Köpa från GG Serverparts

Permalänk
Medlem

Köpa från GG Serverparts

Hej

Funderar att beställa lite prylar från dom, och innan jag gör det, jag vill fråga er om dom är OK att beställa från?
Är dom pålitlig, är det lätt att komma i kontakta med dom, svarar dom i telefon o.s.v.
Också undrar om det går att beställa, och betala när man hämtar grejer på posten? Måste man betala först?

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av njanja:

Hej

Funderar att beställa lite prylar från dom, och innan jag gör det, jag vill fråga er om dom är OK att beställa från?

Har inte hört något dåligt om GGparts utan tvärt om.

Skrivet av njanja:

Är dom pålitlig, är det lätt att komma i kontakta med dom, svarar dom i telefon o.s.v.

Testa och ringa dem själv?

Skrivet av njanja:

Också undrar om det går att beställa, och betala när man hämtar grejer på posten? Måste man betala först?

Kolla köpvilkoren, erbjuds faktura eller postförskott?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Jag har handlat från GGSP vid flera tillfällen. Både hem och till jobbet och har aldrig haft några problem, snarare tvärtom. Hade problem med någon ramsticka till servern vi köpte in till jobbet och fick ut en ersättande sticka ganska omgående.

Permalänk
Medlem

Jag köpte från dem förra året (privatperson). Inga problem alls. Skulle handla igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej

Funderar att beställa lite prylar från dom, och innan jag gör det, jag vill fråga er om dom är OK att beställa från?
Är dom pålitlig, är det lätt att komma i kontakta med dom, svarar dom i telefon o.s.v.
Också undrar om det går att beställa, och betala när man hämtar grejer på posten? Måste man betala först?

mvh
Njanja

Gode Gud, JAA...!!! 👍🙂

Sedan lääänge etablerad återförsäljare för enterprise, server-delar etc.
Det mesta hos dem är mycket prisvärt dessutom, till skillnad från vissa ej nämnda "uppstickare".

(Klämde in en känga till andra bara för att jag sett deras prissättning - de uppfyller säkert professionalism också, bortsett från prissättning...)

Visa signatur

Hårdvara:
Varierande nog, = onödig information.

Gillar Linux, det kan vara värt vetande. 🙂

Permalänk
Avstängd

Jupp, ropade in från dem via Tradera. Inga som helst problem, allt gick smidigt. Har inte behövt kontakta dem om något så den biten vet jag inget om dock.

Permalänk
Medlem

Även jag kan rekommendera sidan, handlat en handfull gånger men aldrig upplevt några problem.

Permalänk
Medlem

Bästa stället för att köpa serverprylar. Hans kundsupport är riktigt bra och snabba leveranser. Rekommenderar verkligen stället!

Visa signatur

__________________
Chassi: Cooler Master Cosmos II (Svart) CPU: Intel Core i9-7940X 3,1 @ 4.8 GHz GPU: 2x Titan X pascal(watercooled) RAM: DDR4 Corsair Vengeance LPX Red 16GB MB 3200mhz@3600mhz: Asus rog rampage VI extreme PSU: Corsair AX1500i SSD: Samsung 250gb 840 EVO, Samsung 960 M.2 HDD: xxx OS: Windows 10 Pro x64 - Allt vattenkylt -Custom Loop

Permalänk
Medlem

Instämmer med ovan. Rekommenderas starkt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har handlat ett par gånger och det har aldrig varit några problem. Allt jag har köpt har fungerat som det ska.

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Har köpt ett par burkar där och det har funkat bra

Visa signatur

"Say unto thine own heart, I am mine own redeemer"
Don't touch me when I'm crazy of that airplane glue