Permalänk
Medlem

The Corona side of life

Edit: Om den här tråden faller ut som jag hoppas, så ta för guds skull inget här på allvar.

Hemskt och tragiskt som det är med dom smittade, dom som lider för stunden, och dom som har gått bort så är det ett etablerat faktum att lite skratt och t.om. bara ett leende kan släppa en hel del stress och göra jobbiga situationer lite lättare.

Jag tänkte att vi kan behöva en lite mer lättsam corona tråd bara för att få ur oss alla toalettpappersskämt och annat underhållande.

Jag börjar här med en spark i ändan till dom som samlar på sig toalett papper.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

Det var det dummaste jag läst i själva bilden (TS): virus har ingen energikälla mer än den "värd" som den kan sätta sig på. Hur är tanken att denna RNA-sträng skall kopiera sig själv som? Den kan INTE "konsumera" närliggande bakterier eller partiklar.

Anta att den kunde göra det: då hade den varit lika bra på att "föröka sig" på alla slags ytor eftersom bakterier finns överallt. Nästa logiska följd hade då varit en mycket bredare spridning och en belastad sjukvård för flera veckor sedan vilket vi inte har sett.

Kort och gott:
det är skitsnack och personen som lagt upp det där borde skickas som "hundfoder" till Nordkorea, imho. Ursäkta uttrycket, men tröttsamt med allt skitsnack kring det hela. Slutsats: du kan fortsätta torka dig i arslet med toapapperet med ett leende på dina läppar!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

Det var det dummaste jag läst i själva bilden: virus har ingen energikälla mer än den "värd" som den kan sätta sig på. Hur är tanken att denna RNA-sträng skall kopiera sig själv som? Den kan INTE "konsumera" närliggande bakterier eller partiklar.

Anta att den kunde göra det: då hade den varit lika bra på att "föröka sig" på alla slags ytor eftersom bakterier finns överallt. Nästa logiska följd hade då varit en mycket bredare spridning och en belastad sjukvård för flera veckor sedan vilket vi inte har sett.

Kort och gott: det är skitsnack och personen som lagt upp det där borde skickas som "hundfoder" till Nordkorea, imho. Ursäkta uttrycket, men tröttsamt med allt skitsnack kring det hela. Slutsats: du kan fortsätta torka dig i arslet med toapapperet med ett leende på dina läppar!

Som edit i början säger, inget här bör tas på allvar, självklart är det fejk. Humorn ligger ju i att folk har hamstrat toalettpapper av alla saker.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HoboCop:

Som edit i början säger, inget här bör tas på allvar, självklart är det fejk. Humorn ligger ju i att folk har hamstrat toalettpapper av alla saker.

Aight! Jag ville bara belysa för de som är alldeles för lättpåverkade helt enkelt!

Själv rekommenderar jag att lyssna på denna låt och hosta i samklang med den under kvällarna (läs titeln så förstår du varför):

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

En jag träffade förra helgen hade tagit en bild på något liknande i tunnelbanan, så enbart ett skämt är det inte.... Dock var det baserat på något i stil med en hink.

Permalänk
Avstängd

Kanske värt att skicka som tips till sjukvården som saknar ansiktsmasker och skärmar😂

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AplAy:

Aight! Jag ville bara belysa för de som är alldeles för lättpåverkade helt enkelt!

Själv rekommenderar jag att lyssna på denna låt och hosta i samklang med den under kvällarna (läs titeln så förstår du varför):
https://www.youtube.com/watch?v=u3ltZmI5LQw

Nu är det ju sångerskan som kallar eller kallade sig för Corona. Har dansat många gånger till denna.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Vet inte varför jag kommer att tänka på Jöns Håkansson... men här är han iaf

https://youtu.be/ivr7NcCsfdE

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ställ din Corona i kylen.
Njut av din Corona tills du känner välbehaget spridas i kroppen.
Ha en trevlig helg i TV soffan med din kalla Corona.

Visa signatur

..:[EVGA Z97 Classified][Intel Core i7 4790K @ 4.8][4x8GB Dominator @ 2133 XMP][2x EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2+][Cooling EKWB custom loop]:..
..:[EVGA X99 FTW K][Build in progress]:..

Permalänk
Medlem
Permalänk

Denna låt är nu 1a på alla spellistor:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Corona light. En helt vanlig jävla förkylning:

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem