Testpilot: HyperX Cloud Flight S – trådlöst åt alla håll

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: HyperX Cloud Flight S – trådlöst åt alla håll

HyperX gör sitt vanliga Cloud Flight snäppet bättre med nya funktioner, där pampigast är möjligheten till trådlös Qi-Laddning

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hm dessa eller steelseries arctis 7.
Bra skrivet för övrigt!

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

Jag (testpiloten) finns här för att svara på era eventuella frågor. Tagga eller citera mig gärna så jag inte missar er

Permalänk
Medlem

@Wasp Funderar på att köpa ett par nya gaming lurar och funderar på dessa eller Corsair Virtuoso rgb wireless. Vilka skulle du rekommendera? Vet inte om du testat de andra iof=)
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreasmark:

@WaspCustoms Funderar på att köpa ett par nya gaming lurar och funderar på dessa eller Corsair Virtuoso rgb wireless. Vilka skulle du rekommendera? Vet inte om du testat de andra iof=)
Mvh

Svårt att svara på, stick in till ditt lokala mediamarkt eller elgiganten så lär dom väldigt troligt ha båda modellerna så du kan prova. Kolla inte för noga på specsen, passform är viktigare så något man ska ha på sig flera timmar åt gången.
Om vi låtsas att båda lurarna satt lika bra på mitt huvud så hade jag valt hyperx pga den längre batteritiden då jag är rätt hatisk mot när lurar får slut på ström mitt i en spelsession.

Permalänk
Medlem

Läste så gott jag kunde, men vilken typ av trådlös överföring är det? Både egen "kanal" och Bluetooth?
Förlåt om jag missade det.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Ingen belysning. Bästa jag läst. 👍

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Svårt att svara på, stick in till ditt lokala mediamarkt eller elgiganten så lär dom väldigt troligt ha båda modellerna så du kan prova. Kolla inte för noga på specsen, passform är viktigare så något man ska ha på sig flera timmar åt gången.
Om vi låtsas att båda lurarna satt lika bra på mitt huvud så hade jag valt hyperx pga den längre batteritiden då jag är rätt hatisk mot när lurar får slut på ström mitt i en spelsession.

Tack för svar!
Tycker det är svårt att hitta nånstans som har båda så man kan prova men skall kolla runt

Permalänk
Master of Overkill

Blir nog nya lurarna till jobbet gött med QI laddning då allt annat är det!

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Läste så gott jag kunde, men vilken typ av trådlös överföring är det? Både egen "kanal" och Bluetooth?
Förlåt om jag missade det.

Hej! Det är hyperx's egna 2.4ghz överföring. Det finns tyvär ingen BT.

Permalänk
Medlem

Köpte HyperX Cloud Flight för lite drygt två år sedan efter att ha tröttnat på att köra över sladden med min stol på mina gamla trådade lurar. Måste säga att jag är grymt nöjd. Lätta, bra räckvidd, sitter skönt även under långa sessioner och micen har varit utmärkt. Den trådlösa laddningen i S varianten vore guld, men får bli när dom här ger upp

Permalänk
Medlem

Har ett par, väldigt fina. Gött köp för någon som vill bli trådlös!

Permalänk
Medlem

@Wasp Upplevde du något white noise som vissa pratar om online? Har haft ett par G933 i massa år där batteriet börjar ge upp. Köpte ett par Arctis Pro i julas men var tvungen att skicka tillbaka dem pga grymt drygt white noise. Funderar på dessa och Corsair Virtuoso bland annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob14:

@WaspCustoms Upplevde du något white noise som vissa pratar om online? Har haft ett par G933 i massa år där batteriet börjar ge upp. Köpte ett par Arctis Pro i julas men var tvungen att skicka tillbaka dem pga grymt drygt white noise. Funderar på dessa och Corsair Virtuoso bland annat.

Nu är jag troligen inte i samma ålder som du men jag hör ett litet litet brus när headsetet har gått i viloläge och man startar något ljud(exempelvis youtube) så den går ur viloläge. Men annars är det helt brusfritt

Permalänk
Medlem

Ser bra ut men vill ha ett par lurar med ANC fattar inte att det inte är uppsnappat av gaming världen ?! Fläktljud blir ett minne blott..

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

För det första så tack för en suvrän pilot @Wasp jag blev riktigt sugen på de här lurarna!

Skrivet av Palme_570:

Ser bra ut men vill ha ett par lurar med ANC fattar inte att det inte är uppsnappat av gaming världen ?! Fläktljud blir ett minne blott..

