Bill Gates lämnar Microsoft-styrelsen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serverfel:

Du kan ändra designen om det nu stör dig. Microsoft ska inte behöva ta hänsyn till varje bakåtsträvare. Vissa saker va bättre förr men man måste släppa taget och gå vidare.

https://github.com/Open-Shell/Open-Shell-Menu

Det finns så mycket som stör mig på Windows 10 har försökt att ändra designen, men mycket går inte att ändra och kräver att man måste koda egna program för att ersätta deras skit.

Det är svårt att släppa taget det man älskar mest och det som man har mest blivit lycklig över, det släpper man inte i första taget.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av superegg:

Förstår mig inte på ironi, har du inte märk att den även kör med app (Store)?

Listan kan göras lång.

  • Inställningar mesta är typ Android interface

  • Den har stöd för surfplatta läge

  • När man öppna något så är allt 3 gånger så stort

Så slutsatsen den är mer anpassa till mobil/surfplatta än pc använder.

Store är inget du behöver använda om du inte vill
Inställningar är absolut inte Android interface, mycket PC vänlig och framför allt smidig och enkel imo
Vad är tre gånger så stort? Syftar du på tiles så är de enkla att stänga av eller ta bort iifall du föredrar win7 looken

Edit: Att den har stöd för surfplatteläge är väl en bra sak för dom som vill ha det? Det gör väl inte dig något som PC användare att den knappen finns?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dreijer:

Så här ser min startmeny ut i Windows 10, utan plugins. https://i.imgur.com/inkQzvH.png

Tycker ändå Windows 7 startmeny är bättre, men det är inte bara startmeny 7:an har så mycket bättre GUI.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon201296:

Store är inget du behöver använda om du inte vill
Inställningar är absolut inte Android interface, mycket PC vänlig och framför allt smidig och enkel imo
Vad är tre gånger så stort? Syftar du på tiles så är de enkla att stänga av eller ta bort iifall du föredrar win7 looken

Jag tycker det ändå är likt Android interface.

// Stulen från Google.

// Stulen från Google

Tex om man öppnar Kalkylatorn så är den superstor från början, och notifications täcker jättemycket.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Det finns så mycket som stör mig på Windows 10 har försökt att ändra designen, men mycket går inte att ändra och kräver att man måste koda egna program för att ersätta deras skit.

Det är svårt att släppa taget det man älskar mest och det som man har mest blivit lycklig över, det släpper man inte i första taget.

Älskar du Windows 7 så mycket?

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Microsoft klarar sig utan Bill.
Han har gjort mycket för datavärlden, såväl positivt som negativt. Det är väl Kineserna som är mest tacksamma för hans frivilliga avgång, gått i pension. Microsoft är nog ett hatobjekt för staten Kina liksom Apple.
Företaget, MS, klarar sig utan Bill. Kan Apple klara sig utan Steve och Ikea utan Ingvar så klarar sig Microsoft utan Bill.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av serverfel:

Älskar du Windows 7 så mycket?

Såklart.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Inaktiv

Går ju å göra om som man vill ha det, visst menyn liknar mer än jag trodde.
Men den är enkel och bra.

Permalänk
Medlem

Han kan bli president, han verkar ha hjärtat på det rätta stället. Fint av han att satsa på välgörenhet.

Skrivet av cresoll:

Microsoft klarar sig utan Bill.
Han har gjort mycket för datavärlden, såväl positivt som negativt. Det är väl Kineserna som är mest tacksamma för hans frivilliga avgång, gått i pension. Microsoft är nog ett hatobjekt för staten Kina liksom Apple.
Företaget, MS, klarar sig utan Bill. Kan Apple klara sig utan Steve och Ikea utan Ingvar så klarar sig Microsoft utan Bill.

Personligen tycker jag att Apple var mycket mer spännande när Steve Jobs var med i bilden.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av serverfel:

Älskar du Windows 7 så mycket?

Haha råka sitta vid en w7 pc på jobbet igår satan va vidrigt de va ^^

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Jag håller med att man måste testa för att utvecklas men tycker ändå att man ska kunna välja i os om man vill ha det gamla eller det nya.

Visst Windows 10 startmeny ser bättre ut än Windows 8 men den toppar inte Windows 7 som är stilrent.

Högst subjektivt för jag tycker precis tvärtom, W10 har en trevligare layout imo.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Det är väl det han gör nu?

Han behöver antagligen inte göra ett skit som rådgivare om han inte vill det.

