Valve visar gameplay från Half-Life: Alyx

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lilla Edet
Registrerad
Jan 2010

Någon som vet varför dom bytte ut röstskådisen till Ozioma Akagha?
Lite tråkigt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Lento:

Boneworks är nog ett av de få spel där man faktiskt har både armar kropp och ben:

VRChat har det också.

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / CPU: i3 6100 @ 3,7 Ghz / GPU: Sapphire Radeon RX 560 Pulse 2 GB / Kylning: Intel stock och 3st i chassit 1xpush 2xpull / PSU: Fractal Fesign Integra M 450 / MB: MSI h110 PC MATE / RAM: Crucial Ballistix Sport 2x4GB 2400 Mhz / OS: Win10 Pro / Mus: Trust GXT 32 / TB: Logitech G110 / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2011

VIKTIGT SAMHÄLLSMEDDELANDE: Om Du äger ett Index och har förköpt spelet och ångrar dig så ska du ångra köpet och sälja ditt Index för någon slant högre än inköpspriset till någon annan medlem här på forumet som istället blev taggad men saknar ett Index.

Då tjänar du en slant på det hela och Du gör en mer taggad spelare gladare. Själv är jag redo med mitt Quest och tar det för vad det blir: en rolig spelgenomgång en gång och inget mer. Allt annat ser jag som en positiv överraskning.

Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Chromatic:

Någon som vet varför dom bytte ut röstskådisen till Ozioma Akagha?
Lite tråkigt!

Då var det därför hon lät så konstigt. Den gamla kanske inte ville vara med. Vilket kanske är förståeligt då även alla skådisar och annat hamnade i kläm när valve bara "släppte" serien efter ep2?
Får se hur detta blir. Jag tänker inte investera något i vr på ett tag iallafall. Lite tråkigt för oss fans som väntat sålänge på ett hl 3 så får vi nått att suktas med men då måste vi investera ibland ganska stora pengar i nått vi kanske bara använder en gång.
Känns lite som att köpa en hilti maskin för att borra 1 hål i väggen vart femte år...
Kanske kommer ut mycket beggat ett par månader efter släpp.

Ryzen 3700x @ auto, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Aka_The_Barf:

Då var det därför hon lät så konstigt. Den gamla kanske inte ville vara med. Vilket kanske är förståeligt då även alla skådisar och annat hamnade i kläm när valve bara "släppte" serien efter ep2?
Får se hur detta blir. Jag tänker inte investera något i vr på ett tag iallafall. Lite tråkigt för oss fans som väntat sålänge på ett hl 3 så får vi nått att suktas med men då måste vi investera ibland ganska stora pengar i nått vi kanske bara använder en gång.
Känns lite som att köpa en hilti maskin för att borra 1 hål i väggen vart femte år...
Kanske kommer ut mycket beggat ett par månader efter släpp.

Man köper inte VR headset för ett spel, det finns massvis med bra spel.
2020 känns som året då det lossnar på allvar.
Du får ett dedikerad pc headset för under 5000 i form av Oculus Rift S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Molotov:

Man köper inte VR headset för ett spel, det finns massvis med bra spel.
2020 känns som året då det lossnar på allvar.
Du får ett dedikerad pc headset för under 5000 i form av Oculus Rift S

Men risken finns ju att vr helt enkelt inte är ens grej och vad jag förstått så är det just spel som saknas för plattformen. Riktiga aaa spel med både längd, känsla och story. Har något annat bolag likt valve ens gjort ett vr eklusivt spel på en känd ip ännu? Känns mest som en indie plattform och som att de stora aktörerna tittar på från säkert avstånd. Troligtvis för att spelarbasen är väldigt liten.
Testat lite vr och det är häftigt men nästan alla jag känner som har ett låter det ligga och damma för att det inte finns så mycket mer än demos liknade spel därute just nu.

Ryzen 3700x @ auto, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2002
Skrivet av AplAy:

VIKTIGT SAMHÄLLSMEDDELANDE: Om Du äger ett Index och har förköpt spelet och ångrar dig så ska du ångra köpet och sälja ditt Index för någon slant högre än inköpspriset till någon annan medlem här på forumet som istället blev taggad men saknar ett Index.

Då tjänar du en slant på det hela och Du gör en mer taggad spelare gladare. Själv är jag redo med mitt Quest och tar det för vad det blir: en rolig spelgenomgång en gång och inget mer. Allt annat ser jag som en positiv överraskning.

Köparen har då ingen som helst garanti på grejerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Aka_The_Barf:

Men risken finns ju att vr helt enkelt inte är ens grej och vad jag förstått så är det just spel som saknas för plattformen. Riktiga aaa spel med både längd, känsla och story. Har något annat bolag likt valve ens gjort ett vr eklusivt spel på en känd ip ännu? Känns mest som en indie plattform och som att de stora aktörerna tittar på från säkert avstånd. Troligtvis för att spelarbasen är väldigt liten.
Testat lite vr och det är häftigt men nästan alla jag känner som har ett låter det ligga och damma för att det inte finns så mycket mer än demos liknade spel därute just nu.

Nja.
Ang spel så visst, det mesta är inte några AAA produktioner men AA och så klart massvis med indie.
Men det betyder inte att spelutbudet är dåligt.
Dina kompisar har helt enkelt inte hittat spelen om allt känns som demos.
Och vad jag menade att jag tror 2020 lossnar det på riktigt är att vi har fått spel som Boneworks (slutet 2019), The Walking Dead Saints and sinners, kommande half life, kommande Medal of honor. Ubisoft har meddelat att nått av deras IPn ska släppas till VR.
Dessa spel är AA och AAA spel och jag gissar platsar in i vad du säger är längd, känsla och story.
Det finns fler andra spel och fler kommande spel som också uppfyller dessa krav så.
Njääe jag håller inte med om att spelutbudet saknas, det har bara inte upptäckts än.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Molotov:

Nja.
Ang spel så visst, det mesta är inte några AAA produktioner men AA och så klart massvis med indie.
Men det betyder inte att spelutbudet är dåligt.
Dina kompisar har helt enkelt inte hittat spelen om allt känns som demos.
Och vad jag menade att jag tror 2020 lossnar det på riktigt är att vi har fått spel som Boneworks (slutet 2019), The Walking Dead Saints and sinners, kommande half life, kommande Medal of honor. Ubisoft har meddelat att nått av deras IPn ska släppas till VR.
Dessa spel är AA och AAA spel och jag gissar platsar in i vad du säger är längd, känsla och story.
Det finns fler andra spel och fler kommande spel som också uppfyller dessa krav så.
Njääe jag håller inte med om att spelutbudet saknas, det har bara inte upptäckts än.

Sniper Elite VR kommer väl i år också?

Råd tas på eget ansvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Dalton Sleeper:

@Vidyamancer: Jag vart halvt spyfärdig genom att titta på klippet på 135" projektor, gillar verkligen inte teleport av denna sort. De kunde väll ha haft att man går till punkten under en viss tid med mjuk acceleration. Bra att de (verkar) har alternativet att gå själv med hjälp av styrknapparna.

Förflyttning är det riktiga problemet i VR och det var det som bröt illusionen för mig, har inte använt Viven på flera år. Känns som en Treadmill är bästa alternativet, dock inte billigt och inte speciellt enkelt att få tag på.

Edit: Den tredje videon såg ut att ha lite mer smooth transition vid teleport, hoppas det är inställbart. Såg även ut att de rörde på sig i tredje videon, frågan är om det var med styrknapp eller fysiskt. Vore ju bra om man kunde teleportera, använda styrknapp samt röra sig fysiskt beroende på scenario.

Det är inget tvivel om att Alyx tillåter locomotion. L.A. Noir är det enda spelet som jag stött på som inte stödjer locomotion.

Råd tas på eget ansvar.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Jan 2002

Jag äger tre olika VR lösningar och detta spel intresserar mig fortfarande inte. Boneworks är måttstocken för denna typ av spel, helt otroligt att det spelet faktiskt släpptes.

"Arm yourself because no-one else here will save you. The odds will betray you"
Fractal Design Define R5 Blackout, Ryzen 3900X, MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi, 32GB DDR4 3000MHz@CL15, Ca 5TB SSD, Gainward 1080Ti Phoenix Golden Sample, Acer X34A + Acer XB271HU + Oculus Rift + Quest

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Nov 2019

Suck...när senast kom det ett spel där man prompt skulle bli sjuk från jobbet för att konsumeras i sin helhet?!

