Hjälp oss att döpa SweClockers-gubben

Permalänk
Medlem

Herr Dir. CMOS

Permalänk
Medlem

Herr Clocker eller Swerker som föddes i forumtråden, helt klart.

Permalänk
Medlem

Greven
Peder

Permalänk

Har alltid haft associationer att SweC-gubben skulle vara släkt med någon ur den tidiga redaktionen.
Ja, För mig kommer han nog alltid vara:

Pappa Dimestam

...eller nått sånt

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Ser inget annat än Nikodemus så jag avstår.

Permalänk
Medlem

Läser hela tiden "Hjälp oss att döda Sweclockers-gubben"

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Jag vet inte varför jag tycker han ska kallas Emil eller Kenneth

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Oddram Wattson

(ODD, RAM, WATT)

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Ganska tunna och tråkiga förslag.. aja lycka till!

Mo Dermo Demet
Modermo Demet
Modermod Emet

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cable:

Herr Clocker eller Swerker som föddes i forumtråden, helt klart.

Herr Swerker Clocker till din tjänst 😁

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av zogez:

att inte Swerker är med!!! läste flera som hade det förslaget..skandal

Håller med här! Klart han ska heta Swerker :).

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem

Hmm... vilket annat företag har en "gubbe" som logga? Som dessutom lanserades innan Sweclockers fanns. Jo, just det, Inet!

Så givetvis bortsett från alla ekonomiska/juridiska/marknadsföringsmässiga synpunkter så borde namnet vara Dr. Swec...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Borde vara Swen Clocker i så fall tycker jag, med w.

Håller med
Inte helt fel stavning heller. Håller på lite med släktforskning och har hittat en anfader svars namn stavades Swen i kyrkböckerna.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Swerker Edinsson. Swerker låter hälsa att alla prylar som får lågt betyg i ett test hamnar i soptunnan och att betygssystemet görs om så "bra produkt" osv ersätts med ett soptunnor (1-5 st) som omdöme.

Permalänk
Medlem

Hur som helst ska han tilltalas Ers Modermodem och namn 😁

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fidde66:

Hur som helst ska han tilltalas Ers Modermodem och namn 😁

Ers Modermodem Swerker Clockersson!

Permalänk
Medlem

Om Herr Clocker, Mr Clocker eller Sven Clocker vinner så borde ni överväga att befordra honom till överste, alltså Över(ste) Clocker...

Den engelska varianten Colonel Clocker hade för övrigt varit ett ok namn på "gubben".

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Geeks
Grundare
Skrivet av Bascule666:

Hmm... vilket annat företag har en "gubbe" som logga? Som dessutom lanserades innan Sweclockers fanns. Jo, just det, Inet!

Så givetvis bortsett från alla ekonomiska/juridiska/marknadsföringsmässiga synpunkter så borde namnet vara Dr. Swec...

Hade funkat - men din fakta är inkorrekt :-). SweClockers startade 1999, Inet år 2000. Viktigt såklart!

Visa signatur

Edin Mehinovic, SweClockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schluug:

Borde vara Swen Clocker i så fall tycker jag, med w.

Håller med!

Eller bara "Swen", vilket var det första som dök upp i huvet.

Swen Clock låter för övrigt inte helt fel...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edin:

Hade funkat - men din fakta är inkorrekt :-). SweClockers startade 1999, Inet år 2000. Viktigt såklart!

Fel, fel, Nya Inet (som jag var med och bildade) startade 2000 men "gamla" Inet som tog fram Dr. Inet startade flera år tidigare. Med andra ord är Dr. Inet helt klart senioren i detta sammanhang.

PS! Dr. Inet och alla andra rättigheter ingick i konkursboet vi köpte innan vi drog igång "Nya" Inet sommaren 2000. Vi körde på som attan med reklam och gillade figuren så han blev en del av det nya företaget också. Nu många år efter jag lämnat (2012) så är han fortfarande en viktig figur.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Fel, fel, Nya Inet (som jag var med och bildade) startade 2000 men "gamla" Inet som tog fram Dr. Inet startade flera år tidigare. Med andra ord är Dr. Inet helt klart senioren i detta sammanhang.

PS! Dr. Inet och alla andra rättigheter ingick i konkursboet vi köpte innan vi drog igång "Nya" Inet sommaren 2000. Vi körde på som attan med reklam och gillade figuren så han blev en del av det nya företaget också. Nu många år efter jag lämnat (2012) så är han fortfarande en viktig figur.

Ahaa, fan jag som trodde det var Pingvinstång Rabarber som var det viktiga 😋

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk

Gizmo Swede

Permalänk
Avstängd

Sveriges stolthet självklart ska det vara HBTQ LARS!

Permalänk
Medlem

Clock-Bertil

Permalänk
Medlem

Tycker vi borde ha ett mer könsneutralt namn och det är synd att det just är en "gubbe"...

Visa signatur

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. //Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Auban:

Tycker vi borde ha ett mer könsneutralt namn och det är synd att det just är en "gubbe"...

Hen'a

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Sverker McClockface fanns inte med, så det fick bli data-nisse.

Permalänk

Inte roligt att bli kallad "gubbe" därför bör han åtminstone få ett riktigt namn så han inte blir mobbad för det också, Inge Hertz är både riktigt och bra.

Visa signatur

NO MAAM