Lenovo Explorer VR headset med motion controllers

Permalänk
Medlem

Lenovo Explorer VR headset med motion controllers

Jag behöver minska ner på antalet VR headset. Köpte ett Lenovo Explorer för att testa Windows Mixed Reality men kör sedan ett tag tillbaka på mitt Valve Index.

Jag tänker att det kanske är någon har större behov av detta, som kanske t.ex. är sugen på att testa Half Life Alyx.

Det är i princip helt oanvänt!

Inklippt information från elgigantens specifikationer av Lenovo Explorer:

Lenovo Explorer mixed reality headset låter dig dyka in i en virtuell värld kombinerat med en förstärkt verklighet på få minuter. Headsetet är enkelt att använda och du ansluter enbart en sladd i din kompatibla Windows 10-dator. Högupplösta skärmar och 110° synfält gör att den digitala världen känns naturtrogen, och enbart som en förbättrad version av verkligheten. mer än 20,000 Windows 10-appar stöds av headsetet, såväl som populära spel som Minecraft VR, heta Xbox One-spel och mer. Upplev unika 3D-videor, 360° foton och högkvalitativa filmer. Det spelar ingen roll om du vill vara produktiv, kreativ eller enbart uppleva något nytt, headsetet bjuder dig på nya upplevelser som imponerar.

Kontroll och tracking
Två handkontroller följer med headsetet. De sitter perfekt i dina händer och har en klassisk layout som är enkel att använda med en klassisk joystick och en touchpad. Kontrollerna använder avancerad tracking av position genom att använda kameror. På så sätt slipper du externa tracking-enheter.

Frihet som aldrig förr
Med många olika tracking- och omgivningssensorer tillåter headsetet att emulera rörelser i 3 dimensioner - framåt och bakåt, vänster och höger, upp och ner, såväl som rotation. Tillsammans bjuder detta på en realistisk rörelseupplevelse du inte har upplevt tidigare i en digital verklighet.

- Dubbla 1440 x 1440 skärmar (förväntad 60 eller 90 Hz uppdateringsfrekvens, beroende på datorn)
- Två inside-out trackingkameror
- Närhetssensor, gyroskop, accelerometer och magnetometer
- Anslutning via en Y-splitterkabel med HDMI och USB 3,0-anslutning
- 3,5 mm mini-jack-kabel (F) för anslutning av ljud och mikrofon
- Kontroller anslut via Bluetooth 4,0
- Frihet att röra dig i 3,5 x 3,5 meters utrymmen

Systemkrav:
- Dator som kör Windows 10 Fall Creators Update
- Intel Core i5-7200U eller bättre
- 8 GB DDR3 RAM
- 10 GB lagringsplats
- Intel HD Graphics 620 eller bättre (60 Hz) eller dedikerad grafik med DirectX 12-stöd (90 Hz)
- HDMI v1,4-port (60 Hz), HDMI v2,0-port (90 Hz)
- USB 3,0-port
- Bluetooth 4,0 trådlös anslutning

Ge mig ett bud som känns rimligt så säljer jag det direkt! Föredrar givetvis avhämtning!

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

1500kr + frakt?

Permalänk

1500 + Kan hämta på plats.

Visa signatur

Intel Core i7 9700K - Corsair Hydro H100i PRO RGB
ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - HyperX 32GB 3200MHz CL16
RTX 2070 SUPER 8GB ROG STRIX GAMING OC
Corsair Force MP510B 960GB + BarraCuda Desktop 3TB
Corsair Carbide 275R Svart

Permalänk
Medlem

@Soulreaper4 och @TheYardbird

Det är okej bud. Speciellt 1500 spänn med hämtning på plats men jag har tyvärr redan sålt det för 2000 spänn.