Galaxy S6 Batteribyte - Vet ni någon Stockholmsbutik som byter batteriet billigare än 350 kr?

Permalänk
Medlem

Galaxy S6 Batteribyte - Vet ni någon Stockholmsbutik som byter batteriet billigare än 350 kr?

Jag hörde av mig till MTA Telecom Service vid St Eriksplan, de erbjöd att byta batteriet för 350 (ex moms antar jag men vem vet), och jag fick ta med mig eget bytesbatteri.

När jag ringde FixMyPhone butik i Gallerian sa de att byte kostade 900 kr och jag fick inte ta med eget nytt batteri, och de varnade att de inte tar in batteribeställningar för närvarande.

Samsungservice.se hade inte telefontid längre än 11:30, så dom går fetbort.

Vet ni någon butik som byter S6batteri billigare än 350 kr? Känns otippat men frågan är fri.

Bonusfråga:

* Vilken är den högsta Androidversion (8 eller 9) som en S6:a kan köra bra? Har 7 nu och skulle vilja uppgradera, utan prestandaproblem förstås.

* Vilken är den högsta Androidversionen en S4 kan köra bra? (Jag ska ge min S4 till min mamma med nyköpt löstagbart batteri och ett fräscht OS som S4:ans processor klarar av)

Om båda dessa ovan går att ominstallera med nyare Androidversioner, vet ni någon bra guide för detta? Sista gången jag försökte något sådant var med CyanogenMod för sex år sedan på min S4. Jag hoppas det är smidigare idag.

Ändrade från DIY till butiksfråga
Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

Microvågsugn kommer döda telefonen på några sekunder!

Du ska använda vanlig ugn alt varmluftspistol (kanske kan fungera med hårtork)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnkell:

Jag sökte just efter en nätguide DIY för S6-batteribyte (dåligt batteri efter 4 år). Den första guiden jag hittade pratade om att hetta upp telefonen i mikrovågsugn, det känns obehagligt. Går det att byta batteriet på något lättare sätt? Finns det någon butik i Stockholm som kan göra det åt mig om jag tar med mig extrabatteriet, eller köper ett av dem?

Referenslänk: https://www.cellphonerepair.com/common-issues/samsung-galaxy-...

Ursäkta, men va? Du ska alltså.. stoppa in en mobil.. med batteri.. i en mikro för att "värma upp den"? Gör du detta så har du garanterat ingen mobil kvar, eller mikro för den delen.

Sökte snabbt och hittade denna https://www.gottabemobile.com/this-is-how-you-remove-the-gala... som säger att du eventuellt kan hetta upp baksidan med en hårfön för att klistret ska släppa.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

@Pamudas: ahaa. Fön låter mer enkelt. Ska kolla din länk.

Är du nöjd med din Define R5? Jag funderar på att köpa antingen den eller Define C snart.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem

här är ifixits guide: https://www.ifixit.com/Guide/Samsung+Galaxy+S6+Battery+Replacement/44648

Du behöver ju lite verktyg och en värmepistol/hårtork.

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnkell:

@Pamudas: ahaa. Fön låter mer enkelt. Ska kolla din länk.

Är du nöjd med din Define R5? Jag funderar på att köpa antingen den eller Define C snart.

O ja, R5 är riktigt trevlig att bygga i. Skulle gärna sett en flätkontroller, men annars är det toppklass

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

O ja, R5 är riktigt trevlig att bygga i. Skulle gärna sett en flätkontroller, men annars är det toppklass

Tror du hamnat fel, hur trevlig r5an är att bygga i, hjälper det inte för att byta batteria i en galaxy s6

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

@moonblase: Det var jag som frågade honom för att jag ska köpa en Define, och jag vill också byta S6-batteri. Por que no los dos.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz
MOBO: MSI B550 Gaming+
RAM: Corsair DDR4-3200/PC4-25600 1600MHz 16Gb
GPU: AMD Sapphire Radeon R9 290 4Gb + 2 st 120mm Noctua-fläktar
MONITOR: Dell U2414H 24" - HD: Kingston A2000 - PSU: Seasonic Focus GX 650W - CHASSIS: Fractal Design Focus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av moonblase:

Tror du hamnat fel, hur trevlig r5an är att bygga i, hjälper det inte för att byta batteria i en galaxy s6

Tänkte om utblåset bak kunde agera hårfön, men det blir ju lite opraktiskt 🙄🙈

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arnkell:

@moonblase: Det var jag som frågade honom för att jag ska köpa en Define, och jag vill också byta S6-batteri. Por que no los dos.

Skrivet av Pamudas:

Tänkte om utblåset bak kunde agera hårfön, men det blir ju lite opraktiskt 🙄🙈

Shit happens, vanligtvis när man ser helt random inlägg i en tråd så är de felpostade ^^

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare