Strålningsorgan fastställer att 5G inte är skadligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexman:

ingen idé att oroa sig statliga mätningsinstrumenten går bara upp till 3 röntgen och mätningarna visar bara 3 rötngen så allt är under kontroll

När solen går upp imorgon skulle jag råda dig om du verkligen vill skydda dig att hitta något långt under mark. Solen+kosmisk strålning är långt farligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martin654:

Haha. Eller hur. Som av en händelse när det just ska införas.
Sverige har aldrig varit tryggare sörrö.. för det sa Sarnecki på TV!

O Motorola har talat om för mig att det inte alls är farligt. Är det en slump att det är i Wuhan som man drog igång 5g först?

Tror ni ska avvara några minuter o lyssna på den här läkaren:
https://www.youtube.com/watch?v=zFN5LUaqxOA

Huja, en sådan otäck typ, ovetenskapligt så det dryper. Förresten, mej veterligen har Kina inte släppt några frekvensband i millimetervågsområdet, de kör vidare med ungefär samma frekvenser som för tidigare generationer. Vi skulle ha ett konstant flöde av pandemier med hans sätt att resonera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Ja fast här blir det lite tokigt ändå.
För det du efterfrågar här är bevis på ickeexistens. Det du behöver förstå här är att ickeexistens inte går att bevisa. Det är omöjligt för vetenskapen att bevisa att gud inte finns. Det närmsta man kan komma är att söka bevis och komma upp tomhänt - och därmed förklara frånvaron på bevis.

Ja eller så kan vi ta ett så dumt exempel som att det kanske är så att dina inlägg online är 100 gånger farligare för alla i landet än 2G, 3G, 4G och 5G kombinerat. Jag har inget bevis för att så INTE skulle vara fallet.
Och även om du lägger din själ på att anställa forskarlag som undersöker det här och inte kommer fram till att det finns någon som helst grund i ett sådant antagande som att dina onlineinlägg skulle skada alla så kan jag bara kontra med:

"Jag säger inte att du har fel men man var 100% säker att jorden var platt en gång i tiden"

Att begära totalt uteslutande av alternativ för ickeexistens är inte förenligt med den vetenskapliga modellen.

Alltså det närmsta vetenskapen kan komma är att söka efter närvaro av fenomen/problem och symptom. Efter att ha haft tillgång till tekniken att använda alla möjliga frekvensband i över 100 år så har vi kommit fram till en del grejer.

Elektromagnetisk strålning som är energität kan bränna oss. Och elektromagnetiskt strålning som har högre frekvens än synligt ljus kan skada oss eftersom att strålningen är joniserande.
Men vi har until this day inte hittat solida belägg för att svaga elektromagnetiska strålnigskällor med ickejoniserande strålning har mer påverkan på oss än ljuset från cykellampor. Trots att man forskat på det här i 100 år. Inte bara mobiltelefontillverkarna utan även världens universitet. Sjukvården har också forskat i määängder på användning av olika frekvensband för behandlingar, diagnosticering och som hjälpmedel för övriga verktyg.

Nej jag frågar inte efter bevis för ikke existens eller totalt uteslutande av allting, jag ifrågasätter vetenskapsförnekelse och hur man sammanställer och formulerar halvsanningar för att vinkla eller driva igenom en viss agenda och glömmer bort det där lilla men, det är den typen av argumentation VOF håller på med och dom har ju haft en del avhopp så kan ju hålla tummarna för att den sekten dör ut. Jag gillar inte ord som foliehattar och konspirationsteorier, etc, etc, etc som genomsyrar den här typen av trådar, i framtiden hoppas jag att samhället har kommit längre ur det här perspektivet så att man lättare kan få en uppfattning, vi klarar ju inte ens av att ifrågasätta när vi sätter i oss skit/cigaretter var ju jättenyttigt en gång i tiden, någon måste konstatera det sedan ska det ifrågasättas och ältas i 30 tills det inte längre går att slå hål på det, då blir det en snackis runt fikabordet och alla faller in.

