CD Projekt Red jobbar på nytt spel – sägs utspela sig i The Witcher-universumet

Permalänk
Melding Plague

CD Projekt Red jobbar på nytt spel – sägs utspela sig i The Witcher-universumet

Efter Cyberpunk 2077 växlar CD Projekt Red om till nästa stora speltitel, vilken antyds utspela sig i The Witcher-universumet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

YES! har man två stora titlar att se fram emot!!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Det var väntat med tanke på att de har fixat relationen mellan dem och författaren av böckerna.

Men vi får nog räkna med att vänta 4-5 år.

Permalänk
Medlem

Gwentstone

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@Marticus: "Gwentstone"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Gwentstone

Oh no

Permalänk
Medlem

TES VII: Nilfgaard 😁

Visa signatur

Ryzen 7 5800X, 32GB DDR4 @ 3600mHz, 7900XTX, 4,5 TB SSD

Permalänk
Snusfri

Tråkigt, hade hoppats på ett spel i antingen nutid eller runt 30-50-talet.
Behövs riktigt bra utmanare till GTA-serien samt Mafia-serien och där tror jag CDPR skulle kunna få till riktigt bra spel.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Härligt att höra, särskilt då jag är nära nog totalt ointresserad av Cyberpunk.

Witcher 3 är riktigt jäkla bra, så det hade varit hemskt synd om det aldrig kommit något mer som utspelar sig i den världen. Spelar ingen roll om så inte en enda av de kända karaktärerna är med (särskilt inte trästocken Geralt ).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Kanske nåt i Nilfgaard?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

För min del kan de precis lika gärna fortsätta på Witcher 3 och släppa en jättestor DLC. Så tråkig är jag

Visa signatur

Windows 11 Pro | Intel i7 8700 | ASUS Prime Z370-P | Corsair 16GB 3000MHz | ASUS GTX 1080 | Fractal Design Define S | Corsair RM750x | Hyper 212 EVO

Permalänk
Medlem

Sålänge ingen som har med tv-serien att göra lägger sig i blir det nog bra.

Permalänk
Medlem

Jag hade verkligen älskat en prequel till eller omfattande remake av tiden runt witcher 1...

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av backfeed:

Härligt att höra, särskilt då jag är nära nog totalt ointresserad av Cyberpunk.

Witcher 3 är riktigt jäkla bra, så det hade varit hemskt synd om det aldrig kommit något mer som utspelar sig i den världen. Spelar ingen roll om så inte en enda av de kända karaktärerna är med (särskilt inte trästocken Geralt ).

Håller helt med dig. Är inte heller så hypad av Cyberpunk så skulle gärna ha ett The Witcher 4 att sätta tänderna i.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av backfeed:

Härligt att höra, särskilt då jag är nära nog totalt ointresserad av Cyberpunk.

Witcher 3 är riktigt jäkla bra, så det hade varit hemskt synd om det aldrig kommit något mer som utspelar sig i den världen. Spelar ingen roll om så inte en enda av de kända karaktärerna är med (särskilt inte trästocken Geralt ).

Riktigt jävla bra? NPC:er som låter en råna alla deras ägodelar utan att de bryr sig? De borde lära sig av Elder Scrolls..

Permalänk
Medlem

Lite kluven till att de ska återvända till The Witcher universumet efter bara ett spel i mellan och inte vågar testa något nytt grepp eller tidsålder även fortsättningsvis. Visst, det kommer hänga på hur väl Cyberpunk tas emot då förväntningarna är skyhöga. Uppföljare finns det gått om idag och är lite av säkra kort visserligen.

The Witcher spelserien är enormt bra och något jag har lagt alldeles för många timmar på, speciellt 3:an. Kommer det ett nytt lär jag garanterat lira det. En prequel om Geralt känns som en lite tråkig och enkel väg då mycket lär dyka upp i tv serien och om den fortsatt drar tittare lär det bli ett antal säsonger till framöver så Witcher content lär vi få ändå.

Permalänk
Medlem

Vesemir, origins.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Medlem

Grymt kul att höra. Kommer bli grymt bra.
Förutspår decenniets spel redan nu!

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem

Det låter lovande. Jag hoppas på ett spel med en ny karaktär de skapat själva, så vi får ett tydligt steg ifrån Geralt nu när han fått ett bra slut. Det enda som talar emot detta är de absurt höga förhoppningar som föregående spel skapat.

Skrivet av Dinkefing:

Riktigt jävla bra? NPC:er som låter en råna alla deras ägodelar utan att de bryr sig? De borde lära sig av Elder Scrolls..

Det känns som man bör komma med något av betydligt mer substans än så för att kompensera för hur enormt mycket bättre Witcher 3 är på karaktärer, dialog, handling och att ha en trovärdig värld.

Men visst, bryr man sig inte om något av ovanstående och tycker det är logiskt att man kan sno allt bara man sätter en hink på någons huvud, så är det väl så.