Permalänk
Medlem

Tangentbordsräkning

Hej! Söker lite hjälp från snillen!

Jag letar efter en programvara som kan räkna antal knapptryck på ett tangentbord. Det måste gå att följa live, dvs varje gång ett tryck sker ska även "räknetavlan" öka. Vi ska filma en person som ska försöka trycka 3 miljoner gånger på ett tangentbord under 24 timmar.

All hjälp är superuppskattat!

Permalänk
Medlem

34.7 gånger per sekund alltså. herrejävlar.

Om det inte redan finns så borde vara väldigt enkelt att koda ihop för någon som har lite tid över.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Om du inte hittar något online så tar det nog inte många minuter att koda något liknande själv.
Ska det vara en specifik knapp som räknaren ska reagera på? Isf blir det ännu lättare om man bara ska ha en counter på en knapp.

Att uppdatera det live går att göra mot en databas och sen polla datan från den.

Permalänk
Medlem

Ska man koda något själv så rekommenderar jag Windows Hooks. Det är APIer för att registrera olika events i operativsystemet innan någon annan får se dem. Då kan man vara säker på att man får alla knapptryckningar oavsett vad som körs annars och att det inte fuskas.

https://www.codeproject.com/Articles/1264/KeyBoard-Hooks

Permalänk
Avstängd

Eller så räknar ni ut hur många tecken det får plats på en sida i ett worddokument och sen är det bara se när han kommit upp i rätt antal sidor efter 24 timmar.
Fast det är kanske inte lika kul sätt och det kräver att det är samma tangent hela tiden då alla bokstäver tar olika mycke utrymme.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Stefflo:

Eller så räknar ni ut hur många tecken det får plats på en sida i ett worddokument och sen är det bara se när han kommit upp i rätt antal sidor efter 24 timmar.
Fast det är kanske inte lika kul sätt och det kräver att det är samma tangent hela tiden då alla bokstäver tar olika mycke utrymme.

Sen kan man ju hålla inne knappen istället för att trycka på den också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av huttala:

Sen kan man ju hålla inne knappen istället för att trycka på den också.

Det går väl att ställa in så inte personen fuskar. Fusk är ju olagligt

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

@huttala: Man får använda hela tangentbordet så en knapp räcker inte. Har också förstått att det ska vara lätt att koda men kan tyvärr inget om kodning...

Tack för hjälpen.

Permalänk
Skrivet av dlq84:

34.7 gånger per sekund alltså. herrejävlar.

Om det inte redan finns så borde vara väldigt enkelt att koda ihop för någon som har lite tid över.

Ingen sa ju hur det skulle gå till. Brödkavel och n key rollover? 🙂

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem

https://whatpulse.org/

Tror den kan visa i realtid med.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd

Tror whatpulse kan vara vad du söker

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makeriet:

Hej! Söker lite hjälp från snillen!

Jag letar efter en programvara som kan räkna antal knapptryck på ett tangentbord. Det måste gå att följa live, dvs varje gång ett tryck sker ska även "räknetavlan" öka. Vi ska filma en person som ska försöka trycka 3 miljoner gånger på ett tangentbord under 24 timmar.

All hjälp är superuppskattat!

Hur tänker ni lägga upp tiden? toalett/matavbrott? korta pauser? varje minut avbrott är 2082 extra tangenter som ska tryckas ned på det dygnet för att klara målet.

finns inte en chans att klara det.
Inte utan extremt långa förberedelser.
Tippar att personen lägger ner innan tre timmar har passerats (förutsatt att det är ett seriöst försök att ens komma när tempot som behövs för 3mil/24h, tror ni kan sänka ribban till 1mil och kommer ändå inte ens att vara nära.

Rekommenderar tunna mekanikerhandskar med nitril utsida för att inte bli extremt öm i fingertopparna (vinyl är vanligare men andas sämre och blir för svettigt om de bärs längre än någon timme.)

Gissar även att det kommer vara väldigt svårt att använda händerna till något vettigt ett par dagar efter.
Underarmarna kommer nog kännas rätt möra med..

Låter kanske pessimistiskt men ni kan ju testa med programvaran som länkades och sen köra 15min var och kolla vad ni kommer upp i.
Fundera sen på hur händer och underarmar känns och försök tänka er in i hur ens en timme skulle kännas.

How Many Keystrokes Programers Type a Day?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Hur tänker ni lägga upp tiden? toalett/matavbrott? korta pauser? varje minut avbrott är 2082 extra tangenter som ska tryckas ned på det dygnet för att klara målet.

finns inte en chans att klara det.
Inte utan extremt långa förberedelser.
Tippar att personen lägger ner innan tre timmar har passerats (förutsatt att det är ett seriöst försök att ens komma när tempot som behövs för 3mil/24h, tror ni kan sänka ribban till 1mil och kommer ändå inte ens att vara nära.

Rekommenderar tunna mekanikerhandskar med nitril utsida för att inte bli extremt öm i fingertopparna (vinyl är vanligare men andas sämre och blir för svettigt om de bärs längre än någon timme.)

Gissar även att det kommer vara väldigt svårt att använda händerna till något vettigt ett par dagar efter.
Underarmarna kommer nog kännas rätt möra med..

Låter kanske pessimistiskt men ni kan ju testa med programvaran som länkades och sen köra 15min var och kolla vad ni kommer upp i.
Fundera sen på hur händer och underarmar känns och försök tänka er in i hur ens en timme skulle kännas.

How Many Keystrokes Programers Type a Day?

Sitter jag och lirar Starcraft en hel dag så ligger jag på runt ~300 000 knapptryckningar. Ångrar att jag inte kört Whatpulse på min speldator.

Drar man armen över tangentbordet fram och tillbaka så är det nog rätt lätt att komma upp i även 3 miljoner nedslag.
Sitta och skriva på tangentbordet och komma upp i 3 miljoner? Den är dock ytterst tveksam.

Edit: Finns ett Sweclockers-lag på Whatpulse: https://whatpulse.org/team/sweclockers-com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME