Microsoft drar en luring – Xbox Series X lanseras inte i november

Permalänk
Melding Plague

Microsoft drar en luring – Xbox Series X lanseras inte i november

Uppdaterad! Microsoft uppdaterar webbplatsen och håller fast vid tidigare uppgifter: Xbox Series X dröjer till julhandeln.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Semester å Hellblade fr.o.m 27e november då, sweet

Visa signatur

linux-folk är fan den nya sortens veganer. ingen frågar, diskussionen har inget med linux att göra.
Linux-folk: Jag kör Linux....

Permalänk
Moderator
Testpilot

Jag hoppas att MS satsning på "exklusiva" titlar verkligen bär frukt denna generationen. MS förlorade enbart på sin line-up förra generationen.

Jag kan tänka mig att köpa en XBOX om den har spel som kan backa den vid lansering. Dock är PS5 också väldigt intressant med tanke på alla starka titlar de hade till PS4:an som kan få bra uppföljare. För att inte tala om deras guldstudio Naughty Dog.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Klarar man av att pumpa ut bra spel, och hålla ett rimligt pris, så blir det nok en sån istællet før att køpa ny dator/uppgradering næsta gång.

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk

Debunked. Microsoft gick ut med att det är fel, det är holiday 2020 som gäller. Vilket är efter thanksgiving

Permalänk
Medlem

Forza 8 på det så snackar vi

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av PinguHEHE:

Debunked. Microsoft gick ut med att det är fel, det är holiday 2020 som gäller. Vilket är efter thanksgiving

Tack för upplysningen, artikeln är nu uppdaterad precis som Microsofts webbplatser. Trist, men inte helt oväntat!

Permalänk
Medlem

Är inte slutet av November typ Julhandeln?

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Inaktiv

Tänk om "exklusiva titlar" kunde komma till ett slut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag hoppas att MS satsning på "exklusiva" titlar verkligen bär frukt denna generationen. MS förlorade enbart på sin line-up förra generationen.

Handlade nog även en del om att PS4 var 50 procent snabbare än Xbox One så när PS4 körde stabila 1080p låg alltid Xbox One på 720p-900p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon201296:

Tänk om "exklusiva titlar" kunde komma till ett slut

Tycker exklusiva titlar är bra för då ser man när dom blir optimerade på riktigt för konsolen (titta på Nintendos konsols prestanda och vad de lyckas få ut t.e.x)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swedman18:

Tycker exklusiva titlar är bra för då ser man när dom blir optimerade på riktigt för konsolen (titta på Nintendos konsols prestanda och vad de lyckas få ut t.e.x)

Hade fungerat lika bra på den andra konsolen

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag gillar Xbox.

Såpass mycket att jag kan göra en grej utav det hela och ta 2-3 dagars semester och förboka enheten. Allt som gör att man känner sig om ett litet barn igen 😂👍🏼

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvOlle:

Var den så mycket vassare som 50%? Jag har hela tiden trott att det rörde sig om mycket mindre marginaler.

Processorn var ju samma, men Xbox One låg på 1,3 TF och PS4 på 1,84 TF, eller 41 procent högre.

Permalänk
Medlem

Det var en riktig klump till pedestal det där.. Blir svår att gömma!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Datanisse:

Det var en riktig klump till pedestal det där.. Blir svår att gömma!

ja fy tusan.. inte diskret alls. den är grotesk..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag hoppas att MS satsning på "exklusiva" titlar verkligen bär frukt denna generationen. MS förlorade enbart på sin line-up förra generationen.

Glöm inte katastrofalt dålig E3 reveal, luddig vision vad de ville göra med konsolen, påtvingad Kinect, sämre prestanda men ändå dyrare än ps4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag hoppas att MS satsning på "exklusiva" titlar verkligen bär frukt denna generationen. MS förlorade enbart på sin line-up förra generationen.

Vi kan nog lägga till urusel PR. Kändes som att varje artikel i spelpressen i början av generationen var av det jämförande slaget med rubriker som "spelas bäst på PlayStation!". Sen att det handlade om några fps hit heller dit spelade inte så stor roll. Ska bli intressant att se om fokus blir detsamma denna gång.

Xbox one/PlayStation 4 var riktiga hårdvarumässiga sömnpiller redan vid release. Nya generationen ser dock ut att vara ett ordentligt lyft där man faktiskt försöker göra bra maskiner och inte bara fokuserar på att få det billigt.

Permalänk
Medlem

Tror game pass gör att xbox går starkt i kommande generation. Räcker iprincip att köpa en konsoll och börja premunera på game pass så är man klar med spelköp

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Bunk:

Glöm inte katastrofalt dålig E3 reveal, luddig vision vad de ville göra med konsolen, påtvingad Kinect, sämre prestanda men ändå dyrare än ps4.

Skrivet av Michael1:

Vi kan nog lägga till urusel PR. Kändes som att varje artikel i spelpressen i början av generationen var av det jämförande slaget med rubriker som "spelas bäst på PlayStation!". Sen att det handlade om några fps hit heller dit spelade inte så stor roll. Ska bli intressant att se om fokus blir detsamma denna gång.

Xbox one/PlayStation 4 var riktiga hårdvarumässiga sömnpiller redan vid release. Nya generationen ser dock ut att vara ett ordentligt lyft där man faktiskt försöker göra bra maskiner och inte bara fokuserar på att få det billigt.

Sant! Jag hade glömt av vilken tågkatastrof deras avtäckning var.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Viking
Skrivet av Datanisse:

Det var en riktig klump till pedestal det där.. Blir svår att gömma!

Den är bara som två handkontroller, ser nog större ut än va den är

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Jag hoppas att MS satsning på "exklusiva" titlar verkligen bär frukt denna generationen. MS förlorade enbart på sin line-up förra generationen.

Jag kan tänka mig att köpa en XBOX om den har spel som kan backa den vid lansering. Dock är PS5 också väldigt intressant med tanke på alla starka titlar de hade till PS4:an som kan få bra uppföljare. För att inte tala om deras guldstudio Naughty Dog.

Alltid undrat varför vissa gillar något så "anti-consumer" som exklusivitet... Det är ju mycket bättre om konsumenten har valfriheten att välja konsol istället för att behöva köpa båda ifall man vill ha tillgång till alla spel.

Permalänk
Medlem

@Sweclockers, ordna en datumgissningstävling! Svenskt officiellt datum i handeln gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Sant! Jag hade glömt av vilken tågkatastrof deras avtäckning var.

Plus att den enbart gick att köpa i ett fåtal länder första året.

Permalänk
Medlem

"oväntat"...

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av dlq84:

Alltid undrat varför vissa gillar något så "anti-consumer" som exklusivitet... Det är ju mycket bättre om konsumenten har valfriheten att välja konsol istället för att behöva köpa båda ifall man vill ha tillgång till alla spel.

Jag påstod aldrig att jag gillade hur det praktiseras men det är ett faktum som.vi lever med idag och enligt min egen amatöranalys var det en av de stora faktorerna för den enorma framgång som Playstation 4 hade.

Sen kan jag respektera att utvecklare gärna slipper att porta till allt och alla format då det garanterat är en tidsödande process att göra bra.

Jag spelar helst allt på antingen PC eller min Switch (eftersom Switchen är bärbar), om jag hade kunnat.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Bli inte förvånade om det först blir en lansering begränsad till nordamerikanska marknaden på grund av låg tillgång på enheter till julhandeln.