HyperX Cloud Flight S – headset med trådlöst laddning håller inte måttet

Trädvy Permalänk
Cyberman
Registrerad
Dec 1999

HyperX Cloud Flight S – headset med trådlöst laddning håller inte måttet

HyperX breddar modellserien Cloud Flight med nya Cloud Flight S – ett trådlöst gamingheadset med stöd för trådlös Qi-laddning.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Känner mig nöjd med att ha köpt vanliga hyperx cloud istället för att vänta in detta

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Sep 2015

För de pengarna med laddplattan så får man nästan ett HyperX Cloud Orbit och DET är ett riktigt bra headset. Titta på det istället om du är redo att lägga mer än 2000 på ett gaming headset och vill ha något riktigt bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Sjukt att det fortfarande envisas med fake 7.1 surround i headset. Helt värdelöst i varje headset man prövat.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landvetter
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av SweDragon:

För de pengarna med laddplattan så får man nästan ett HyperX Cloud Orbit och DET är ett riktigt bra headset. Titta på det istället om du är redo att lägga mer än 2000 på ett gaming headset och vill ha något riktigt bra!

Har de lite dyrare Cloud Orbit S och de är hur bra som helst!

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Gigabyte RTX 2080 Windforce 8GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Be-Quiet Straight Power 680W, Fractal Design R4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2005

Nä, de har var inte imponerande. Jag blev tvungen att pensionera mina ypperliga Qpad QH-90 förra året och gick till Cloud Alpha Pro som är helt fantastiska och väldigt enkla med 3.5mm och total avsaknad av fake-7.1.

På det temat - i en värld där positionerat ljud med HRTF osv. är en grej, varför envisas man med fake-7.1 i headsets som bara har ett högtalarelement per öra? Är det ren marknadsföring?

CPU: AMD Ryzen 7 3700X + Corsair H110i GT MB: ASUS ROG STRIX X470-F GAMING Grafik: ASUS STRIX 1070 Ti A8G RAM: Corsair LPX 2x8GB 3200 MT/s SSD: Samsung 960 EVO 500GB PSU: Corsair RM850x HMD: Oculus Rift CV1 + Touch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av SweDragon:

7.1 surround-ljud - gaming headset ?

Köp ett par begagnade HiFi Lurar + modmic och du är hemma ...Kostnad ca 1000Kr. Och du får mycket bättre ljud.

Skrivet av iFlaX:

Sjukt att det fortfarande envisas med fake 7.1 surround i headset. Helt värdelöst i varje headset man prövat.

Japp, fattar inte det.

Skrivet av Blazter:

Men du kunde få så mycket bättre ljud . . .Billigare

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1086941-traden-for-hor...

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Mar 2018

Kör ett par vanliga cloud flight. Verkar vara samma headset fast utan led på micken och utan 7.1 som ingen ändå använder.. Hur som är jag galet nöjd med mina. Lirar mest fps spel (80% CS) och jag hör bra mycket mer än andra, vilket kan ha o göra med mellanregistret iofs 😁

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av skog1s:

7.1 surround-ljud - gaming headset ?

Köp ett par begagnade HiFi Lurar + modmic och du är hemma ...Kostnad ca 1000Kr. Och du får mycket bättre ljud.

Japp, fattar inte det.

Men du kunde få så mycket bättre ljud . . .Billigare

https://www.sweclockers.com/forum/trad/1086941-traden-for-hor...

Håller med om att det är omotiverat dyrt, MEN trådlöst headset är bättre än skivat bröd. Skulle aldrig någonsin byta tillbaka till trådat headset igen. Överlag väldigt nöjd över mina "vanliga" cloud flight, men inget för ljudgalningar.

Edit, surround håller jag också med om att det borde försvinna från lurar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Sep 2015
Skrivet av Blazter:

Jag har egentligen S varianten också men har inte aktiverat 3d ljudet så de funkar som icke-s. Är ju samma hörlurar med och utan head-tracking.

Hursomhelst var det mina första hörlurar med planar drivers så det var en häftig upplevelse! Inte hifi-snobb-kvalité säkert, men bättre än till och med mina Sony WH1000-MX3 på det mesta iallafall.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av iFlaX:

Skrivet av Arzei:

Nä, de har var inte imponerande. Jag blev tvungen att pensionera mina ypperliga Qpad QH-90 förra året och gick till Cloud Alpha Pro som är helt fantastiska och väldigt enkla med 3.5mm och total avsaknad av fake-7.1.

På det temat - i en värld där positionerat ljud med HRTF osv. är en grej, varför envisas man med fake-7.1 i headsets som bara har ett högtalarelement per öra? Är det ren marknadsföring?

Om det görs bra så funkar det bra med 2 element för det är ju så att man även med flera element måste ha en processning av ljudet eftersom majoriteten av alla hörlurar inte kan få med HRTF på akustisk väg och med flera element så brukar varje element ha lägre kvalitet.
Det här är generella synpunkter som inte har nått att göra med detta headset, jag tror dessutom att det kan bli enklare att göra bra hörlursdsurround om man verkligen vill genom atmos.

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av iFlaX:

Rätt meck med så många högtalare i ett headset, sen kabeln + hur ska det kopplas in. Digital koax, men max 5.1 då. 2 kanaler vs 8 kanaler trådlöst är rätt stor skillnad i bandbredd.

Spelas just nu: Björne - Somna inte riktigt än.mp3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Maj 2007

Jag stötte på produktsidan för "S" igår när jag skulle köpa headset på webhallen. Googlade recension och fick fram denna purfärska artikel på SweC Dodged that bullet!

Jag gick med rekommendationen på Corsairs Virtuoso istället. Inköpt och på laddning just nu. Känns väldigt gediget och premium.

i9-7920X Delid | 64GB DDR4 | ASUS WS X299 PRO | GTX 1080 Ti | Define C | 5x 500GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Sneglar hellre mot Sennheiser, skulle aldrig falla mig in att köpa något obskyrt märke som uppkommit för att någon vill tjäna mer pengar. Sennheiser älskar ljud, de gör det såklart oxå för att tjäna pengar men de har så mycket mer att förlora på att göra en halvdan lösning än HyperX som uppenbarligen antingen inte har kontroll över sina UE eller leverantörer eller rent ut sagt nöjet sig med att sälja skit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Mar 2003

Steelseries Arctis Pro Wireless är najs, har haft dom i ett par månader nu

Fractal Design Define S | Fractal Design Celsius S36 | i5 3570K | MSI Z77A-G45 | 2x8GB HyperX Predator@2400mhz | MSI GTX 980 Gaming 4G | 256gb Crucial M550 + 512gb Crucial MX300 + 3TB & 4TB Toshiba HDD | Steelseries APEX, Logitech G400 | Qpad QH-1339 + SB Z | Swedx 28" 4K 60hz + Benq 24" |

l

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av lap87:

Samma här galet nöjd med dom, bästa är utbytbara batterierna :)! Gick ifrån Astro A50.

Mobo:ASUS ROG strix Z370-H CPU:Intel Core i7 8700k@4.7Ghz Ram: Corsair 16GB 3200MHz GPU: Nvidia Msi DUKE 2080 Chassi: Fractal Design Define R6 Kylning: Noctua NHD15, PSU:Corsair TX850 SSD: Samsung 860 EVO 500GB Monitor:Asus 27" ROG Swift PG279Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåneland
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Teddis:

Jag stötte på produktsidan för "S" igår när jag skulle köpa headset på webhallen. Googlade recension och fick fram denna purfärska artikel på SweC Dodged that bullet!

Jag gick med rekommendationen på Corsairs Virtuoso istället. Inköpt och på laddning just nu. Känns väldigt gediget och premium.

Jag är super nöjd med mitt Virtuoso Gun Metall , fantastiskt ljud och sitter riktigt skönt på huvudet!

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Evo
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 16GB 3600MHz / DDR4
MSI Radeon RX 5700 Mech OC 8 GB
Phanteks Eclipse P300 - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - AOC Agon AG272FCX

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sveg
Registrerad
Mar 2010

De har fortfarande inte bytt mikrofonen. Som många gamers så gillar jag att äta en och annan sak och då är det lätt hänt att man råkar dunka till micken med det man ätervilket med tiden klugar igen gallret. De skulle använt en vanlig mikrofonmuff.

En vis man pissar inte i motvind

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2005

Intressant det här ändå, lite av tvä läger. En del verkar tycka att gaminglurar är en totalt onödig kommersiell produkt som oftast enbart levererar ett sämre ljud (jämfört med hifilurar).

Läger 1 som är övertygade om att hifilurar + modmic är klart bäst (bäst ljud, mest för pengarna).

Läger 2 som köper gaminglurar

Alternativ 1 bör rimligen vara det vettigaste eftersom det passar utmärkt både för gaming och musiklyssnande. Antaget att de med gaminglurar också köpt/köper andra lurar för musiklyssnande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm (Munka-Ljungby)
Registrerad
Nov 2005
Skrivet av lap87:

Kan bara instämma.
Har haft mina sedan bf 2019 och har aldrig haft några skönare lurar o den trådlösa friheten är fantastisk. 😊
En bonus e ju extra batteriet som laddas i sändarenheten och bytet av batteri tar knappt 20 sekunder.

/Homer_S

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia GTX1080 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| G910 Orionspark & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Arctis Pro Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2019
Skrivet av makatech:

Intressant det här ändå, lite av tvä läger. En del verkar tycka att gaminglurar är en totalt onödig kommersiell produkt som oftast enbart levererar ett sämre ljud (jämfört med hifilurar).

Läger 1 som är övertygade om att hifilurar + modmic är klart bäst (bäst ljud, mest för pengarna).

Alternativ 1 bör rimligen vara det vettigaste eftersom det passar utmärkt både för gaming och musiklyssnande. Antaget att de med gaminglurar också köpt/köper andra lurar för musiklyssnande.

Klart att gaminglurar är trevliga, det finns tillräckligt med grejer på skrivbordet, det behövs inte en mic där också.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av makatech:

Om man tittar på vanliga cloud flight har det gått att köpa för under 700, med ett mer normalt reapris på 1000-1100.
Du hittar inga bekväma trådlösa hifilurar ihop med en modmic för i närheten av de pengarna.

Ingen tvekan om att hifi+modmic är bättre, men jag spelar bara med mitt headset, dessa låter gott och väl tillräckligt bra för det, komfort och pris är viktigare än bästa ljudet helt enkelt.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kryptan
Registrerad
Nov 2004

Det finns gaminglurar som är gjorda av tillverkare som gör riktigt bra hifilurar. Men dom duger inte riktigt för vad dom kostar enligt mig.
Ta mig inte fel nu, dom är säkert jättebra till både spel och musik.
Men inte riktigt så bra som dom kunde vara.

Jag hade gärna sett att dom designade en lur för bekvämlighet och musik föst.
Sen byggde på med löstagbar mic, sladd och trådlöst, och sen en dac med medföljande mjukvara avsedd främst för spel.
En riktigt allt i allo lur.

Är det kvalitet och rätt gjort så är det värt pengarna för dom som har råd.

CPU: I7 2600k @ 4.4ghz med Noctua NH-D14 GPU: GTX 1070 med Accelero Xtreme III @2 120mm cf-v12hp hydro dynamic @skitsnabbt. MODERKORT: Gigabyte GA-Z77X-UD3H. RAM: 16GB DDR3 PC19200/2400MHz@2133MHz. HÅRDDISK: Samsung 850 EVO 250GB SSD, Intel SSD 320 Series 160GB , 4 Mekaniska. MONITOR:1 Samsung S27A950D 3D" MONITOR:2 Samsung 2693HM 25,5" MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av CymbalCrasher:

Klart att gaminglurar är trevliga, det finns tillräckligt med grejer på skrivbordet, det behövs inte en mic där också.