Det jag ifrågasatte i ditt inlägg är att det skulle ha gjorts omfattande långtidsstudier på +30-100 år eller vad du nu menade och att detta är absolut ofarligt i alla aspekter, IARC och WHO skriver ju själva att långtidseffekterna av viss typ av strålning kan orsaka en viss typ av cancer. Menade absolut ingenting annat, jag tycker alltså att man ska gå på dom rönen som finns men vara öppen för att vi inte vet allting och om det nu är enstaka långtidsstudier på 5-10år samt potentiella risker , då är det ju så. Sen om du vill hänvisa till saltgurka och glödlampor som en potentiell risk visst gör det jag äter både saltgurka och lever med en glödlampa i örat och mår inte sämre för det, måste erkänna att det är svårt att ligga på sidan.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Daniel75:

Jag vill minnas att mobiltelefoni funnits sedan början av 1990-talet, således i över 30 år nu...

64 år, 1956 fick vi första mobilerna i Sverige.
Ericsson MTA

https://www.ericsson.com/en/about-us/history/products/mobile-...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag är mer intresserad hur 5G påverkar bina.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Medlem

Jag vill bara tacka alla er, speciellt dig @söderbäck som skriver lugna, långa och metodiska inlägg, som orkar med att tackla dessa människor som inte orkar att läsa, förstå och ta in, utan enbart agerar baserat på sina rädslor för det DEM tror är okänt.

Kan ni som tror att 5G är farligt länka till EN ENDA STUDIE som visar att faktiskt är skadligt? Förra gången den här diskussionen var uppe i den här tråden så fick jag en länk till en studie som t om visade att testråttorna utsatta för strålning levde längre.
Så vänligen ansträng er lite nu.

Jag orkar inte ens gå tillbaka och citera den personen som länkade videon med läkaren som raljerade men har ni själva sett på videon?

Han började till och med prata om att vi inte har ett sätt att ta hand om batterierna som används för backup på basstationerna... Eller ska ni säga att han har fel om just detta men inte om 5G?
Enligt mig så har man ju redan lagt ribban på en fruktansvärt låg nivå om man inte orkar ta reda på en sådan enkel sak men ändå ska undervisa i farorna med 5G.
Jag har SJÄLV gjort dessa batteribyten på basstationerna. Vi har metoder för att återvinna dem.
Hur faaaaaan tror ni att vi gör med alla bilbatterier?

Jag är ledsen boomers (hatar det uttrycket men jag tror det passar här) men det här är inte som när ni var små och man bara slängde allt i havet.
Våran generation försöker faktiskt ta hand om de material vi har begränsad tillgång till och den miljö vi lever i.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

WHO klassificerar icke ioniserande strålning som möjligtvis cancerframkallande IARC

Förhåller mig fortsatt skeptisk tills jag ser flera studier som förts under minst 20 år och som kommer fram till samma slutsatser. Tills dess vet jag inte om det är ofarligt eller ej.

Så, en studie som är snart 10 år gammal med "Limited evidence of carcinogenicity" för en typ av cancer och "'Inadequate evidence of carcinogenicity" för andra sorters cancer (utan någon uppföljande studie som stödjer detta?) väger tyngre än en ny studie som säger att något är ofarligt.

Du tror inte att du lider av "Cognitive bias"? Verkar vara en relativt vanlig åkomma bland foliehattar och flat earthers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mezzlock:

Så, en studie som är snart 10 år gammal med "Limited evidence of carcinogenicity" för en typ av cancer och "'Inadequate evidence of carcinogenicity" för andra sorters cancer (utan någon uppföljande studie som stödjer detta?) väger tyngre än en ny studie som säger att något är ofarligt.

Du tror inte att du lider av "Cognitive bias"? Verkar vara en relativt vanlig åkomma bland foliehattar och flat earthers

Du får jättegärna länka till den studien, kanske inte är särskilt uppenbart men jag har ingen aning!. Är inte särskilt haj på detta men tycker det är riktigt kul att se när sakliga argument läggs fram! Jag bryr mig inte om min ställning är rätt, men om någon måste ge misstanke om att det kan vara farligt så kan det hjälpa andra att krysta ur sig argument för att stödja sin ställning. Och det tycker jag är väldigt viktigt! Annars har man liksom en sida som redan fått det förstått att det inte är farligt, och en annan som aldrig fått sina argument prövade sakligt Ibland kan det vara roligt att vara katalysator, det kan hjälpa andra människor!

