Vad är ett rimligt pris för min setup?

Permalänk

Vad är ett rimligt pris för min setup?

Hejsan! Ska nu sälja hela min gamingsetup då jag inte spelar mer och har tappat intresset.

Så jag undrar vad som skulle kunna vara ett rimligt pris att sälja allt för.

Main skärm: Acer XF270HU
27”, 1440p, 144Hz

2 andra skärmarna: Philips 243V7QJABF
24”, 1080p, 60Hz

Dator specs:
Intel i7-7700 @ 3.60GHz
Nvidia GeForce GTX 1060 6GB
Corsair Vengeance 16GB DDR4
Intel SSD 240GB
Western Digital HDD 1TB
MSI B250M Bazooka moderkort
Trådlöst internet med nätverkskort

Mikrofon: Blue Yeti med Rode PSA1 arm
Tangentbord: Razer BlackWidow X Chroma
Mus: Razer DeathAdder Elite
Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

5k kanske

Permalänk
Medlem

Leta upp nuvarandre pris på alla komponenter och multiplicera det med 0.6 - 0.7.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Skrivet av JeanC:

5k kanske

5k? Är du dum? Bara min skärm kostade 5k 😂😂

Permalänk
Medlem

skulle säga typ 9kr för allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casanova78:

5k? Är du dum? Bara min skärm kostade 5k 😂😂

och jag hade fortfarande inte gett mer än 5k för allt det där. Om någon inte explicit vill ha de skärmarna så kommer de aldrig betala de pengarna extra för att få datorn de vill ha.

Om du jättegärna vill ha en Raspberry pi 4 för 400 kr (inkl. chassi etc), men du måste köpa med en sensor du aldrig kommer använda som värderas till 5k?

Eftersom ena skärmen är nästan lika dyr som datorn så kommer ingen vilja betala det. Då vill de nog hellre bara ha en kraftfullare dator från början.

Som du ser; ovanstående kommentar värderar allt till 9. Dvs datorn är inte ens värd 4k.

Ett annat exempel för att folk verkar ha svårt med liknelser; om jag lägger upp en soffa för 6k (rimligt pris) men slänger med ett soffbord för 100k.. Jag är nog rätt dum om jag tror att folk nappar på annonsen om de inte just vill ha det soffbordet i sig.

--
Återigen:

Skrivet av Casanova78:

5k? Är du dum? Bara min skärm kostade 5k 😂😂

är nog mest önsketänkande från din sida och du får vakna upp lite ur din bubbla.

Permalänk
Medlem

Skulle nog säga att dator ca 3500-4500kr beroende på köpare. Skärm ca 2500-3000 + 500 för den andra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Delar du kan ta betalt för:
1 skärm.
Processor, men inte K, så billig
Grafikkort
Mikrofon
Stativ, värt nästan som nytt

Resterande delar värda en hundring styck typ.
SSD liten och gammal
HDD inte värd någonting
Moderkort inte värt nåt

Begagnad mus och tangentbord vill inte många ha, jobbigt att tvätta

Det blir inte många slantar för gammal elektronik, speciellt om delarna är av låg kvalitet eller svaga redan vid inköp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casanova78:

Hejsan! Ska nu sälja hela min gamingsetup då jag inte spelar mer och har tappat intresset.

Så jag undrar vad som skulle kunna vara ett rimligt pris att sälja allt för.

Main skärm: Acer XF270HU
27”, 1440p, 144Hz

2 andra skärmarna: Philips 243V7QJABF
24”, 1080p, 60Hz

Dator specs:
Intel i7-7700 @ 3.60GHz
Nvidia GeForce GTX 1060 6GB
Corsair Vengeance 16GB DDR4
Intel SSD 240GB
Western Digital HDD 1TB
MSI B250M Bazooka moderkort
Trådlöst internet med nätverkskort

Mikrofon: Blue Yeti med Rode PSA1 arm
Tangentbord: Razer BlackWidow X Chroma
Mus: Razer DeathAdder Elite
Headset: HyperX Cloud II

https://imgur.com/gallery/8WQzvYE

7700 är ju en rätt trist processor, 4 kärnig och inte överklockningsbar. Så jag skulle inte säga runt 4-5k för datorn. Skärmar som den där Acern brukar läggas ut för 2.5k , resterande skärmar är inget att hurra över. Men jag skulle gissa att du kan få runt 8k för hela köret.

off topic kanske men vad skulle du med en 1440p 144Hz skärm till med ett 1060?

Visa signatur

Ghost Louqe S1 -- X570 I AORUS PRO -- AMD Ryzen 7 3700X
NH-L12S Fläktmod -- Corsair Vengeance PRO 32GB 3200 MHz CL16
MSI RTX 2070 Super Ventus -- Corsair SF600
Corsair Force MP510 960GB M.2 -- WD Black SN750 NVMe 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Det mest värdefulla är skärmen, den är riktigt bra. Men du kommer få sälja den med förlust pga att den är begagnad. De går ibland att hitta på Xpris för under 5, så, 3k är ev rimligt att du kan få för den om den är i fint skick. Andra skärmen typ 4-500 kronor då marknaden är mättad med beggade 1080 60hzskärmar...Processor, moderkort är ett rätt sätt spår då det tillhör det som åldrats sämst, det är inte mycket värt alls. Rampriser är låga och dina är beggade. Grafikkortet klarar inte av att driva spel i 1440p med bra FPS så det konkurrerar alltså med kort som går på dryga tusenlappen nya.

Säljer du allt i klump så typ 5-6k. Säljer du skärmarna styckvis och datorn för sig tror jag du kan få totalt närmare 7.

Permalänk
Medlem

Du bör kunna få 8k för allt.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz