Permalänk
Medlem

0,741 Gb sedan 1/3 via mobildata. Jobbtelefon så är inte det minsta bekymrad över datamängden, men det brukar sällan vara över 2 Gb. Wifi hemma, Wifi på jobbet, Wifi hos släkt och vänner (som jag satt upp och därmed har tillgång till), Wifi på flygplatser... Känns snart som om sim-kortet och det man har det till är ett minne blott.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

17GB förra månaden, men kör wifi hemma och på jobbet.
Har 50GB i månaden
Barnen har 10GB i månaden men använder ytterst sällan det. Var jättelänge sen jag fick fylla på deras.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Vad betalar du för det? Måste hitta något bättre än Telenor. 40Gb klarar jag nog mig på men då landar det på 449kr.

När jag tecknade för typ 10 år sen kostade fri surf 199kr, sen 249, sen 299, sen 349 för 30gb och 579 får fri surf.

Tecknade abonnemang via Tre när iPhone 11 Pro släpptes. Så betalar 649 i månaden för telefon + fri surf och 60GB surf utomlands.

Permalänk
Medlem

Jag snittar väl mellan 4-5 GB/månad, men använder WIFI i den mån det går. Både hemma och i plugget. Pröjsar för 5 GB så försöker såklart använda upp det jag betalar för. Med större datamängd skulle jag säkerligen använda WIFI i mindre utsträckning och därmed också förskjuta förbrukningen mer mot mobilt. Kommer dock börja dagspendla en ganska bra bit så lär bli en del Youtube och dylikt på tåget, så lär nog öka mina 5 GB till, tja vad vet jag? 15-20 GB kanske.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk

3-4. har peakat 10 en månad

Visa signatur

9600k gtx 1080

Permalänk
Medlem

100 kilobyte/månad, +-100%. Det är ungefär vad som går åt för en Svishbetalning när jag inte har tillgång till WiFi.
Hemma och på jobbet har jag WiFi och i övrigt behöver jag inte vara uppkopplad.

Permalänk
Medlem

Vore ju smidigt att lägga upp en omröstning

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Skrivet av Twidash:

ungefär 15-20gb/månad, det mesta är för att jag streamar poddar/ljudböcker/youtube 12 timmar per dag när jag är på jobbet. Har tele2 unlimited sen flera år tbx och det är jävligt gött att inte behöva bry sig. (Betalar 350/månad för det nu, hade det för 250 förut men den dealen var tyvärr bar 24månader)

Kollar jag på deras hemsida kostar det 549. Lite sugen på att byta till 40gb för 399. 20kr till för 10gb.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Skrivet av Laars:

Vore ju smidigt att lägga upp en omröstning

Kan en vanlig dödlig medlem som jag göra det? Nu i efterhand kanske det inte går men kan vara bra att veta tills nästa gång.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knotvillage:

Kollar jag på deras hemsida kostar det 549. Lite sugen på att byta till 40gb för 399. 20kr till för 10gb.

Kostar det nu, jag har den gamla prisplanen (499) + 30% personalrabatt från när jag jobbade där.

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Skrivet av Twidash:

Kostar det nu, jag har den gamla prisplanen (499) + 30% personalrabatt från när jag jobbade där.

Ok. Ska kolla med Telenor om man låser upp sig en stund om om kan fixa 40gb för 399. Annars blir det ett byte. Vissa har Corona andra har för lite surf...

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk

Det finns ju Wifi överallt. I princip alla jag känner har internet hemma och en router med wifi. På jobbet med. På lokalbussar med. Även på tåg/flyg brukar det oftast finnas. Så för mig räcker 1 GB och kanske en gång per år behöver jag köpa till lite extra.

PS, när jag är ute och reser köper jag i princip alltid ett lokalt simkort och kör internet via det och har mitt Svenska i med ifall någon skulle ringa eller så.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trenne:

2-3Gb per månad ungefär

Samma här

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Har kontantkort, så jag laddar på 1 GB åt gången och just nu ligger jag på ca 250 MB/månad. Använder ju WiFi till i stort sett allt, så det går inte åt så mycket.

Permalänk

Ca 800MB i månaden på en 2GB pott, åker oftast buss [*] och där är det gratis wifi utom mot slutet av månaden då man får att bussens pott är förbrukad och hemma sitter man mest vid datorn.

