Det vore onekligen väldigt bra, och såvitt jag förstår ganska ovanligt? Vi som har barn på dagis vet ju att barn smittar varandra med de flesta andra sjukdomar extremt fort och effektivt genom att tugga på samma leksaker, nysa varandra och personalen rakt i ansiktet, peta varandra i näsan, osv.
@HC-8315: håller med.
ALLA svenska tidningars förstasida skriver att barn inte smittar.
Inte en enda utländsk tidning eller nyhetsbyrå nämner dock detta.
Luktar skummt.
100kr på att den studien INTE är peer reviewad av forskarkollegiatet och publicerad i en ansedd tidsskrift.
Känns om myndigheterna tar lugnande grejjer och nyheter stort, medan negativa nyheter "'måste" man ha peer reviewad forskning på för att ta hänsyn till.
Får faktiskt vara benägen att hålla med, hittar inget alls om att barn inte skulle sprida coronaviruset mer än i svensk media. Tycker det borde vara något som basuneras ut om det fanns påtagliga indikationer på att så är fallet.
Även om folk gärna kritiserar FHM så upplever jag att de än så länge inte gått ut med något direkt ovettigt i kommunikationsväg, ska bli intressant att se hur detta går. Det vore ju en rejäl dundertabbe om man går ut så stort om detta och det senare visar sig vara felaktigt. Oavsett vad man tycker om FHM så utgår jag från att om de väljer att kommuncera ut något i stil med detta så har man underlag som man anser håller. Problemet blir ju då det faktum att inga andra sprider denna information just nu...klart intressant.