Jag håller med! Just nu kör jag med ett par Sennheiser Momentum, men BTn är sådär så jag kör dem kablat för att få bra ljud men behålla ANC som är guld värd! Tyvärr så tappar jag halva funktionen genom att köra dem trådat... :/

Drömmen hade varit ANC, QI-laddning och trådlöst som inte är BT. (Helst inte via 2,4ghz bandet dock... Hopplöst på t.ex. Dreamhack)

Visa signatur

Intel i9 10900k @5,2Ghz, MSI Z590 Gaming EK-X, G-Skill Elite Royal 4x8gb @3600mhz cl16, Asus TUF 3080ti OC, 2xSamsung 960 EVO 1Tb M2, Seasonic Prime 1300W Platinum, EK D5 Revo, 2x360mm EK SE, Acer X34P 1440p 120hz IPS G-sync, CSFG The Crow
Galleri Ancalagon The Black | Galleri The White Crow

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått det stora med "Qi-laddning" när man ändå måste lägga sitt headset på själva plattan som i sin tur sitter inkopplad i väggen. Tycker det går emot själva syftet med trådlös laddning. Lite som att kräva att ett trådlöst headset alltid måste vara 1 cm från datorn..

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deriveh:

För det första så tack för en suvrän pilot @WaspCustoms jag blev riktigt sugen på de här lurarna!

Jag håller med! Just nu kör jag med ett par Sennheiser Momentum, men BTn är sådär så jag kör dem kablat för att få bra ljud men behålla ANC som är guld värd! Tyvärr så tappar jag halva funktionen genom att köra dem trådat... :/

Drömmen hade varit ANC, QI-laddning och trådlöst som inte är BT. (Helst inte via 2,4ghz bandet dock... Hopplöst på t.ex. Dreamhack)

Jo kör samma. Tyvärr upplever jag också BT "sädår" iaf med datorn får lite störnignar till & från med Sennheiser kan ajg dessutom inte ladda & använda 3,5 samtidigt då låter det skit. Men kör i slutändan BT för det mesta.

Har kikat på detta https://www.victrixpro.com/victrix-pro-af-anc-headset men det är ju inte trådlöst...

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Förstår inte, ska det vara så svårt för dom 'ledande' headsetstillverkarna att tillverka något som inte ser och känns plastigt/billigt ut? :/ Jag letade med lykta efter något och fick till slut köpa det dyraste bara för att det inte fanns något i mellanklass, enligt mig.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av vaegen:

Förstår inte, ska det vara så svårt för dom 'ledande' headsetstillverkarna att tillverka något som inte ser och känns plastigt/billigt ut? :/ Jag letade med lykta efter något och fick till slut köpa det dyraste bara för att det inte fanns något i mellanklass, enligt mig.

Vad föll valet på?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Skulle väl inte säga att trådlöst ljud är en fördel för ett par trådlösa lurar. Skulle där i mot bli jävligt förvånad om jag köpte ett par trådlösa hörlurar som marknadsförs som trådlösa och sen var dem inte det. Köpte dem första flight minus s och det ända jag saknar är att dem inte även kan kopplas via bluetooth 5.0 samt kunde fått vara av modell bättre plast..
Belysningen stängde jag av en gång. Dem breath lyser när dem laddar och visar färdigladdning(nya har indikation på när dem är fulladdade?

Sen kostade dem också 750kr på BF. Bytte även svett padsen mot ett par sheepskin. 7.1 är ingen fördel heller och kommer förmodligen inte bli det dem närmsta åren.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Vad föll valet på?

Beyerdynamic MMX 300 II

https://www.komplett.se/product/915457/gaming/spelutrustning/...

Nöjd, men på snudd till lite för mycket noise cancelling och kanske lite för varma kuddar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vaegen:

Beyerdynamic MMX 300 II

https://www.komplett.se/product/915457/gaming/spelutrustning/...

Nöjd, men på snudd till lite för mycket noise cancelling och kanske lite för varma kuddar.

Hade lätt kört Beyerdynamic DT770 Pro 80 med boompro eller modmic 5 och köpt eller gjort något annat roligt för dem 1300 kr extra du betalade för MMX:en eller gått upp ett snäpp till TEAM TYGR.

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem

@sdaniel1: Boompro eller modmic 5 är inte i klass med micen som sitter fast i detta headset, men mja gör så. Sen ville jag har micen i lurarna så därför gick bordsmic bort. Har även redan AKG/Beyerdynamics hörlurar om jag vill njuta av musik.