Jag saknar det. HL3 kommer ge mig det. Ge oss heroinet, vi e trötta på placebo spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2013

Ser grymt ut. Har testat VR hos en polare och jag vet att dessa videos inte ger det rättvisa ens på långa vägar. Extremt mycket coolare att faktiskt ha ett headset på sig framför att se denna 2D bilden.

Var lite orolig att teleportera sig fram var ett måste men detta är ju inte fallet förstås insåg jag snabbt vilket är bra. Hade inte velat lira så men jag vet att gå med spakar i världen kan ge yrsel, upplevt det själv nämligen. Teleportera sig fram är mycket skonsammare om man är ovan.

| AMD Ryzen 7 3800X | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Palit GTX 1080ti | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

"köper inte VR för det finns inga AAA spel!!!"
Samma personer:
"VAFAN JAG LACKAR VARFÖR GÖR DOM ETT DEDIKERAT VR SPEL SOM JAG INTE KAN Lira?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av Sometime:

Såg ju sådär ut ärligt talat..

Något specifikt som såg "sådär ut"? Texturer? Ljussättning? Animationer?
Personligen tycker jag Source 2 gör underverk här. Allt ser cleant och snyggt ut, precis som HL2 för mer än 10 år sedan.

AMD Ryzen 7 3800X | Gigabyte X570 Aorus Elite | G.Skill 32GB 3600MHz CL16 Trident Z Neo C | MSI 2080Ti Gaming X Trio | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | EVGA Supernova G2 850W | Fractal Design Define S | Acer X34A | Corsair Strafe RGB MX Silent | Corsair Ironclaw RGB | HyperX Cloud II

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Ni som aldrig har testat VR eller bara tidigare generationer och klagar förstår inte vad ni går miste om.

Ser fram emot att spela spelet på mitt index inom kort!

PNY Geforce 2080 TI 2150/8200Mhz @ 380W | I7 9700K @ 5Ghz | Asus Rog Strix Z390-F Gaming | 32Gb 3200Mhz | Samsung 970 Pro M2.SSD | 540mm Radiator Custom loop | Valve Index

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Björn P:

Ni som aldrig har testat VR eller bara tidigare generationer och klagar förstår inte vad ni går miste om.

Ser fram emot att spela spelet på mitt index inom kort!

Exakt, jag har enbart testat Vive dev/test kit precis innan launch samt ägde ett Playstation VR under ett år.
Det är roligt och nice men ärligt talat så tror jag att utan senaste generation så blir man besviken.

Room space, Finger tracking och högre upplösning är precis vad som krävs för att det ska vara mer än en rolig gimmick. Kostar dock därefter.

I7 8700K, Asus GTX 1080TI, Acer Predator XB270HU 1440p 144hz G-sync och annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Hälsingland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av jonijonboi:

"köper inte VR för det finns inga AAA spel!!!"
Samma personer:
"VAFAN JAG LACKAR VARFÖR GÖR DOM ETT DEDIKERAT VR SPEL SOM JAG INTE KAN Lira?"

Troligen inte samma personer som klagar uppenbarligen.

"Arm yourself because no-one else here will save you. The odds will betray you"
Fractal Design Define R5 Blackout, Ryzen 3900X, MSI MPG X570 Gaming Pro Carbon WiFi, 32GB DDR4 3000MHz@CL15, Ca 5TB SSD, Gainward 1080Ti Phoenix Golden Sample, Acer X34A + Acer XB271HU + Oculus Rift + Quest

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Jan 2005
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Exakt, jag har enbart testat Vive dev/test kit precis innan launch samt ägde ett Playstation VR under ett år.
Det är roligt och nice men ärligt talat så tror jag att utan senaste generation så blir man besviken.

Room space, Finger tracking och högre upplösning är precis vad som krävs för att det ska vara mer än en rolig gimmick. Kostar dock därefter.

Just de tre grejerna får du iofs i en Quest för under 5 000 kr.

Jag ska helt klart testa detta när det kommer (WMR hemma för tillfället) men jag gissar att det blir att lämna tillbaka det rätt snabbt. Jag AVSKYR när det ska vara otäckt i VR.

