fördelen att det inte samlar upp massa damm eller torkar ihop med tiden.

Vore det inte absolut rent från fetter hade jag geggat på lite silikonfett om jag inte orkade rengöra riktigt först.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Okej, tack, tror det blir silikonfett eller litiumfett.

Permalänk
Medlem

Måste du köra fett då?

Det har en förmåga att samla smuts som gör att det blir mer friktion och slitage i vissa fall.

Det är ju inte direkt några höga hastigheter i kontakten mellan ytorna...

Nån form av torrsmörja vore väl bäst. Typ PTFE

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Tänk på att vissa typer av plast och vissa smörjmedel inte går bra ihop.

Permalänk
Medlem

Det vart "Super Lube"