Permalänk

Wix - Webbhotell

Jag gör en tråd om detta populära webbhotell så vi kan hjälpas åt att förstå hur man gör.
https://www.wix.com

Permalänk

Varför funkar det inte när jag lägger in en kod i en HTML box?

Add > More > HTML iframe

Den blir bara grå på redigeringssidan och det syns ingenting på hemsidan. Dock syns det på mobilversionen av hemsidan.

Permalänk
Skrivet av coconutconfetti:

Varför funkar det inte när jag lägger in en kod i en HTML box?

Add > More > HTML iframe

Den blir bara grå på redigeringssidan och det syns ingenting på hemsidan. Dock syns det på mobilversionen av hemsidan.

Jag kom på att problemet var att jag har annonsblockerare på.

Permalänk
Medlem

Wix är däremot inte ett webbhotell. Det är en tjänst där man bygger sin hemsida.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

@Florrpan: Ok. Vad kallar man det med ett ord? Websideredigerare? Man kan ju ha sin hemsida på deras server liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av coconutconfetti:

@Florrpan: Ok. Vad kallar man det med ett ord? Websideredigerare? Man kan ju ha sin hemsida på deras server liksom.

Wyziwyg-editor typ.
Betyder "What you see is what you get"

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem
Skrivet av coconutconfetti:

@Florrpan: Ok. Vad kallar man det med ett ord? Websideredigerare? Man kan ju ha sin hemsida på deras server liksom.

De är en tjänst som involverar att bygga hemsidan i deras verktyg på deras server. Skulle du vilja flytta ifrån Wix måste du bygga om hela hemsidan i ett nytt verktyg. Därför. Inte en definition av ett Webbhotell.

Det är snarare en helhetslösning för hela din webbplats. Sidbyggare, plattform och webbhotell i samma. En Webbplatstjänst?

WYSIWYG = What you see is what you get, är inte heller helt korrekt eftersom den är mycket mer än ett verktyg.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

@Florrpan: Ok, tack.

Permalänk

Jag skapade en hemsida på Wix.com. Efter att jag jobbat hårt med sidan upptäckte jag långt senare att jag valt fel namn på adressen och det går inte att ändra (bara slutet av adressen).

Går det att spara ner hela hemsidan på något vis och sen lägga upp den på ett nytt konto på Wix.com?

(Man måste ha premium för att skapa ett kort domän namn och jag tycker 40 kr i månaden är för dyrt, för så viktig är inte min hemsida. Och det går inte att länka till andra domän tjänster nåt vidare.)

Permalänk
Skrivet av coconutconfetti:

Jag skapade en hemsida på Wix.com. Efter att jag jobbat hårt med sidan upptäckte jag långt senare att jag valt fel namn på adressen och det går inte att ändra (bara slutet av adressen).

Går det att spara ner hela hemsidan på något vis och sen lägga upp den på ett nytt konto på Wix.com?

(Man måste ha premium för att skapa ett kort domän namn och jag tycker 40 kr i månaden är för dyrt, för så viktig är inte min hemsida. Och det går inte att länka till andra domän tjänster nåt vidare.)

Glöm det, jag hittade svaret.
https://support.wix.com/en/article/transferring-a-free-site-t...

Permalänk

Någon som vet om man kan ställa in så att ens hemsidebesökare kan ladda ner ens bilder?

Permalänk

@coconutconfetti: Nu gick det visst.

Permalänk

Någon som vet hur man kopierar något från en sida och klistrar in det på en annan?