Du kan väl inte begära att folk ska läsa mer än bara rubriken innan de kommenterar? /S

Permalänk
Avstängd

Inte konstigt antar jag.
Kanske lägger mer fokus på alla deras hjälpgrupper vilket inte vore fel.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av superegg:

Tycker ändå Windows 7 startmeny är bättre, men det är inte bara startmeny 7:an har så mycket bättre GUI.
https://i.imgur.com/LA5EM84.png

Det finns 10000000 program för att få ditt UI se exakt ut som w7 om det nu är problemet.

Tex

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Inaktiv

Galet egentligen att han varit i Microsoft i 45 år, men tiden går onekligen fort.

Nu har nog Bill Gates bidrag till det Microsoft gör varit rätt lite under lång tid men jag skulle utan tvekan säga att han är en av de viktigaste, kanske rent av den viktigaste, personen i datorvärlden så här långt. Bra att han får lämna på sina egna villkor, tänker framförallt på Steve Jobs som dog och ett Apple som aldrig tycks kunna hämta sig, men också att han fortsätter på sitt spår. Hoppas även att andra personer i branschen väljer att gå samma väg som just Bill Gates.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elektron:

Han kan bli president, han verkar ha hjärtat på det rätta stället. Fint av han att satsa på välgörenhet.

Personligen tycker jag att Apple var mycket mer spännande när Steve Jobs var med i bilden.

Gates som president hade onekligen varit intressant.

Håller helt med dig om Jobs, känslan jag får är att en stor del av Apple dog med Steve Jobs. Om se lyckas ta fram nästa stora grej kanske, men just nu rider de mest på vågen och gör sånt andra redan gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cresoll:

Microsoft klarar sig utan Bill.
Han har gjort mycket för datavärlden, såväl positivt som negativt. Det är väl Kineserna som är mest tacksamma för hans frivilliga avgång, gått i pension. Microsoft är nog ett hatobjekt för staten Kina liksom Apple.
Företaget, MS, klarar sig utan Bill. Kan Apple klara sig utan Steve och Ikea utan Ingvar så klarar sig Microsoft utan Bill.

Jovers.
Om Microsoft hade fått sin vilja igenom så hade vi suttit på ett låst MSN internet, GFWL och varit låst till ett besvärligt app-system M.M.
Hade spelande fungerat lika bra i både Windows och i Linux-system så skulle jag övergett Windows för länge sedan.

Men Windows duger idag till mina behov, även om jag föredrar ett tydligare system som ger mig mer kontroll.

När det kommer till Bill Gates som person så tycker jag väl att han verkar vara okey nu för tiden, men förstår inte alls varför han glorifieras så mycket som det gjort dom senaste typ 15 åren. Det är bra att han jobbar med välgörenhet, men det finns många som ger betydligt större del av sin inkomst och tid till välgörande ändamål och inte får någon större uppmärksamhet, men det är väl extremt ovanligt att någon med mycket pengar gör det, så ett visst nyhetsvärde finns väl.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Gates som president hade onekligen varit intressant.

Håller helt med dig om Jobs, känslan jag får är att en stor del av Apple dog med Steve Jobs. Om se lyckas ta fram nästa stora grej kanske, men just nu rider de mest på vågen och gör sånt andra redan gör.

Bill Gates har själv uttryckt att han inte vill bli president eftersom han har större chans att påverka som miljardär. Bill har personligen fått delstaten Washington att ändra lagar om utbildning efter hans tycke. Det är för mycket makt att sätta hos en person.

Hasan Minhaj tar upp detta i sin show Patriot Act.
https://twitter.com/patriotact/status/1201909316309139456
https://www.youtube.com/watch?v=mS9CFBlLOcg

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem

Bra för honom att han numera pysslar med välgörenhet. På det viset försöker ha säker döva samvetet över vad han har orsakat datorvärlden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cyklonen:

Jag tar hellre välfungerande monopol som innebär bred kompatibilitet och tillgänglighet, än uppsplittring i massa inkompatibla nischprodukter som bara gör det besvärligt för konsumenter.

Illa nog som det är nu med Windows, OS X och sjuhundraelva miljarder Linux-varianter.

Får väl se vad högsta domstolen i USA säger om Oracle v Google...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nanne:

Bill Gates har själv uttryckt att han inte vill bli president eftersom han har större chans att påverka som miljardär. Bill har personligen fått delstaten Washington att ändra lagar om utbildning efter hans tycke. Det är för mycket makt att sätta hos en person.

Hasan Minhaj tar upp detta i sin show Patriot Act.
https://twitter.com/patriotact/status/1201909316309139456
https://www.youtube.com/watch?v=mS9CFBlLOcg

Har sett andra miljardärer uttryckt liknande åsikter, vilket nog inte är helt orimligt.