[*] Skadade benet och kunde inte cykla eller köra bil för 3 år sen så jag fick en "busskurs" och ett busskort av sambon och tyckte det funkade bra så jag fortsatte åka buss

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Bussovi_ by XHI

@Knotvillage:

Jag bytte till Fello för knappt en månad sedan.

Visa signatur

Halo kompis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sando:

Det beror mycket på vad jag gör, och hur jag rör på mig. Har jag många jobbresor blir det mera data, men om jag är hemma blir det mindre (och mera wifi). Senaste månaden har jag jobbat mycket hemifrån, och har använt ca 10gb mobildata. En vanlig månad kan det lätt bli dubbelt upp.

Klarar man sig på nån enstaka gigabyte så använder man nog mobilen väldigt lite. T.ex. så tar youtube i 1080p30 upp lite över 2gb per timme. En vanlig månad åker jag fjärrtåg runt 20 timmar, så har jag på en podcast eller liknande med video under hälften av tiden så blir enbart det runt 20gb.

Jag använder mobilen en hel del, dock ser jag till att nyttja wifi när jag kan. Det kan ju vara svårare på resande fot men synkar playlists mm innan, använder wifi även utanför hem. Det finns många fria, har iofs även eduroam vilket gör det lättare.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ett par GiB. Alla uppdateringar görs på WiFi, ingen video på telefonen.

E-post, kalender och chatt/meddelandeprogram tar nästan ingenting, mobila betalningar tar typ kiB så det är vanlig surf som tar data för mig. Hade jag kunnat sitta och lyssna på musik om dagarna hade jag ändå tankat ner den över WiFi.

Permalänk
Medlem

Har Fello 2GB för 95 kr och använder väl i snitt ungefär 500 MB varje månad.

Permalänk
Medlem

Varierar nog stort från månad till månad. Sitter man bara hemma eller vid jobbet så används ju wifi så då går det inte åt många megabytes. Däremot under sommaren när man rör på sig ungefär 10000% mera så kommer jag nog lätt upp mot en 100GB.

Har obegränsad data ändå så det är inte något jag brukar följa upp.

Permalänk
Medlem

När vi tecknade om vårt abbonemang så skakade försäljaren på huvudet då vår son låg på över 40gb i månaden, vi andra låg på 2-3gb

Visa signatur

I7 6800k@stock, Asus X99 A-II, 16gb ram med KYLFLÄNSAR, åsså ett 1080ti

Permalänk
Medlem

1 eller 2 gig har enbart wifi hemma. Saknar sociala medier och liknande så jag kollar mest här och ett par nyhetssidor.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Mindre än 2GB.
Använder bara "surf" till google maps när jag kör bil.
Det är väl bara "cykelpåköpetlyxfällanghettokids" som blir lurade till att betala för mobilsurf? Bortsett från folk som lever off grid typ?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv

2-4gb

Wi-Fi hemma och på jobbet, det är då jag använder mobilen mest. I bilen kör jag offlinelistor på Spotify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Mindre än 2GB.
Använder bara "surf" till google maps när jag kör bil.
Det är väl bara "cykelpåköpetlyxfällanghettokids" som blir lurade till att betala för mobilsurf? Bortsett från folk som lever off grid typ?

Många sitter och tittar på videos hela dagarna.

Permalänk
Medlem

0.5 till 1gb per månad

Permalänk
Medlem

2-3GB, kör det mesta på Wifi, spotify kör jag offline listor och youtube och liknande kollar jag aldrig på i telefonen.
Det som drar mest data för min del är väl när jag använder den till GPS i bilen.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

Låg på ~30GB per månad när jag hade fri surf, dåligt WiFi, kollade jättemycket på YouTube på mobilen och satt två timmar på bussen varje dag.
Nu ligger jag på 0,5GB per månad med gratis abonnemang från Wifog.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk

5-10GB skulle jag uppskatta snittet till. Mest YouTube som drar mycket data för mig. Har obegränsad surf så behöver inte bry mig alls vilket är skönt.

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Många sitter och tittar på videos hela dagarna.

Vore väl bättre de jobbade istället