/hulle.

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008

Jag har aldrig spelat eller ens testat VR tidigare (har jag bott under en sten?), men detta gör mig faktiskt sugen på att ge det en chans då Half-Life har ett sentimentalt värde för mig. Vad är skillnaden mellan de olika VR-lösningarna som finns och är kompatibla med detta spel, förutom pris? Hur mycket svängrum behöver man vid skrivbordet skulle ni säga? Kan man köra med hörlurar samtidigt som har sladd, eller blir det obekvämt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ligg: Rulla: Spela Död
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Haglund:

Jag har aldrig spelat eller ens testat VR tidigare (har jag bott under en sten?), men detta gör mig faktiskt sugen på att ge det en chans då Half-Life har ett sentimentalt värde för mig. Vad är skillnaden mellan de olika VR-lösningarna som finns och är kompatibla med detta spel, förutom pris? Hur mycket svängrum behöver man vid skrivbordet skulle ni säga? Kan man köra med hörlurar samtidigt som har sladd, eller blir det obekvämt?

Det går att spela sittande om man vill, så det är anpassningsbart.

Den mest uppenbara skillnaden, förutom pris, är att Vive/Index kör med extern tracking medan WMR/Oculus kör med inside-out. Utöver det finns det vissa skillnader i displayteknik, linser och kontroller som det har skrivits mycket om så det är bara att söka eller gå in i VR-forumet.

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Registrerad
Jun 2004

Det jag testat hittills i VR har varit rätt meh. Även om det finns en viss coolhetsfaktor så är det i praktiken bara klumpigt och obekvämt. Har testat Vive och en Oculus (minns inte vad den heter, men den förra modellen)

Låter det mogna i några år till

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Terra
Registrerad
Aug 2011

Blir nog till att damma av riggen igen ser jag...

[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 + 2 x Scythe GT 1850rpm | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ]
[ Sony AF9 65" | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Halldin:

Det går att spela sittande om man vill, så det är anpassningsbart.

Den mest uppenbara skillnaden, förutom pris, är att Vive/Index kör med extern tracking medan WMR/Oculus kör med inside-out. Utöver det finns det vissa skillnader i displayteknik, linser och kontroller som det har skrivits mycket om så det är bara att söka eller gå in i VR-forumet.

Tack för svaret, jag får läsa på mer inser jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2010

Så det är peka och klicka dit man vill sväva som gäller, man kan inte röra sig fritt såsom i alla andra fps spel. Så fattigt.

I5 6600K @4,5Ghz + Be Quiet Pure Rock, Gigabyte Z170, 16Gb DDR4 2400Mhz, GTX970 OC, OCZ 120gb SSD, Samsung Evo 500gb SSD, ACER Predator Gsync 144Hz, Corsair CX750 nätagg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Jag är lite kluven... Jag har en första generations Rift men vet att jag kommer uppgradera nästa generation. Ska man vänta med att spela spelet eller inte tro.

Skrivet av Killmaster:

Jag älskar HL serien, men detta är bara ett stort skämt. Antar att det är samma personer som gillar detta som skrek sig hesa att 3D bio var det bästa sen skivat smör...
Nej tack, ge mig HL 3 istället!

En haltande jämförelse eftersom nästintill alla insåg att 3D antingen var en gimmick eller låååångt ifrån att vara en mogen teknik. VR är visserligen även det en bit från att vara perfekt men många använder det regelbundet. Men men, vill du vara en trångsynt gubbe ( ) så får du vara det. Ställ gärna en påminnelse för 2025 så kan du berätta för mig vem som hade rätt. Jag sätter en femhundring på att det blir jag.

Skrivet av gibbon_:

🤮 Kunde inte se mer än hälften, varje gång de teleporterade uttryckte jag ett ofrivilligt "ugh." Jag förstår svårigheterna med att röra sig runt i VR och folk har även problem med yrsel etc.. men begränsningarna frustrerade mig bara från videon; När hon stod och försökte vrida huvudet runt hörnet på konsolen bara för att hon inte smidigt kunde gå runt och få en bättre blick.. nej ush.