Tänk om man liksom har fått det förstått bortom rimligt tvivel att detta är dåligt, och därefter läser man en tråd på SweC där alla är eniga om att det inte är det, men inte varför? Det hjälper inte mycket om annat till att kanske förstärka ens ställning, men när man läser metodiska och rättigenom trevliga svar så som från @Söderbäck kanske man får upp ett öga för diskussionen!

Vi vet ju att icke joniserande elektromagnetisk strålning vibrerar atomerna. Därmed kan det i stark koncentration skapa brännmärken. Kan det även göra mer saker än bara bränna oss? Atomerna vibrerar självfallet, kan det ha någon oförutsägbar effekt på vår kropp under det längre loppet?

Jag kan också tänka mig att dessa master har en betydligt högre effekt än vad biologiskt material har, eller har jag fel?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Radiofrekvenserna från basstationerna i dagens 5G-nät når ungefär 1 procent av det maximalt tillåtna gränsvärdet för exponering för radiostrålar. Tester där radiosändare körts med maximalt tillåten effekt når blott 50 procent av det maximala gränsvärdet.

Är det bara jag som försöker förstå vad detta innebär?
* 5G har kort räckvidd, så för att få lite bättre yttäckning där det är glesare mellan abonnenterna kan man anta att sändarnas effekt skruvas upp till runt 10% av gränsvärdet.
* Utgå sedan ifrån att det sitter tre eller fler 5G-sändare på samma eller närliggande mast för att serva olika operatörer.
* Lägg därtill att där även sitter sändare för 3G och/eller 4G så att de som inte har senaste telefonmodell också kan nås.
* Komplettera med den vanliga bakgrundsstrålningen från rundradio, TV-sändningar, Rakel, radar, elnät, etc, och vi är snabbt uppe i 100% av gränsvärdet.

Permalänk
Medlem

Det är farligare att ha en varm katt i famnen än att äga mobiltelefon. Har alla dessa 5G-fanatiker ens hört talats om ljusspektrumet?

De som är rädda för 5G kan ta och flytta ut i de djupaste ödemarker och leva där utan teknologi. Visserligen finns det sol och kosmisk bakgrundstrålning men den som saknar intelligens eller vägrar ta åt sig fakta lär ju stormtrivas ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Är det bara jag som försöker förstå vad detta innebär?

* 5G har kort räckvidd, så för att få lite bättre yttäckning där det är glesare mellan abonnenterna kan man anta att sändarnas effekt skruvas upp till runt 10% av gränsvärdet.

Detta regleras mycket hårt och är inget operatörerna själva bestämmer. De ansöker om tillstånd för vilken strålningsnivå de får ligga på för det aktuella området. Oftast lägger man sig under det man får tillstånd för för att ha möjlighet att skruva upp vid behov.

* Utgå sedan ifrån att det sitter tre eller fler 5G-sändare på samma eller närliggande mast för att serva olika operatörer.

Utöver ovanstående där maxstrålningen regleras stenhårt så bygger också operatörerna tillsammans, mao använder samma antenner, då det är alldeles för dyrt att bygga själva. Exempel på detta är: Net 4 Mobility (Telenor och Tele2), 3GIS (Telenor och 3), SUNAB (Tele2 och Telia). Vissa av dessa ska lägga ner men det kommer garanterat bildas nya samarbeten.

* Lägg därtill att där även sitter sändare för 3G och/eller 4G så att de som inte har senaste telefonmodell också kan nås.

Dessa är medräknade i strålningsberäkningen.

* Komplettera med den vanliga bakgrundsstrålningen från rundradio, TV-sändningar, Rakel, radar, elnät, etc, och vi är snabbt uppe i 100% av gränsvärdet.

Läs ovan.

Källa: Mig själv. Arbetat som montör i fält och byggt basstationer runt om i hela Sverige, här är en artikel som jag är med i. Jag är den coola killen i randig tröja.
Idag sitter jag som projektledare inom samma branch.