Sedan har nog inte titeln samma betydelse idag som tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Haha råka sitta vid en w7 pc på jobbet igår satan va vidrigt de va ^^

Jag tyckte inte om 8:an utan mods. Annars har jag inte haft problem sedan XP. Windows 7 känns väldigt omodernt idag. Men funktionen är det inget fel på. Än.
Vista körde jag aldrig.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av serverfel:

Jag tyckte inte om 8:an utan mods. Annars har jag inte haft problem sedan XP. Windows 7 känns väldigt omodernt idag. Men funktionen är det inget fel på. Än.
Vista körde jag aldrig.

Windows 7 massssa saker som ej stödjs och driver som funkar och annat.

Våra jobb PC går inte ens installera W7 på.

massa program hos oss som ej funkar på w7 och senast fick jag tvinga två polare byta för dom bytt hårdvara som ej stödjer W7 med nyare spel.
W7 är svingammalt tbh.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Hmm...

Märkligt att så många CEO`s har lämnat sina poster den senaste tiden, eller?
Disneys CEO lämnade för inte så länge sedan heller. Om man söker så hittar man många, många som antingen har sagt upp sig eller fått lämna sina poster.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _niko_:

Högst subjektivt för jag tycker precis tvärtom, W10 har en trevligare layout imo.

Alla har olika smak.

Skrivet av tvelander:

Det finns 10000000 program för att få ditt UI se exakt ut som w7 om det nu är problemet.

Tex
https://applexgen.com/en/wp-content/uploads/2019/09/1568132531_573_How-to-change-the-appearance-of-the-Start-menu-of.jpg

Använder den redan i mitt test lab, jag vill byta ut allt som har med android interface att göra.

Jag har inte hittat någon lösning för att ersätta deras nya inställning interface, visst kan jag använda den gamla men mycket som saknas.

Har försök detta i runt 2 år, utan att få det så jag vill ha det.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk

Undrar om man som vanlig konsument kommer märka av det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigelkorren:

Det kan jag absolut hålla med om, MeeGo Harmattan på t.ex. Nokia N9 var ju ett fantastiskt system!
Redan då kunde man se att dem som lagt grunden för MeeGo verkligen hade tänkt till.
Dock en upplevelse som var endast få förunnat på den tiden.

Jag tror alla som köpte sig en N9 (gjorde också det) fortfarande anser det överlägset bäst i jämförelse med vad som finns idag. Designen på mobilen var också extremt smidig mot hur de ser ut idag (nästan alla ser likadana ut).

Nokia ägdes då till stora delar av amerikanska pensionsfonder, de var så man kunde få in Elop som VD (de placerade honom där). Samma pensionsfonder är också storägare i Microsoft, Google, Apple mm. De förstod självklart vad Meego med Nokia skulle göra med resten av marknaden, de hade krossat konkurrenterna. Speciellt när de hade en färdig utvecklingsmiljö för utvecklare

Hade man släppt en uppdaterat N9 idag, bättre grafik och med dagens processorer hade jag köpt den direkt. Folk som inte haft en vet inte vad e går miste om

De stora techbolagen hade inte blivit så stora utan att ha finansiering samt framförallt politiskt inflytande som man får via pensionsfonderna, de är jättar i världen. BlackRock som är störst i USA och kanske största ägaren på Svenska börsen med. De kan ensamma styra börsutveckling för massor av bolag

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Alla har olika smak.

Använder den redan i mitt test lab, jag vill byta ut allt som har med android interface att göra.

Jag har inte hittat någon lösning för att ersätta deras nya inställning interface, visst kan jag använda den gamla men mycket som saknas.

Har försök detta i runt 2 år, utan att få det så jag vill ha det.

Vet faktiskt inte riktigt vad du syftar på då W10 inte har ngt "android interface" men du kanske syftar på "surfplatteläge" men det kan du bara skita i att använda.

Att få W10 att se ut exakt som W7 är nog en tämligen omöjlighet, att göra allt grafiskt som W7 menar jag då, en del kör classic startmenu och annat tjafs vilket kan göra det mer likt.

Det lämpligaste alternativet är nog att bara lära sig använda och nyttja fördelarna för att inte hamna hopplöst efter.
Varför lägga en massa tid på nedlagda OS och deras utseende ist för att använda sin tid åt lite vettigare saker.
Spelar ingen roll hur mkt du tycker att W10 guit suger... det kommer inte göras om till ngt W7 så suck it up and move on

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem

Gud vad bra! Nu kan ha på heltid rädda världen från överbefolkning!

https://www.youtube.com/watch?v=obRG-2jurz0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Var inte så förtjust i W8, för stor omställning, men W8.1 är enligt mig deras bästa GUI.

YES!!! HAHA vi är nog de enda som tycket det

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net