Nu har det i och för sig nämnts flera gånger i tråden att man kan röra sig fritt. Bland annat inläggen precis innan ditt. Varför man inte ens orkar skumma igenom en tråd innan man ska spy galla är för mig lite konstigt.

Edit:

Skrivet av Bill-Hertzhog:

Så det är peka och klicka dit man vill sväva som gäller, man kan inte röra sig fritt såsom i alla andra fps spel. Så fattigt.

Inte lika fattigt som att bli upprörd över någonting och sedan sätta på skygglapparna för att hinna klaga högt på något forum. Detta trots att det som sagt nämnts många gånger att du kan röra dig fritt om du så önskar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Thewiruz1:

okej man skall hoppa sig fram? Nej tack och nej tack

Trodde man hade ben även i VR men verkar som att man inte har några alls

Väldigt mycket trevligare sätt att ta sig fram i VR faktikst än att gå då du slipper "åksjuka"!

Lirat en del Robo Recall och senast Blade and Sorcery och i det sistnämnda rör man sig med joystick och det är skapligt illamåendeframkallande medans teleportation i Robo Recall känns förvånansvärt intuitivt och helt fritt från det problemet.

Lustigt hur hjärnan accepterar att förflyttas direkt men inte "kroppsrörelser" som inte överensstämmer med vad balanssinnet rapporterar.

CPU:Intel Core i7-6700K @ 4,5 GHz GPU: GTX 1080 Moderkort: ASUS Z170-E RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz Chassi: Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Kylare: Corsair h100i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Feb 2013

Ser ut att vara hur bra som helst!! Jag är så himla taggad! 😍

Amd all the way just nu. Ryzen 3600 och 5700XT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Sep 2004

Tog ca 15 sec att googla fram:

"For the comfort-inclined, there’s the usual teleport option, in which you fade between locations based on where your hand points. There’s also a smooth locomotion option, in which the player glides through the world using an analog stick. And then, in the middle, is a Shift option in which the camera glides between points you choose."

Det finns alltså 3st rörelse lägen, vilket ingen i tråden verkar ha haft koll på....

Och sen när det kommer till AAA så finns det några stycken i VR som man kan lira, dock inte så många som är skrivna för VR i grunden.

RE:7(PS4), Skyrim, Fallout 4, Doom VFR bör väl ses som AAA.
Det finns också många spel som går att få att fungera med VR.
Tydligen så ska T.Ex. Quake 2 fungera rätt bra med Quest nu, och jag tyckte HL2 var häftigt att uppleva även fast att det inte var optimerat för VR.

Personligen så kommer jag inte köpa nytt VR(sitter på DK2) förrns nästa sommar, men jag ser verkligen fram imot det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Molotov:

Nja.
Ang spel så visst, det mesta är inte några AAA produktioner men AA och så klart massvis med indie.
Men det betyder inte att spelutbudet är dåligt.
Dina kompisar har helt enkelt inte hittat spelen om allt känns som demos.
Och vad jag menade att jag tror 2020 lossnar det på riktigt är att vi har fått spel som Boneworks (slutet 2019), The Walking Dead Saints and sinners, kommande half life, kommande Medal of honor. Ubisoft har meddelat att nått av deras IPn ska släppas till VR.
Dessa spel är AA och AAA spel och jag gissar platsar in i vad du säger är längd, känsla och story.
Det finns fler andra spel och fler kommande spel som också uppfyller dessa krav så.
Njääe jag håller inte med om att spelutbudet saknas, det har bara inte upptäckts än.

Det finns såklart bra spel vilket dom säger men dom brukar vara rätt korta och gillar dom inte att spela om spel. Fast dom kanske inte riktigt kollat igenom allt ordentligt heller.
Vr är intressant men jag är väldigt emot att köpa något som jag använder ett par gånger och som sedan ligger i garderoben, speciellt till det priset.
Vr headsetten måste nog även uppdateras med mer trådlöshet om gemene man ska vilka spela det hemma i soffan. Fast det finns väll ett sånt ute nu?
Inlevelsen blir nog lidande när man märker att man trasslat in sig i sladdarna och gör ett litet lätt ryck för att få lite mer och hör till sin fasa hur tvn välter 😉

Ryzen 3700x @ auto, Palit GTX 1080 GR Premium