Edit: Tydligen betalvägg... Som jag på något sett kommer runt utan att logga in eller betala. OffTopic, kan jobbet ha betalat för tidningen och att jag surfar via deras nät?
Här är bilden:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Källa: Mig själv. Arbetat som montör i fält och byggt basstationer runt om i hela Sverige, här är en artikel som jag är med i. Jag är den coola killen i randig tröja.
Idag sitter jag som projektledare inom samma branch.

Fasen, jag ville kolla på den coola killen i randig tröja, men paywall!

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av lappen81:

Nej jag frågar inte efter bevis för ikke existens eller totalt uteslutande av allting, jag ifrågasätter vetenskapsförnekelse och hur man sammanställer och formulerar halvsanningar för att vinkla eller driva igenom en viss agenda och glömmer bort det där lilla men, det är den typen av argumentation VOF håller på med och dom har ju haft en del avhopp så kan ju hålla tummarna för att den sekten dör ut. Jag gillar inte ord som foliehattar och konspirationsteorier, etc, etc, etc som genomsyrar den här typen av trådar, i framtiden hoppas jag att samhället har kommit längre ur det här perspektivet så att man lättare kan få en uppfattning, vi klarar ju inte ens av att ifrågasätta när vi sätter i oss skit/cigaretter var ju jättenyttigt en gång i tiden, någon måste konstatera det sedan ska det ifrågasättas och ältas i 30 tills det inte längre går att slå hål på det, då blir det en snackis runt fikabordet och alla faller in.

Det jag ifrågasatte i ditt inlägg är att det skulle ha gjorts omfattande långtidsstudier på +30-100 år eller vad du nu menade och att detta är absolut ofarligt i alla aspekter, IARC och WHO skriver ju själva att långtidseffekterna av viss typ av strålning kan orsaka en viss typ av cancer. Menade absolut ingenting annat, jag tycker alltså att man ska gå på dom rönen som finns men vara öppen för att vi inte vet allting och om det nu är enstaka långtidsstudier på 5-10år samt potentiella risker , då är det ju så. Sen om du vill hänvisa till saltgurka och glödlampor som en potentiell risk visst gör det jag äter både saltgurka och lever med en glödlampa i örat och mår inte sämre för det, måste erkänna att det är svårt att ligga på sidan.

När du efterlyser fraser så som:
"att detta är absolut ofarligt i alla aspekter" så kan jag bara säga att det bara kan fås av bevis på ickeexistens.
Och det kan jag som sagt inte erbjuda. Den typen av formulering kan jag inte leverera på.
Att frukost skulle vara ofarligt eller det tokiga exemplet med att de inlägg du skriver skulle vara farliga för alla i landet - ja även där får vi problem med att påvisa att detta är absolut ofarligt i alla aspekter.
Vi kommer få leva med frånvaron av solida underlag för att så inte är fallet.

WHO säger inte att låga nivåer av elektromagnetisk strålning ger cancer. Du skrev inte det heller - I know.
Men vad de skriver är att de inte kan utesluta det här. Och det är ju rimligt. Det finns en möjlighet att det i framtiden kan göras nya upptäckter där det kan beläggas.
Och WHO placerar denna strålning i samma riskkategori som - ja just det. Saltgurkan. Det är ingen slump att denna godbit (som jag själv väljer bort alla gånger hehe) används i samband med WOHs riskanalys för strålningen.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@MoNkeY-05: Vad fan... Jag läste den själv nyss! Det tog mig typ 30min att leta upp den 😂

Edit: Uppdaterade inlägget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MoNkeY-05:

Fasen, jag ville kolla på den coola killen i randig tröja, men paywall!

Jag kommer också in på den trots att jag inte är prenumerant.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av voro12:

Jag brukar gå in i Anti-5G grupper på Facebook och läsa folks inlägg, man blir både fascinerad och mörkrädd på samma gång.

Ja, det är läskigt och det finns tiotusentals (om inte hundratusen) svenskar som på allvar tror att 5G innebär mänsklighetens undergång.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Det är farligare att ha en varm katt i famnen än att äga mobiltelefon. Har alla dessa 5G-fanatiker ens hört talats om ljusspektrumet?

De som är rädda för 5G kan ta och flytta ut i de djupaste ödemarker och leva där utan teknologi. Visserligen finns det sol och kosmisk bakgrundstrålning men den som saknar intelligens eller vägrar ta åt sig fakta lär ju stormtrivas ändå.

Tills dom lär sig att TV-satelliter strålar dom rakt i fontanellen i frekvensband 10 och 20 GHz så fort man är utomhus oavsett plats.
Gräv ner er! men gör en radonmätning först, där har vi joniserande strålning som faktiskt påverkar.

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av lappen81:

Letar man kan man säkert hitta studier som säger motsatsen, jag säger inte att du har fel men man var 100% säker att jorden var platt en gång i tiden och man var ju garanterat en foliehatt om man trodde annorlunda (vilket vissa i den här tråden verkar tycka, inte du). Man bör alltså vara öppen för att vi inte vet allting

Aristotle bevisade att jorden var rund ca. 330 f.Kr, och Eratosthenes beräknade omkretsen på 200-talet f.Kr. Att kyrkan under medeltiden trodde att jorden var rund är de flesta historieforskare nu överens om är en myt som uppstod under 1800-talet för att svartmåla den dåtida kyrkan. Likaså är historien om att Columbus bevisade att jorden är rund påhittad och från en skönlitterär bok skriven på 1800-talet.

Det har dock alltid funnits vissa som trots bevisen för motsatsen trott att jorden är platt, och antalet människor som tror att jorden är platt har ökat under 2000-talet mycket tack vare internet. Detta trots att det till skillnad mot om 5G är farligt eller ej är relativt enkelt att bevisa att jorden faktiskt är rund.

Så även om man som du säger bör vara öppen för att vi inte vet allting så bör man också vara öppen för vad vi faktiskt vet. Det är inte riktat mot dig, att ifrågasätta forskning i syfte att öka kunskapen är bara bra. Börjar man däremot ignorera eller tolka forskningsresultat på ett vinklat sätt som många som hävdar att "strålning" är farligt så blir det problem.

Permalänk

Med all denna infrarödastrålning som skickas ut överallt så borde väl lufttemperaturen öka, om vi alla byter från glödlampor till ledlampor så kan vi nog balansera ut värmestrålningen, annars så blir det väl 50C+ somrar i Australien och de får byta namn till IRstrålIgen

Visa signatur

Alfred E. Neuman

Permalänk

Så där säger de ju bara för att de vill att vi ska ta av oss foliehattarna och grillas till döds av döds-5g-strålningen! Haha! Den går jag aldrig på!
Nej du, jag behåller mig foliehatt ett tag till jag.

.
.
.
.
.
.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Medlem

Klart man tror på denna information. Vi bor trots allt i Sverige, där vi föddes naiva och hjärntvättade. Ett väl fungerande system som snabbt och effektivt gör narr av tveksamhet! (Och alla går på det) Även de som anser sig vara "vakna" är ofta ganska omedvetna om hur djupt detta beteende sitter.

Känner mig lurad.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ChrioN:

Klart man tror på denna information. Vi bor trots allt i Sverige, där vi föddes naiva och hjärntvättade. Ett väl fungerande system som snabbt och effektivt gör narr av tveksamhet! (Och alla går på det) Även de som anser sig vara "vakna" är ofta ganska omedvetna om hur djupt detta beteende sitter.

Känner mig lurad.

Hmm.
Om man inleder med att kalla alla naiva och hjärntvättade... finns inte risken att man då uppfattas som den som gör narr av andra?
Jag tänker bara att det kanske ligger dig lite i fatet att själv göra det du kritiserar andra för.
Eller?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@ChrioN:

1) Skulle du definiera dig själv som vaken?
2) Hur vet man om man är vaken? Ska jag nypa mig själv?
3) Vad är tveksamt av studien? Ingen har kritiserat studien vad jag kan se på någon annan punkt än hur lång tid studien har pågått.
4) På vilket sätt är svenskar naiva?
5) På vilket sätt är vi hjärntvättade?
6) Vem har lurat dig?

