Hur delar man spel på PS4 (eller kan man inte det)?

Permalänk
Medlem

Hur delar man spel på PS4 (eller kan man inte det)?

Jag har för mig att jag läst att om man ska kunna "dela ut" ett spel på sin PS4 så att en kompis ska kunna joina online "utan" att ha spelet. Är det nån som vet om det stämmer eller om jag är ute och cyklar? Funkar det i så fall även för spel på fysisk skiva? Är det någon som har en länk till nån bra sida med mer info? Är liksom hopplöst att googla på det är man inte har rätt terminologi...

Bakgrunden är att jag brukar spela Borderlands 3 rätt mycket hemma hos en kompis; split-screen co-op på hans PS4. Fast på senaste tiden har det inte blivit något då jag hållit mig hemma pga en förkylning. Känner mig rätt bra nu och det är sannolikt inte Covid-19, men eftersom min kompis definitivt tillhör flera högriskgrupper så är det inte läge att chansa, utan det blir till att hålla sig hemma ett tag till.

Eftersom jag är redigt uttråkad nu så försöker jag klura ut hur vi enklast skulle kunna lira med varandra online.

Tar tacksamt emot tips och råd!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Jag har för mig att jag läst att om man ska kunna "dela ut" ett spel på sin PS4 så att en kompis ska kunna joina online "utan" att ha spelet. Är det nån som vet om det stämmer eller om jag är ute och cyklar? Funkar det i så fall även för spel på fysisk skiva? Är det någon som har en länk till nån bra sida med mer info? Är liksom hopplöst att googla på det är man inte har rätt terminologi...

Bakgrunden är att jag brukar spela Borderlands 3 rätt mycket hemma hos en kompis; split-screen co-op på hans PS4. Fast på senaste tiden har det inte blivit något då jag hållit mig hemma pga en förkylning. Känner mig rätt bra nu och det är sannolikt inte Covid-19, men eftersom min kompis definitivt tillhör flera högriskgrupper så är det inte läge att chansa, utan det blir till att hålla sig hemma ett tag till.

Eftersom jag är redigt uttråkad nu så försöker jag klura ut hur vi enklast skulle kunna lira med varandra online.

Tar tacksamt emot tips och råd!

Jo det ska nog gå
https://www.playstation.com/sv-se/get-help/help-library/apps-...

Har inte tästat skälv så kan inte uttala mig om hur det fungerar.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk

@Hurtigbullen: gå in på PS hemsida o kolla?. Jag vet inte om man kan göra så. Någon annan får svara på det

Permalänk
Medlem

Jag kollade på länken från @Mega-Dark; ska försöka prova det, men begränsningen på 60 minuter är liksom rätt... begränsande :/
Nåja, vi får se hur det gåt

@Mega-Dark & @trebrecks, tack för svaren!

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk

Det kan man

Kolla upp en film på youtube om hur man game-sharear. Har gjort det på mitt xbox. Vet att det funkar på PS4 också!

Permalänk
Medlem

Det sög rätt rejält. Det finns två sätt:

  1. Båda behöver PSN+. Man kan loggar in på kompisens PS4 med sina egna detaljer inloggningsuppgifter och sätter kontot på kompisens PS4 som det primära kontot på den PS4:an. Det förutsätter att man sätter sitt eget konto som icke-primärt på sin egen PS4. Kompisen kan då ladda ner alla de spel som du köpt online till sin PS4 och sen kan ni spela. Har man köpt spelen på skiva så funkar det inte.

  2. Man kan köra s.k Game-Share (tror jag det hette). Max 60 minuter i stöten och det sög eftersom det inte funkar i Borderlands! Mao, det kräver uttryckligt stöd i spelen verkar det som.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"