En modmic tar ingen extra platts på skrivbordet.
https://antlionaudio.com/

Är dock personligen väldigt förtjust i att ha en mikrofon på bordet. Inget som är ivägen när man har hörlurarna på sig. ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av Mangee75:

Jag är super nöjd med mitt Virtuoso Gun Metall , fantastiskt ljud och sitter riktigt skönt på huvudet!

Använt mitt under helgen nu. Också Gunmetal "SE"-versionen. Tycker mjukvaran är fruktansvärt dålig, likt all annan mjukvara som kommer från hårdvarutillverkare. Men man kan i princip leva utan "iQue" så det är väl OK. (Minuspoäng dock att man bara kan ha grönlampan på micen avstängd om den har kontakt med mjukvaran..).

Sen saknar jag chat/livemix funktionerna från Steelseries där man smidigt på headsetet kunde justera hur högt spel/video/musik skulle höras jämfört med voicecom. Windows egna ljudmixer är inte bra och EarTrumpet skulle vara duglig ersättare om det inte vore för att de använt en förlegad API för sitt UI och därmed skapar små problem för andra program man kör... men som jag förstår det så jobbar de på att fixa detta.

Och dessvärre sitter det inget vidare på mitt huvud. Innerdelen pressar mot öronsnibbar, blir varmt och svettigt. Men micen är bra så de jag snackar med har slutat klaga.

i9-7920X Delid | 64GB DDR4 | ASUS WS X299 PRO | GTX 1080 Ti | Define C | 5x 500GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2019
Skrivet av DevilsDad:

En modmic tar ingen extra platts på skrivbordet.
https://antlionaudio.com/

Är dock personligen väldigt förtjust i att ha en mikrofon på bordet. Inget som är ivägen när man har hörlurarna på sig. ^^

Förstår inte grejen. Står att den passar alla hörlurar, men hörlurarna på bilderna har något fäste. Limmar man fast fästet?

Trädvy Permalänk
Relik 📜
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av CymbalCrasher:

Förstår inte grejen. Står att den passar alla hörlurar, men hörlurarna på bilderna har något fäste. Limmar man fast fästet?

Det gör man. @Airbase har testat trådlösa Modmic tidigare.
https://www.sweclockers.com/test/27823-modmic-wireless-suvera...

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-8400 - Z370M-ITX/ac - GTX 1070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 3600 - Prime B450-Plus - GTX 1080 Ti - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> Surface Pro 7 - i5-1035G4 - 8 GB DDR4
▪ Konsol -> Nintendo Switch Lite

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av iFlaX:

Allt annat än "fake". Utstuderad teknik som funnits bra länge nu.
https://www.abbeyroad.com/spatial-audio
https://en.wikipedia.org/wiki/Binaural_recording

Använder Dolby atmos på pc.

What evah! i'll do what i want!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vimmerby
Registrerad
Feb 2005

Finns det något alternativ med QI ? Finns det några gaminglurar med NC ? Just nu lirar jag med Sennheiser Momentum 3.. Men då går det åt extra Mic(Mod Mic wireless) så blir 2 sladdar om vart annat..

Ghost S1 Large Top,Intel 9900K@4.8,Kraken X62,Z390 Phantom Gaming-ITX,32 GB GSKILL LED@CL16 3705,Nvidia 2080ti, Samsung 970 EVO 1TBx2 Raid0, Dell UP3218K,HP OMEN 35

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013
Skrivet av Arzei:

Ett högtalarelememt per öra bör väl rimligtvis vara allt som behövs för suround i ett par hörlurar.