Permalänk
Medlem

Ursäkta om ni tar illa upp, det är meningen att jag måste skriva av mig

Allt levande på denna jord är byggt utifrån atomer, atomer är till sin natur energi, frekvens och vibration.
Skulle inte energier, frekvenser och vibrationer påverka? Allt har sin egen frekvens och sin egen vibration.
Blir ni någonsin påverkade av andra, aggressivt beteende, mordhot, pistol mot pannan, se sin flick/pojk- vän bli utsatt av div, älska, hata. gråta.
Kolla in i det lilla så ser ni också det stora, ibland måste man se trädet för att kunna se skogen, fraktaler*

Varför djur och människor skulle vara skilda från varandra förstår jag inte, följ fosterutvecklingen från embryo och framåt så ser man bara likheter. Lika så biologiskt, t.ex organ och de 8 olika systemen (som vi uppfattar med våra 5 sinnen) som carni/omni/herbi -vorer består utav.

Det som styr livet på denna elektromagnetiska jord kommer från solen, om vi släcker solen så har vi ingen liv kvar efter en tid.
Allt består utav och är uppbyggt utav elektromagnetism.

Varför skulle koldioxiden vara orsaken till växthuseffekten om det är så att det är solen som styr?
Koldioxiden behövs för livet här på jorden, vi behöver koldioxid för att cellandningen ska fungera, det talas ofta att det är livets gas.
Prova själv att andas in någon ädelgas, du känner inte av att syrehalten sjunker kraftigt - du hamnar i koma efter några sekunder (beroende på om du har plastpåse över huvudet fyllt med gas samtidigt som du andas ut innan du drar ner gardinen), hjärndöd inom ca 10 minuter.
Nu var det inte meningen att sprida denna typen av information, men krävs nog för förståelsen. Prova inte dett hemma

Vi ser mindre än 1% av det elektromagnetiska spektrat, mindre än 1% av ljud spektrat, 90% av DNAt i din kropp är inte du, atomen i din kropp består till 99.9999999999999999% av ingenting och ingen av dem finns kvar av dem du födes med, människa har 46 kromosomer - 2 mindre än den vanliga potatisen.

Kan det inte vara så att var och en av oss är som ett glas med en blandning av det mesta, kan det vara summan av kompoten som avgör vad vi uppfattar och hur, det kan inte vara så att var och en av oss är en produkt av våra präglingar?
Coronaviruset påverkar dig inte? Viruset har sin egen frekvens, bara inom frekvensmedicinen finns det en uppsjö av enkla bot mot corona men det tjänar man inte pengar på, man kan inte patentera naturen utan tar patent på en snarlik "man-made" molekylstryktur som synes ser nästan likadan ut men har en helt annan verkanseld.
Varför får bara den ena av enäggstvillingarna autism, där det enda som skiljt vara att den andra fick vaccinspruta vid födseln, av misstag.

Vetenskapen idag är styrd av pengar, globalism och girighet.

2/3 av alla människor är villiga att ge dig en dödlig elchock, bara därför att en aktoritär sa att det var för en bra sak.

Till sist, människan är dum som han/hon/hen/hin är.
Vem är så ut i bomben korkad att man i det närmsta tar död på planeten man bor på, samtidigt som man letar liv på andra planeter?
Människan är den största och värsta predatorn på denna jord, all annan livsform har sin givna plats och håller det biologiska beståndet i schack, det kallas ekosystem där man lever i symbios med varandra, människan inte bara utrotar andra livsformer utan sig själva i sin strävan efter att jag själv har rätt och ni andra har fel.

Allt är sanning, det någon säger är sant är lika mycket sant som präglingarna medmänniskan gått igenom.
Men vad som är sant är upp till var och en av oss, många är villiga att döda för det.

Egot har talat /tack för mig.

