Samsung ger telefoner SSD-prestanda med UFS 3.1

Permalänk
Melding Plague

Samsung ger telefoner SSD-prestanda med UFS 3.1

Samsung inleder produktionen av UFS 3.1-lagringsminne, som erbjuder upp till tre gånger högre lagringsprestanda än föregångaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Onödigt snabbt hade räckt med hälften 🙂

Permalänk
Medlem

Bra nyhet, inte för att vi just precis nu behöver så stora överföringar men framöver kommer det behövas.

Permalänk
Medlem

Kul när man precis skaffat en s20+ 5G. 🥺

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | Palit GeForce RTX 2080 Ti 11GB GamingPro OC | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34'' 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Advance Paris X-P500 + Advance Paris X-A160
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Häftigt! Kan jag lagra bilderna jag tar på katten snabbare!

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Men vad är det användbart till ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av GarfieldPower:

Kul när man precis skaffat en s20+ 5G. 🥺

Om man tänker så om denna nyhet är det svårt att se när man borde köpa ny telefon överhuvudtaget, tänker jag.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Dem8n:

Bra nyhet, inte för att vi just precis nu behöver så stora överföringar men framöver kommer det behövas.

Skrivet av mrqaffe:

Men vad är det användbart till ?

Ungefär så. Nyheten tar upp 8K-inspelning, men det stöds bara för bildspel (24 fps) på Galaxy S20, och de sensorer som sitter i mobiltelefoner lär knappast kunna göra så hög upplösning rättvisa ändå.

Men naturligtvis är det positivt med snabbare lagring generellt sett, och särskilt för framtiden. Man måste börja någonstans.

EDIT: Kan absolut tänka mig att snabbare lagring kan bidra till bättre upplevd allmänprestanda också.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Men vad är det användbart till ?

Samsung Dex är en sak som kommer dra stor nytta av dessa hastigheter. Utöver det så kommer ökningen av slumpmässig read/write leda till att telefonerna känns rappare efter X antal uppdateringar/år.

Apple har legat i framkant med sin NVME-lagring i sina telefoner de senaste fyra åren. Förhoppningsvis så kan detta hjälpa Android-lurarna att komma ikapp en aning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är för andra användare men det känns inte som om att överföringshastigheten till lagringsmediet är en begränsande faktor i min mobiltelefon. Det finns säkert de som motiverar ett köp p.g.a. det här dock.