Gratisperiod för Assassin's Creed Odyssey

Permalänk
Melding Plague

Gratisperiod för Assassin's Creed Odyssey

Från idag den 19 mars är prisade Assassin's Creed Odyssey gratis att spela, vilket gäller fram till söndag den 22 mars.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Helt klart värt att prova enligt mig.

Permalänk
Medlem

Köpte det på Stadia häromdagen, riktigt bra spel!

Permalänk
Inaktiv

Man tröttnar fort, har aldrig orkat spela klart.

Permalänk
Medlem

Köp, ett av de bättre AC-spelen tillsammans med black flag...

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Man tröttnar fort, har aldrig orkat spela klart.

Exakt så känner jag om om spelet.

Permalänk
Medlem

Har delade känslor för det här spelet. Klart spelvärt, ett bra rpg med vacker trevlig öppen värld, men känns inte riktigt som ett assassin's creed...

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Inaktiv

De är för mycket av samma sak, man blir duktigt less på att åka runt och klättra upp för att låsa upp kartan, spelet har haft samma typ av upplägg enda sedan de första kom, inte kul längre.

Jag körde med fusk men blev ändå less ganska fort, körde med teleportering så jag kunde hoppa vart som helst på kartan på en sekund, odödlighet och max på allt men de blev ändå extremt tråkigt, är på tok för stort och för mycket samma sak hela tiden.

Har man spelat de första spelet som var banbrytande så räcker de.

Permalänk

Tar ungefär 170 timar å klara spelet .

Visa signatur

life is a game forever

Permalänk
Medlem

Jag har hittils spelat Origins ca 300 timmar. Man blir less ibland men då tar jag bara en liten paus och spelar vidare

Visa signatur

#1 I7 7700K@5Ghz | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 I5 6600K@4600Mhz | 8gb DDR4 | GTX1070 |
#3 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Medlem
Skrivet av trex maffia:

Tar ungefär 170 timar å klara spelet .

4t 40m om man är en speedrunner.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om gratisperioden fungerar med geforce now?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

De är för mycket av samma sak, man blir duktigt less på att åka runt och klättra upp för att låsa upp kartan, spelet har haft samma typ av upplägg enda sedan de första kom, inte kul längre.

Jag körde med fusk men blev ändå less ganska fort, körde med teleportering så jag kunde hoppa vart som helst på kartan på en sekund, odödlighet och max på allt men de blev ändå extremt tråkigt, är på tok för stort och för mycket samma sak hela tiden.

Har man spelat de första spelet som var banbrytande så räcker de.

Inte konstigt att man ledsnar på Odyssey om man kör med såna fusk, en stor del av charmen med spel som detta är ju att sjunka in i spelvärlden och upptäcka nya saker och samtidigt vara aktsam för farligheter

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

De är för mycket av samma sak, man blir duktigt less på att åka runt och klättra upp för att låsa upp kartan, spelet har haft samma typ av upplägg enda sedan de första kom, inte kul längre.

Jag körde med fusk men blev ändå less ganska fort, körde med teleportering så jag kunde hoppa vart som helst på kartan på en sekund, odödlighet och max på allt men de blev ändå extremt tråkigt, är på tok för stort och för mycket samma sak hela tiden.

Har man spelat de första spelet som var banbrytande så räcker de.

Skrivet av Starric:

Inte konstigt att man ledsnar på Odyssey om man kör med såna fusk, en stor del av charmen med spel som detta är ju att sjunka in i spelvärlden och upptäcka nya saker och samtidigt vara aktsam för farligheter

Håller med, de där fusken gör knappast upplevelsen bättre utan eliminerar nog istället mycket av själva behållningen.

Jag gillade spelet och skulle ju rekommendera att man testar, men märkte ganska snabbt att man inte bör satsa på att försöka göra/hitta *allt*, då tyckte jag också att det var för repetitivt.

Ingen stor uppoffring i mitt tycke att backa av och köra story, en del quests som man tycker verkar intressanta och utforska lite, och det gjorde utifrån mina preferenser spelupplevelsen mycket bättre.
Om man vet med sig att man inte kommer kunna släppa idén att jaga runt efter precis allt så hjälper ju dock inte det rådet, och i det läget så vet jag inte om jag skulle rekommendera spelet.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Hehe, klättra upp i saker för att låsa upp kartan lät ju bekant efter att ha lirat Farcy tidigare....

Far cry 5 skämtet om att klättra i radiotorn var ju skitkul...=)

Permalänk
Medlem

Inget slår Black Flag och Syndicate. Odyssey suger verkligen. Riktigt tråkigt speciellt då man bara slår med svärdet repeterande. Otroligt dåligt var det.

Permalänk
Medlem

Tycket som många andra att spelet blir oerhört repetitivt i längden. Tycker också att det känns väldigt framhastat i allt från animationer till röstskådespel och manus - skulle utan tvekan ha mått bra av ytterligare 6-12 månaders utvecklingstid.

Ska dock sägas att vissa strider är riktigt bra, och att vissa delmoment är fantastiskt roliga. Det blir bara för mycket av alltsammans.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.