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

När du efterlyser fraser så som:
"att detta är absolut ofarligt i alla aspekter" så kan jag bara säga att det bara kan fås av bevis på ickeexistens.
Och det kan jag som sagt inte erbjuda. Den typen av formulering kan jag inte leverera på.
Att frukost skulle vara ofarligt eller det tokiga exemplet med att de inlägg du skriver skulle vara farliga för alla i landet - ja även där får vi problem med att påvisa att detta är absolut ofarligt i alla aspekter.
Vi kommer få leva med frånvaron av solida underlag för att så inte är fallet.

WHO säger inte att låga nivåer av elektromagnetisk strålning ger cancer. Du skrev inte det heller - I know.
Men vad de skriver är att de inte kan utesluta det här. Och det är ju rimligt. Det finns en möjlighet att det i framtiden kan göras nya upptäckter där det kan beläggas.
Och WHO placerar denna strålning i samma riskkategori som - ja just det. Saltgurkan. Det är ingen slump att denna godbit (som jag själv väljer bort alla gånger hehe) används i samband med WOHs riskanalys för strålningen.

Det jag efterlyste och huvudsakligen skrev var
1) Menar du att det finns omfattande långtidstudier under +100år och att allting är uteslutet
2) Eller att det har gjorts diverse studier under +100år

Hade du svarat 2) hade vi varit överens från början och jag tror att det är det du menade men baserat på hur inlägget var formulerat lät det som 1) för mig

Skrivet av perost:

Så även om man som du säger bör vara öppen för att vi inte vet allting så bör man också vara öppen för vad vi faktiskt vet. Det är inte riktat mot dig, att ifrågasätta forskning i syfte att öka kunskapen är bara bra. Börjar man däremot ignorera eller tolka forskningsresultat på ett vinklat sätt som många som hävdar att "strålning" är farligt så blir det problem.

Tack för ett informativt inlägg (kapades bort kan hittas i tidigare svar)
Du sammanfattar exakt vad jag försöker framföra , stryker bort en liten bit då det gäller åt båda hållen och jag gissar att du håller med om det. #18335845

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zezo:

Ursäkta om ni tar illa upp, det är meningen att jag måste skriva av mig

Allt levande på denna jord är byggt utifrån atomer, atomer är till sin natur energi, frekvens och vibration.
Skulle inte energier, frekvenser och vibrationer påverka? Allt har sin egen frekvens och sin egen vibration.
Blir ni någonsin påverkade av andra, aggressivt beteende, mordhot, pistol mot pannan, se sin flick/pojk- vän bli utsatt av div, älska, hata. gråta.
Kolla in i det lilla så ser ni också det stora, ibland måste man se trädet för att kunna se skogen, fraktaler*

Varför djur och människor skulle vara skilda från varandra förstår jag inte, följ fosterutvecklingen från embryo och framåt så ser man bara likheter. Lika så biologiskt, t.ex organ och de 8 olika systemen (som vi uppfattar med våra 5 sinnen) som carni/omni/herbi -vorer består utav.

Det som styr livet på denna elektromagnetiska jord kommer från solen, om vi släcker solen så har vi ingen liv kvar efter en tid.
Allt består utav och är uppbyggt utav elektromagnetism.

Varför skulle koldioxiden vara orsaken till växthuseffekten om det är så att det är solen som styr?
Koldioxiden behövs för livet här på jorden, vi behöver koldioxid för att cellandningen ska fungera, det talas ofta att det är livets gas.
Prova själv att andas in någon ädelgas, du känner inte av att syrehalten sjunker kraftigt - du hamnar i koma efter några sekunder (beroende på om du har plastpåse över huvudet fyllt med gas samtidigt som du andas ut innan du drar ner gardinen), hjärndöd inom ca 10 minuter.
Nu var det inte meningen att sprida denna typen av information, men krävs nog för förståelsen. Prova inte dett hemma

Vi ser mindre än 1% av det elektromagnetiska spektrat, mindre än 1% av ljud spektrat, 90% av DNAt i din kropp är inte du, atomen i din kropp består till 99.9999999999999999% av ingenting och ingen av dem finns kvar av dem du födes med, människa har 46 kromosomer - 2 mindre än den vanliga potatisen.

Kan det inte vara så att var och en av oss är som ett glas med en blandning av det mesta, kan det vara summan av kompoten som avgör vad vi uppfattar och hur, det kan inte vara så att var och en av oss är en produkt av våra präglingar?
Coronaviruset påverkar dig inte? Viruset har sin egen frekvens, bara inom frekvensmedicinen finns det en uppsjö av enkla bot mot corona men det tjänar man inte pengar på, man kan inte patentera naturen utan tar patent på en snarlik "man-made" molekylstryktur som synes ser nästan likadan ut men har en helt annan verkanseld.
Varför får bara den ena av enäggstvillingarna autism, där det enda som skiljt vara att den andra fick vaccinspruta vid födseln, av misstag.

Vetenskapen idag är styrd av pengar, globalism och girighet.

2/3 av alla människor är villiga att ge dig en dödlig elchock, bara därför att en aktoritär sa att det var för en bra sak.

Till sist, människan är dum som han/hon/hen/hin är.
Vem är så ut i bomben korkad att man i det närmsta tar död på planeten man bor på, samtidigt som man letar liv på andra planeter?
Människan är den största och värsta predatorn på denna jord, all annan livsform har sin givna plats och håller det biologiska beståndet i schack, det kallas ekosystem där man lever i symbios med varandra, människan inte bara utrotar andra livsformer utan sig själva i sin strävan efter att jag själv har rätt och ni andra har fel.

Allt är sanning, det någon säger är sant är lika mycket sant som präglingarna medmänniskan gått igenom.
Men vad som är sant är upp till var och en av oss, många är villiga att döda för det.

Egot har talat /tack för mig.

Så du har fastnat i frekvens-ormoljeindustrin? Finns inga vetenskapliga belägg för att det skulle hjälpa nån annat än med hjälp av placebo.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ChrioN:

Klart man tror på denna information. Vi bor trots allt i Sverige, där vi föddes naiva och hjärntvättade. Ett väl fungerande system som snabbt och effektivt gör narr av tveksamhet! (Och alla går på det) Även de som anser sig vara "vakna" är ofta ganska omedvetna om hur djupt detta beteende sitter.

Känner mig lurad.

Hjärntvättade? Du menar att vår utbildning som uppmanar oss att söka kunskap själva är hjärntvättande? Tror du behöver googla lite på vad hjärntvättning är...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Hjärntvättade? Du menar att vår utbildning som uppmanar oss att söka kunskap själva är hjärntvättande? Tror du behöver googla lite på vad hjärntvättning är...

Hjärntvätt är för mig att släppa sin egen övertygelse och tro till förmån för någon annans sanning.

Visa signatur

Ett härligt gäng med div. elektronik.
Marknadsreferenser | Rabattkoder | Dagens fynd | Övriga fynd

"The mediocre teacher tells, The good teacher explains, The superior teacher demonstrates but the great teacher inspires."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zezo:

Hjärntvätt är för mig att släppa sin egen övertygelse och tro till förmån för någon annans sanning.

Nej, hjärntvätt är när man manipulerar någon att tro på sånt som inte baseras på fakta.

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChrioN:

Klart man tror på denna information. Vi bor trots allt i Sverige, där vi föddes naiva och hjärntvättade. Ett väl fungerande system som snabbt och effektivt gör narr av tveksamhet! (Och alla går på det) Även de som anser sig vara "vakna" är ofta ganska omedvetna om hur djupt detta beteende sitter.

Känner mig lurad.

Skrivet av Esseboy:

Hjärntvättade? Du menar att vår utbildning som uppmanar oss att söka kunskap själva är hjärntvättande? Tror du behöver googla lite på vad hjärntvättning är...

Skrivet av Zezo:

Hjärntvätt är för mig att släppa sin egen övertygelse och tro till förmån för någon annans sanning.

Rätt ord kanske är sheeple?
https://en.wikipedia.org/wiki/Herd_behavior#Sheeple
a derogatory term that highlights the passive herd behavior of people easily controlled by a governing power or market fads which likens them to sheep, a herd animal that is easily led about. The term is used to describe those who voluntarily acquiesce to a suggestion without critical analysis or research in large part because the majority of others possess a similar mindset.